Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 mei 2006, 21:01
lgroeneveld lgroeneveld is offline
Lid
Voornaam: Leen
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 05 mei 2004
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 26
Reset bij TomTom starten

Hallo allemaal,

Sinds ruim een jaar heb ik een Tingsten E2 met TomTom 5.0. Ik gebruik TomTom slechs af en toe. In principe werkt alles prima maar toch is er een vervelende eigenschap.

De receiver moet, voor gebruik, beslist een nachtje aan het stopcontact anders werkt het echt niet. Daar valt mee te leven. Vervelender is dat bij het aankiezen van Navigator op de Palm deze altijd vastslaat en ik een soft reset moet doen. Daarna start de navigator goed op en doet de hele rit prima zijn werk. Na de rit kan ik de Palm voor andere zaken gebruiken en daarna kan ik zonder problemen de Navigator aanklikken en gebruiken. Als ik een week (of meer) later weer TomTom wil gebruiken moet ik wederom een soft reset geven voor het weer werkt.

Erg irritant. Heeft iemand wellicht een oplossing? Ik heb al en aparte categorie gemaakt in Applications voor alleen Bluetooth en Navigator.

Alvast dank voor het meedenken.
__________________
Leen Groeneveld
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 mei 2006, 18:37
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Wat betreft die gps-ontvanger is het enige wat ik kan verzinnen dat er een slechte batterij in zit die extreem snel leeg loopt. Er vanuit gaande dat je de gps-ontvanger niet praktisch leeg weg legt.

Dat TomTom soms eerst moet resetten ligt aan het dynamic heap geheugen van het nieuwe NVFS -bestandssysteem. Hoe dat allemaal precies zit kun je uitermate goed vinden met de zoekfunctie. Onder andere in deze thread staat een goede uitleg.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 mei 2006, 20:30
lgroeneveld lgroeneveld is offline
Lid
Voornaam: Leen
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 05 mei 2004
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
Wat betreft die gps-ontvanger is het enige wat ik kan verzinnen dat er een slechte batterij in zit die extreem snel leeg loopt. Er vanuit gaande dat je de gps-ontvanger niet praktisch leeg weg legt.

Dat TomTom soms eerst moet resetten ligt aan het dynamic heap geheugen van het nieuwe NVFS -bestandssysteem. Hoe dat allemaal precies zit kun je uitermate goed vinden met de zoekfunctie. Onder andere in deze thread staat een goede uitleg.
Hoi Koekiemonster,

Dank je wel voor je antwoord. De receiver leg ik niet leeg weg maar soms zit er wel (mmer dan) een week of vier tussen voor ik hem weer gebruik.

Ik begrijp nu wat er de oorzaak van is dat ik nogal eens moet resetten . Maar ondanks het begrip: het blijft vervelend!
__________________
Leen Groeneveld
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juni 2006, 12:24
trebtak
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben sinds een paar weken in het bezit van TomTom Navigator 5 en heb dit pakket geïnstalleerd op mijn Palm Tungsten T5. Ook deze Palm T5 loopt vaak vast wanneer TomTom loopt (vooral wanneer ik een andere route neem dan TomTom aangeeft, loopt hij vast). Ik heb, zoals beschreven in de thread die koekiemonster hierboven aangeeft, mijn T5 geüpgraded naar 1.1, omdat die beter overweg kan met het geheugen. Maar wat blijkt: mijn T5 loopt zowaar nog sneller vast op TomTom.
Zijn er nog zaken waar ik moet op letten? Heeft dit bv ook te maken met de vrije ruimte die beschikbaar is? Of iets anders? Toen ik TomTom aanschafte dacht ik dat alles vlekkeloos zou draaien...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 juni 2006, 12:49
trebtak
Guest
 
Berichten: n/a
TomTom Navigator 5 en Palm Tungsten T5

Is het normaal dat mijn Palm Tungsten T5 regelmatig vastloopt op TomTom Navigator 5? Wie heeft nog deze ervaring? En is er iets aan te doen?
(zie ook mijn reactie in
"Reset bij TomTom starten"). Ik heb reeds het rom-geheugen van de T5 geüpdated naar versie 1.1, zonder resultaat.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 juni 2006, 15:17
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254

Hallo trebtak en welkom op het forum!

Het is niet de bedoeling van nieuwe threads te openen met hetzelfde onderwerp. Daarom is je bericht verplaatst naar deze thread. Veel info over dit onderwerp is te vinden met de zoekfunctie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lgroeneveld
De receiver leg ik niet leeg weg maar soms zit er wel (mmer dan) een week of vier tussen voor ik hem weer gebruik.
Dat lijkt me al lang te zijn. Ik zou hem minstens om de andere week bijladen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023