Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 januari 2006, 21:26
john2
Guest
 
Berichten: n/a
Smile Opdacht software ontwikkelen?

Hallo.

Ik heb mijn Palm voornamelijk voor tijdregistratie gekocht.
Maar nu kan ik geen geschikt programma vinden.
Nu las ik hier iets over opdachtgevers en softwareontwikkeling.
Kan iemand daar meer over vertellen?

Gr. John
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 januari 2006, 21:30
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Wat bedoel je precies met tijdregistratie? Als het alleen gaat om uren bijhouden, dan heeft bijvoorbeeld Palmgear genoeg keuzes.
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 januari 2006, 21:31
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Heel veel zelfs, maar wat bedoel je precies (stuur anders even een pm)
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 januari 2006, 21:32
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Heb je al geprobeerd op "Tijdsregistratie" en "Tijdregistratie" te zoeken met de zoekfunctie?

http://www.palmclub.nl/forums/search.php

Ik meen dat er niet zo lang geleden nog iemand was met dezelfde vraag. Noem ook alle programma's op die je al bekeken hebt, en waarom ze niet voldeden. Anders komt iedereen hier met een opsomming, en zeg jij: "Ja, heb ik al geprobeerd"

Ik zou dit dan in een bestaand, of nieuw onderwerp doen.

Softwareontwikkelaars kijken regelmatig in dit forum, en als ze iets zien waarvan zij denken dat ze je kunnen helpen, kunnen ze contact met je opnemen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 januari 2006, 22:09
john2
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Hallo

Ik heb op palmgear, en alle andere gezocht.
Oa gezocht op 'Timesheet'.
Maar ik kan niet vinden wat ik zoek.
De functies die ik zoek zijn:
  • Een gekleurde grafiek van gewerkte uren per dag, en per week (Kleinste periode 5 min.)
  • Grafiek exporteerbaar (printen, mailen of opslaan als JPG?)
  • Km-stand (gekoppeld aan GPS)
  • Bij beginnen rijden (GPS) gelijk in 'rijden-mode' gaan, en dit ook registreren in grafiek.
  • Bij stoppen na 5 min op 'onbekend' gaan (later werkzaamheden in te vullen, met bijzonderheden zoals plaats), en bij geen GPS-ontvangst na 5 min ook op 'onbekend', maar dit apart in grafiek aangeven.
  • Totale werktijd per dag registreren, en op na max 4 uur signaal geven. Na pauze weer beginnen te tellen tot 4 uur.
Daar zou een vrachtwagenchauffeur (zoals ik) veel aan hebben.

Gr John
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 januari 2006, 07:19
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Dat verandert de zaak nogal: je wilt geen tijdregistratiesysteem maar een totaaloplossing voor vrachtwagenchauffeurs.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john2
  • Een gekleurde grafiek van gewerkte uren per dag, en per week (Kleinste periode 5 min.)
  • Grafiek exporteerbaar (printen, mailen of opslaan als JPG?)
  • Km-stand (gekoppeld aan GPS)
  • Bij beginnen rijden (GPS) gelijk in 'rijden-mode' gaan, en dit ook registreren in grafiek.
  • Bij stoppen na 5 min op 'onbekend' gaan (later werkzaamheden in te vullen, met bijzonderheden zoals plaats), en bij geen GPS-ontvangst na 5 min ook op 'onbekend', maar dit apart in grafiek aangeven.
  • Totale werktijd per dag registreren, en op na max 4 uur signaal geven. Na pauze weer beginnen te tellen tot 4 uur.
punt 1 en 2: waarom wil je de analyse ook op de palm? Het lijkt mij zinvoller om de dataacquisitie (en waarschuwing bij evt. overschrijding snelheid/rijtijd) op de Palm te laten en de analyse op een PC (je wilt immers ook kunnen exporteren).
punt 3, 4 en 5: heb je een "dedicated" GPS beschikbaar? Een GPS hiervoor gebruiken houdt automatisch in dat je hem niet meer kunt gebruiken voor navigatie. Een GPS gebruiken voor afstandbepaling is niet feilloos. Bij geen ontvangst wordt immers ook geen afstand bepaald (en in 5 minuten kun je een behoorlijke afstand afleggen).

