Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 januari 2002, 16:56
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Unhappy Nieuwe AvantGo policy: misschien problemen voor Palmclub channels

AvantGo heeft sinds kort nieuwe voorwaarden voor het gebruik van zijn diensten en programma's.
Vooral de nieuwe regel 'Custom Channels are limited to eight subscribers', beschreven op https://ami.avantgo.com/support/chan...nnel_faq3.html kan ons in de problemen brengen. Bijna alle door Palmclub aangeboden channel zijn 'Custom Channels', en zouden nu niet meer dan acht subsribers mogen hebben! Het lijkt erop dat AvantGo zijn beleid in deze nog niet geëffectueerd heeft, echter, dat kan snel anders worden...

Uiteraard gaan wij onderzoeken of/hoe eea. opgelost kan worden.

Als jullie (vreemde) foutmeldingen oid. krijgen die mogelijk hiermee in verband staan, dan horen we dat graag.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 januari 2002, 23:38
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Tjonge, leuk is dat. Is daar geen oplossing voor door te hosten op een andere site of verschillende sites of op avantgo.com zelf? Het is maar een idee
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 januari 2002, 09:10
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Het maakt niet uit op wat voor/hoeveel sites de channels gehost worden. AvantGo telt het aantal abonnees (subsribers)op een channel: als dat er meer als 8 zijn, moet de maker van het channel (gaan) dokken. Zie ook de prijzen: http://avantgo.com/products/business...m_channel.html

Ik snap natuurlijk ook wel dat AvantGo geld moet verdienen, maar dit is natuurlijk niet zo leuk. Ook lijkt het discutabel dat ze de voorwaarden voor gebruik van hun diensten tussentijds zonder iets te zeggen hebben gewijzigd. Misschien kunnen we hiervoor nog juridisch advies krijgen...

Uiteraard ben ik aan het studeren op mogelijke oplossingen:
- overgaan op iSilo(Web) of ander alternatieve browser (evt. naast bestaande channels)
- AvantGo zover krijgen dat we niets hoeven te betalen
- elk Palmclub lid een eigen domein geven zodat AvantGo dat als een apart custom channel/subscriber combi ziet (of een andere spoof)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 januari 2002, 10:55
ginkgo's schermafbeelding
ginkgo ginkgo is offline
Senior lid
Voornaam: Marc
Model: Overig
 
Geregistreerd: 21 maart 2001
Locatie: Veldhoven
Berichten: 88
Ik ben zelf een tijdje geleden gestopt met het gebruik van Avangto. Ik gebruik nu Plucker http://www.plkr.org/. De voordelen hiervan t.o.v. Avantgo zijn:

+ open source
+ geen reclame
+ kleinere app voor je palm
+ het ophalen van de pagina's van internet hoeft niet op hetzelfde moment als het hotsyncen
+ Er is geen externe server nodig. Bij avangto maakje contact met hun server die vervolgens de pagina's ophaald verwerkt en naar je doorstuurd. Bij Plucker gaat dit op je eigen computer (Mac/PC/*nix) en ben je dus niet van een externe server afhankelijk

- Plucker is wel wat minder makkelijk te configureren, maar als je RTFM doet is er prima uit te komen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bovenstaande is een kopie van mijn posting op het forum van Tweakers.net: http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/375760/1/25

Inmiddels kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben, wat ik ook niet mis is de data limit, per dag sync ik 13 channels, bijna allemaal inclusief plaatjes. Je kan ook meerdere profielen gebruiken (verg. accounts bij Avantgo) als ik minder tijd heb om te syncen neem is gewoon een verkortere versie.
Tot slot kun je ook nog lokaal opgeslagen pagina's, zoals manuals of e-boeken, net zo gemakkelijk syncen.

Marc
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 januari 2002, 23:52
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Ik heb ook eens gekeken naar Plucker. Op zich een erg mooi programma.
Er is echter probleem waardoor ik nog steeds Avantgo gebruik en dat is het synchroniseren van channels onderweg via een mobiele verbinding. Dit kan nl. met Plucker en eventuele andere programma's niet. Je moet altijd de beschikking hebben over een computer.

Vanstra
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 januari 2002, 21:11
r5tv
Guest
 
Berichten: n/a
Jemig !

Dit wordt nog een ellendige zaak als ik het zo lees, ik heb op mijn kanaal (http://tv.richard5.net) elke dag zo'n 1000 gebruikers. Als ik moet gaan betalen om deze service via avantgo te blijven leveren lukt het niet meer. Gelukkig heb ik ook altijd andere browsers ondersteund.

Ik ga in ieder geval een boos mailtje sturen naar AvantGo, en hoop dat iedereen die AvantGo gebruikt dat ook zal doen.

We zullen maar afwachten wat er gebeurd...

Als er iemand anders nog andere off-line browsers vindt om te gebruiken hoor ik het graag. Hoe meer keus hoe beter.

