Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28 maart 2009, 13:02
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Evolution gebruiken in combinatie met smartphone (Treo 650 > Palm Pre).

Mijn Treo 650 smartphone kan syncen met Evolution in Ubuntu (Linux)
Nu wil ik de mail ook gebruiken in zowel Evolution als via mijn Treo 650. (Wordt in de nabije toekomst vervangen voor Palm Pre)

Wat wil ik:
- Mail lezen op Treo en Evolution.
- Mail kunnen beantwoorden en versturen via Treo, maar deze dan ook als verzonden in Evolution terug kunnen vinden.

Ik weet dat dit in Outlook kan (volgens mij doet men dit met Blackberry's ook zo, maar hiermee heb ik geen enkele ervaring), maar kan dit ook met Evolution?
Wie heeft ervaring hiermee?

Groet,
Frits

Laatst gewijzigd door Frits; 28 maart 2009 om 20:30. Reden: Evolution is een PIM programma in Ubuntu (Linux), alt. voor Outlook
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 maart 2009, 12:20
Socrates's schermafbeelding
Socrates Socrates is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Berichten: 64
Stuur een bericht via Skype™ naar Socrates
Dag Frits,

Het lijkt me eenvoudig, als ik je wens tenminste goed begrijp.

Zorg ervoor dat de gegevens van je mailacount in zowel je Treo als in Evolution identiek zijn. En stel in ieder geval je Versamail-account op de Treo zo in dat de mail niet van de server verdwijnt als je een binnenkomende mail gelezen heb. Moet je eigeniljk ook doen op je account in Evolution, trouwens. Maar dan moet je wel regelmatig je berichten van de server halen om te voorkomen dat je mailbox dichtslibt.

Om ervoor te zorgen dat je ook je uitgaande mails op beide machines binnenkrijgt moet je in beide accounts jezelf in bcc zetten. Op die manier wordt je uitgaande bericht, vanuit Evolution of vanuit de Treo Versamail account ontvangen als binnenkomend bericht op je Treo en op Evolution.
__________________
"Het niet-onderzochte leven is niet de moeite waard om geleefd te worden." Socrates, Grieks filosoof, 470-399 v.C.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 maart 2009, 13:16
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Dag Socrates,

Dank voor jouw reactie.
Ik heb inderdaad mijn mail nog op de mailserver staan. Dus dat zit wel goed. Echter het nadeel is dan dat mijn Treo wel steeds weer opnieuw alle binnengekomen berichten van mijn server binnen gaat halen.

Ook het BCC verhaal is niet wat ik wil, want dan komen mijn verzonden berichten vanaf de Treo in mijn Inbox te staan en dat is niet zo handig, zou eigenlijk in de Verzonden Items terecht moeten komen.

Update: Ben er inmiddels achter dat ik van POP naar IMAP zou moeten gaan om dit te bewerkstelligen. Geen idee hoe dat moet, maar ik zoek verder. Iemand hier bij onze Palmclub die daar ervaring mee heeft?

Laatst gewijzigd door Frits; 29 maart 2009 om 16:04.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023