In hoeverre is dit een serieuze opdracht? Dit soort maatwerk (tenslotte is het een totaaloplossing) is niet goedkoop .
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 januari 2006, 07:30
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Dit soort maatwerk (tenslotte is het een totaaloplossing) is niet goedkoop .
Ach, valt wel mee. Ik denk dat dit voor zo'n E5000 wel te realiseren is.

Alleen een GPS ontvanger is niet genoeg. Je met nl ook de plaatsnaam en straat weten. Een koppeling aan een bestaand navigatiepakket is wel mogelijk (bijv TomTom). En op die manier is de gereden afstand ook eenvoudiger te bepalen.

Er zijn ook track-en-trace oplossingen. Er komt dan een black box in je auto en op internet kan je dan direct (real-time) de positie van je (vracht)auto zien. Hier wordt dan ook een complete rittenstaat bijgehouden. Deze oplossing kost ca E500 eenmalig plus E25/maand.

Maar ik vrees dat dit niet de bedoeling van onze vraagsteller is
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #8  
Oud 09 januari 2006, 10:20
john2
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Dat verandert de zaak nogal: je wilt geen tijdregistratiesysteem maar een totaaloplossing voor vrachtwagenchauffeurs.

punt 1 en 2: waarom wil je de analyse ook op de palm? Het lijkt mij zinvoller om de dataacquisitie (en waarschuwing bij evt. overschrijding snelheid/rijtijd) op de Palm te laten en de analyse op een PC (je wilt immers ook kunnen exporteren).
punt 3, 4 en 5: heb je een "dedicated" GPS beschikbaar? Een GPS hiervoor gebruiken houdt automatisch in dat je hem niet meer kunt gebruiken voor navigatie. Een GPS gebruiken voor afstandbepaling is niet feilloos. Bij geen ontvangst wordt immers ook geen afstand bepaald (en in 5 minuten kun je een behoorlijke afstand afleggen).

In hoeverre is dit een serieuze opdracht? Dit soort maatwerk (tenslotte is het een totaaloplossing) is niet goedkoop .
Het is een serieuze opdracht. Maar het zal aan de prijs liggen of ik hem uit kan laten voeren.
De ontwikkelaar zou de software kunnen verspreiden als shareware (zoals er al zoveel staat op Palmgear. Iemand vond het ook nodig dat er wéér een ding bijkomt om je benzineverbruik bij te houden. Er zijn er pas 50.), want er zijn er denk ik veel die zulke software zoeken.
Maak het in het Engels, en je kunt het kwijt aan alle chauffeurs in de EU.

Analyse op de Palm zou mooi zijn.
En de GPS kan toch gewoon zo'n bluetooth-dingetje zijn?
Hoeft alleen te registreren of men rijdt, of niet.
Afstandsbepaling is niet zo belangrijk.
Maar (een half uur) waarschuwen voor rijtijdoverschrijding wel.
Als je bedenkt dat een half uurtje te lang rijden makkelijk 500€ kost, zullen velen er wel 50€ voor over hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobB
Origineel gepost door fransbr
Dit soort maatwerk (tenslotte is het een totaaloplossing) is niet goedkoop .

Ach, valt wel mee. Ik denk dat dit voor zo'n E5000 wel te realiseren is.

Alleen een GPS ontvanger is niet genoeg. Je met nl ook de plaatsnaam en straat weten. Een koppeling aan een bestaand navigatiepakket is wel mogelijk (bijv TomTom). En op die manier is de gereden afstand ook eenvoudiger te bepalen.

Er zijn ook track-en-trace oplossingen. Er komt dan een black box in je auto en op internet kan je dan direct (real-time) de positie van je (vracht)auto zien. Hier wordt dan ook een complete rittenstaat bijgehouden. Deze oplossing kost ca E500 eenmalig plus E25/maand.

Maar ik vrees dat dit niet de bedoeling van onze vraagsteller is
De meeste vrachtauto's hebben iets ingebouwd wat er op lijkt (boordcomputer of blackbox).
Of men moet later nog een urenstaat invullen (waar ik een hekel heb).
En nee, een E5000 ben ik jammer genoeg niet.

Aan zo'n track&trace oplossing heb ik niets,want ik ben zelf chauffeur .
Als mijn baas wil zien waar ik zit, koopt hij dat zelf maar.
En ik heb een Tomtom GO .

