Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 juli 2006, 08:36
joostbabs
Guest
 
Berichten: n/a
Red face zire 71 software conflict?

Al twee jaar gebruik ik met veel plezier m'n Zire 71. Regelmatig download ik software. Nooit problemen mee gehad. Tot vorige week.

Na de HotSync vraagt de PDA of een reset . Dan gaat 't mis. Het palm logo blijft 10 seconden in beeld, verdwijnt even en komt weer 10 tellen terug. En hij blijft in deze 'loop' hangen. Zachte reset help niet.

Een harde wel. In die zin, dat de Zire weer is gereanimeerd. Maar ik kan m'n data niet meer van de PC afhalen! Want als ik nu opnieuw probeer te Syncen, gaat ie weer in zijn 'loop'.

Ik heb ook al de accu leeg laten lopen en het nog een keer geprobeerd. Zonder resultaat. Misschien omdat bij een harde reset bleek dat zelf bij een hele lege accu er nog steeds spanning op staat (zit er nog een backup batterij in?)

Ik denk dat het komt door de software die ik zonodig moest hebben: software om je Palm stabieler en sneller te maken; wie wil dat niet? Zag ik achteraf dat deze software voor wat oudere Palms was. Nou ben ik bang dat ik de boel in de war heb gebracht. Ik kan me alleen niet voorstellen dat zo'n stukje software echt de hardware in de war brengt. Dat is me bij mijn pc's tenminste nog nooit gelukt/overkomen.

PDAshop gebeld; het lijkt toch een probleem dat alleen Palm kan repareren, maar reparatie is waarschijnlijk net zo duur als een nieuwe. Total Loss dus, op een bepaalde manier?

Heeft iemand andere suggestie, liefst zonder schroevendraaier?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 juli 2006, 08:45
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hallo Joost en welkom op dit forum!

Je kan nog een poging wagen met de grote schoonmaak tip.

Daarin wordt namelijk rekening gehouden met de software die je vanaf je PC weer gaat installeren na een harde reset .

Helpt dat niet, dan kun je ook contact op nemen met PDA Tech Center. Dat is wellicht goedkoper dan een reparatie via Palm (die trouwens vaak uitgevoerd wordt door dit bedrijf).

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 juli 2006, 09:19
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Vooral punt 4, alinea 3 van de grote schoonmaak is volgens mij van belang voor jou. Want hiermee voorkom je dat de incompatibele software na een harde reset bij de eerste hotsync weer wordt teruggeplaatst op je Palm.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 juli 2006, 09:31
joostbabs
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up



Allebei hartelijk dank,

The job's done!

De backupfile even een andere naam gegeven. Ge-Synct. Een zucht van opluchting daarna . M'n agenda is weer in beeld; dat was het allerbelangrijkst! En de rest ook weer.

Blij dat jullie me zo snel door deze voor mij onoverzichtelijke rijstebrij-berg hebben geholpen.

HULDE
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 juli 2006, 09:33
joostbabs
Guest
 
Berichten: n/a
Helemaal TOP!!!

Ik ben met jullie tips weer on-line! Simpel (als je het weet!).

Grote dank ben ik jullie verschuldigd!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023