Succes verder,

Richard
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 januari 2002, 22:07
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Richard,

Mag ik je via deze weg bedanken voor de geweldige site (en dienst) die je levert !
Echt een perfecte site om als channel te gebruiken op je Palm.

Sinds een paar dagen ben ik overgestapt naar Plucker en tot nu toe bevalt dit me prima.
Het scheelt me zeker zo'n 400kb ruimte bij gebruik van dezelfde channels, flexibeler en een stuk sneller.
Echter heb ik één vraagje:
In Avantgo worden zowel de kanalen (links) als de tijden (rechts)naast elkaar weergegeven. In Plucker is dit niet het geval, eerst worden de kanalen links weergegeven, gevolgd door de tijden rechts. Komt dit omdat Plucker geen tabellen ondersteunt of ligt het ergens anders aan ?

Vanstra
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 januari 2002, 22:25
r5tv
Guest
 
Berichten: n/a
Inderdaad het ontbreken van support voor tabellen is het grote probleem. Tot nu toe was het aantal plucker gebruikers te klein om de site ervoor te wijzigen om het zonder tabellen te maken voor plucker. Misschien als er straks meer mensen zijn die via plucker werken ga ik nog aanpassen.

Je kunt nog eens kijken naar Pendragon of iSilo....

Ik heb net de site aangepast voor Mazingo, een off-line browser voor Pocket PC gebruikers...

Trouwens net de prijzen bekenen op de site van AvantGo, dat gaat me meer dan $6000,- per jaar kosten voor het aantal gebruikers wat ik heb.

http://avantgo.com/products/business...l_pricing.html

Daar gaat weer een hobby-site onderuit. Of ik moet alle gebruikers 10 Euro per jaar laten betalen maar ik wil dat helemaal niet al die rompslomp.

Dus mailen naar comment@Avantgo.com

Richard
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 februari 2002, 09:44
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Het computerblad c't heeft al bedankt bij Avantgo, nadat ze AvantGo een iets te hoge financiele bijdrage vroeg

Slimme standaardactie van Avantgo. Eerst een leuke service gratis aanbieden. Dan de hand ophouden en hopen dat je voldoende gebruikers overhoud. Avantgo werd toch ondersteund door Micro$oft?
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...

Laatst gewijzigd door r. dohmen; 01 februari 2002 om 18:35.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 februari 2002, 12:18
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Daarom ben ik vroegtijdig overgestapt op Plucker, voordat ze geld gaan vragen.
Gratis, flexibel en kleiner.
Het bevalt me eigenlijk beter dan Avantgo.
De installatie is niet zo moeilijk als het lijkt en het synchroniseren kun je automatisch laten verlopen via de Taakplanner in Windows.
Stap over nu het kan.

Vanstra
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 01 februari 2002, 12:51
jord's schermafbeelding
jord jord is offline
Senior lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2001
Locatie: Delft
Berichten: 80
kijk dat dacht ik al

wellicht kunnen julie mijn vorige post nog herinneren betreft het maken van een channel, daarin vermelde ik al dat meer dan acht gebruikers financiele gevolgen zou hebben. Kennelijk had ik dus geen fout gemaakt maar blijft het de bittere waarheid.

De vergelijking naar een dealer gaat hier naar mijn mening zelfs op, eerst geven ze je genoeg gratis zodat je verslaafd raakt en vervolgens als je niet meer zonder kunt moet je gaan betalen.
__________________
Excellence is not an option, its a choice!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 01 februari 2002, 16:48
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Mag ik even antwoorden dat de AVANTGOlink

http://www.palmclub.nl/forums/avantg...100&avgpostf=1

niet meer werkt, maw: je MOET heden de "follow OFF-site" button aan zetten om een post te kunnen openen, en de >>>>omgekeerde volgorde<<<< (of beter: de chronologisch juiste) werkt niet meer ineens sinds gisteren??? Heren Palmclubeigenaars?

(en ja, ik checkte het forum en de Avantgo FAQ, maar 't is sinds vnadaag...
__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #13  
Oud 01 februari 2002, 19:02
West-end's schermafbeelding
West-end West-end is offline
Een goed lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 24 maart 2001
Berichten: 212
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stargate
Mag ik even antwoorden dat de AVANTGOlink niet meer werkt, maw: je MOET heden de "follow OFF-site" button aan zetten om een post te kunnen openen, en de >>>>omgekeerde volgorde<<<< (of beter: de chronologisch juiste) werkt niet meer ineens sinds gisteren???
Steven,

Zal iets te maken hebben met de verhuizing van het forum zoals ik van Fjodor begreep. Zie mijn post hier .

Ik gebruik ook altijd de chronologisch juiste instelling en die werkte niet meer sinds de verhuizing van het forum. Ik heb nu naar aanleiding van jouw post ff aangepast door de "folow off-site links"-optie (raar woord ) aan te vinken. Nu kan ik weer gewoon de forumsite op m'n palm lezen!