Ik was van plan zelf iets te programmeren, maar dan moet ik dat weer eerst leren, maar dan ben ik wel binnen.
Want ik verkoop het aan iedereen .
Met citaat reageren
  #9  
Oud 09 januari 2006, 10:48
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john2
Het is een serieuze opdracht. Maar het zal aan de prijs liggen of ik hem uit kan laten voeren.
Het is natuurlijk de vraag of er werkelijk een markt voor is. Als jij (en je collega's) zelf 500 ballen moet(en) neertellen als je een keer gepakt wordt voor te lang doorrijden is er misschien wel een markt voor (hoeveel chauffeurs hebben een Palm???), maar in veel gevallen zal de baas de boete betalen (toch?? Ik heb uit uit min of meer betrouwbare bron gehoord dat westland-chauffeurs geen begrenzer hebben omdat het voor hun werkgever goedkoper is om de boete te betalen dan hun vrachtwagens langzamer te laten rijden). Hoe zit het met rijtijden in het buitenland?
Citaat:
Analyse op de Palm zou mooi zijn.
En de GPS kan toch gewoon zo'n bluetooth-dingetje zijn?
Hoeft alleen te registreren of men rijdt, of niet.
Afstandsbepaling is niet zo belangrijk.
Maar (een half uur) waarschuwen voor rijtijdoverschrijding wel.
Een GPS gebruiken om te detecteren of je rijdt is een beetje overkill. Zeker als je bedenkt dat de GPS/Palm niet steeds aan kan blijven staan en je dus al iets moet doen (de Palm aanzetten) voordat je begint te rijden. Dan kun je net zo goed het knopje "start log (ofzo)" indrukken.

Denk er maar eens serieus over na. Tracking/tracing op de Palm is niet al te moeilijk, maar de werkelijke implementatie van zo'n systeem (en interfacing met PC-systemen) wel.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 09 januari 2006, 11:43
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john2
Ik was van plan zelf iets te programmeren, maar dan moet ik dat weer eerst leren, maar dan ben ik wel binnen.
Want ik verkoop het aan iedereen .
Kijk, als jij er van overtuigd ben dat de software aan velen kan verkopen kan je de ontwikkeling hiervan ook uitbesteden. De kosten hiervan verdien je dan weer terug aan de vele malen dat je het product verkoopt.

En als het alleen belangrijk is dat je weet wanneer een voertuig rijdt en de afgelegde afstand niet van belang is, kan je dit idd wel anders oplossen dan via GPS.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #11  
Oud 09 januari 2006, 20:32
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Ik heb uit uit min of meer betrouwbare bron gehoord dat westland-chauffeurs geen begrenzer hebben omdat het voor hun werkgever goedkoper is om de boete te betalen dan hun vrachtwagens langzamer te laten rijden).
Krijg je dan niet heel erg veel gelazer bij een controle? Ze hoeven maar een keer je tachograafschijf te zien om door te hebben dat je je begrenzer "gesaboteerd" hebt.
Ik betwijfel de bron .
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 januari 2006, 01:13
john2
Guest
 
Berichten: n/a
Een collega van mij is een keer in Frankrijk gepakt met een uur te lang rijden.
Hij moest 4000€ betalen, maar dat zal ook wel komen omdat hij de deuren en gordijnen sloot.
Aan de tachoschijf kán je zien of je aan de begrenzer geknoeid hebt.
De snelheid staat tenslotte op de schijf.
Behalve als je de tacho-instelling voor de wielomtrek verandert (zegel verbreken!) naar kleinere wielen.
Er zijn verschillende truukjes, maar een tachoschijf is een document, net als je rijbewijs. Fraude ermee wordt zeer zwaar bestraft.
Ikzelf heb vroeger in Belgie 10000 BF betaald.
In Ned zijn bijna geen controles, en daar valt mee te praten.
Als mijn baas wil dat ik doorrij, zal hij betalen (behalve de 'Punkte in Flensburg', en als je die genoeg hebt mag je in Duitsland 2 jaar niet meer rijden.)
Normaal betaal ik alle boetes zelf. Mijn baas zegt gewoon:''Je kent de regels''.
Ook schrappen veel bazen gewerkte uren (die willen ze dus niet betalen).
Dus je begrijpt dat z'n programma van grote waarde zou zijn.
Vraag eens een paar chauffeurs op het Tuckstar-forum wat zij van dit idee vinden vinden http://www.truckstarforum.nl/forum/.
Ik denk wel dat hiermee geld te verdienen valt, en als ik het had zou ik die 500€ betalen, als ik ook de rechten kreeg.

Gr John
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023