Mzzl
Dennis
__________________
Sommige mensen kunnen waarlijk zeer veel drinken, doch nuchter blijven ze daar niet bij.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 01 februari 2002, 19:05
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Unhappy

Op een of andere manier werkt de linking optie vanuit je mail met "er is een post bijgekomen" ook al niet meer: explorer zegt dat er geen thread gespecified werd. Ik denk dat de verhuis meer slechts dan goed aanrichtte...
__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #15  
Oud 01 februari 2002, 19:13
West-end's schermafbeelding
West-end West-end is offline
Een goed lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 24 maart 2001
Berichten: 212
Question Pffff

Hmmm,


Steven, bij mij werkt het mailtje perfect. Ik ben hier namelijk weer gekomen door het notify-mailtje..... Ik snap het niet.
Fjodor, onze forum-goeroe, jij een idee hoe dit allemaal zo komt en/of opgelost kan worden?

Groeten,
Dennis
__________________
Sommige mensen kunnen waarlijk zeer veel drinken, doch nuchter blijven ze daar niet bij.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 01 februari 2002, 23:19
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
AvantGo en links vanuit mail heeft allemaal met de verandering van server te maken. Daarover hebben we een aparte thread, waarin ik eea. nader uitleg: http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=4974
Met citaat reageren
  #17  
Oud 05 februari 2002, 16:45
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Talking

Zojuist gehoord: Mazingo, een heel goed alternatief voor AvantGo, komt binnenkort op Palm platform beschikbaar. Tot op heden hadden ze alleen een PocketPC versie.

http://www.mazingo.net/
Met citaat reageren
  #18  
Oud 06 februari 2002, 16:25
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Ik begon dat Avantgorommeltje danig moe te worden. Sorry mensen, zalig forum als je het op PC leest, maar sinds die verhuishistorie is het de ene frustratie na de andere:

Waarom werkte mijn avantgolink
http://www.palmclub.nl/forums/avantg...100&avgpostf=1
plots niet meer? De eerste 20 topics of zo deed ie vlekkeloos (welliswaar zonder de smilies als fotootjes plots) daarna is het "this page is not available on this device", ook al staat de link er mooi op te pronken.

Ik gebruikte Palmclub's standaardinstellingen en effe gaan zoeken geweest. Kanaalgrootte bleek uiteindelijk MEER DAN 1,2 MB te bedragen... met de "off-site" link op aan.
Ik merk dat de oude versie (hierboven) terug mooi werkt en dus gewoon off-site afgezet en alles is terug okee (wel een chan voorzien van 700k als je de fotootjes mee wil)... Hopelijk helpt dit.

S.


Oh ja, waarom is de site met de "help van de avantgopages" niet zo directer gelinked ergens bovenaan de forumspagina op pc? Ik zoek me er altijd rot achter eer ik die info_channels page vindt... Waarom niet onder de FAQ?
__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"

Laatst gewijzigd door stargate; 06 februari 2002 om 16:54.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 06 februari 2002, 19:47
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Bedankt voor je commentaar. Je gemopper is niet onterecht, want eea. werkte niet goed. Echter, ook wij konden daar niet zo heel veel aan doen. Het kwam doordat het updaten van DNS-servers nogal lang duurde. Pas sinds gisteren werkt alles weer goed. Je bent dus mooi op tijd om mij eraan te herinneren dit nog even door te geven...

Het aanzetten van de offsite-link optie voor het forum-channel was een tijdelijke noodmaatregel om te zorgen dat je toch nog iets van de forums in AvantGo kreeg. Het neveneffect ervan was, dat het ook alle links in berichten 'volgt', en dan kan het channel oncontroleerbaar groeien, zoals jij hebt ervaren. Dat kan natuurlijk alleen tot de grens van de maximum channel size.

Even voor alle duidelijkheid de juiste instellingen:

Location = http://www.palmclub.nl/forums/avantg...ction=getdaily
Maximum Channel Size = 150
Link Depth = 2
Include Images = No
Follow Off-Site Links = No

Je kan ook even opnieuw subscriben via deze link:

http://avantgo.com/mydevice/_create_...ages=0&links=0

Ook de subscribe links elders op de site zijn aangepast.

Meer info over alternatieven/instellingen: http://www.palmclub.nl/channels/info_forums.shtml

De subscribe- en info-links voor de forums zijn ook onderaan de forumhomepagina en op de channel navigator te vinden.

Als je wel plaatjes wil zien (Include Images = Yes) moet je de Maximum Channel Size flink verhogen.

Tenslotte over de plek van de link naar info_channels ("PalmClub AvantGo FAQ"), deze is altijd te vinden op de channels page http://www.palmclub.nl/channels/ aan de zijkant onder tips. Ik zal eens kijken of ie ook nog elders bij kan.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 06 februari 2002, 21:17
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Nice!

Toffe respons! Wat ik bedoelde voor die infochannellink: misschien BOVENAAN DIT FORUM onder de "[FAQ]"-toets bijvoegen?

Een weer forumlezende Belg met een 505'je
__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023