Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #101  
Oud 03 maart 2004, 10:58
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Eigenschappen van TCP/IP op pc

Citaat:
Uit de tip:
Eventueel krijg je een waarschuwing over het aanpassen van het IP-adres van de adapter, maar die klopt niet. De verbinding waarvan het IP-adres op 192.168.0.1 gezet wordt is de andere verbinding. Druk dus op 'Ja'. In principe is dit alles wat je op de PC moet doen.
Citaat:
De eigenschappen op mijn pc van de tcp/ip verbinding waar ik de ICS heb aangezet : obtain an ip address automatically.
Als ik dat probeer te veranderen in de adressen van jou plaatje, dan krijg ik eerst de melding dat hij ip adressen wil aanpassen, wat ik volgens de instructie niet doe.
Misschien moet ik wat duidelijker zijn. Het plaatje wat ik heb bijgevoegd heeft dus betrekking op de instellingen van de BT-dongle.
Citaat:
Bij het inschakelen van ICS moet ik aangeven waarmee ik wil sharen. Dat ik ik met mijn Bluetooth network neem ik aan?
Ja.
Als je nu nog eens een keer ICS deactiveert en vervolgens weer activeert (precies zoals het in de tip staat en met bovenstaande kennis) dan moet het toch echt lukken. En heb je nog je firewall-instellingen gecontroleerd. Probeer anders eens verbinding te maken terwijl je firewall uitstaat. Dan weet je iig of het probleem toch niet daar ligt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #102  
Oud 03 maart 2004, 12:49
llinssen llinssen is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 17 januari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
Ik geef het op

Alles gedaan als in de tip. Alle aanwijzingen van metck gevolgd (waarvoor veel dank), maar nog steeds geen resultaat.

Ik heb geen firewall, tenminste niet dat ik weet, maar het bedrijf heeft er wel een en daar zal het aan liggen.

Mijn palm blijft geven dat het local ip address 127.0.0.1 is en volgens metck is dat niet goed....

Al met al mij de tijd van het uitzoeken niet waard, en ik wil het jullie ook niet aandoen. Veel dank voor de suggesties.
Met citaat reageren
  #103  
Oud 03 maart 2004, 18:39
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Re: Ik geef het op

Citaat:
Op 03-03-2004, om 13:49 heeft llinssen dit gezegd in bericht #102
Alles gedaan als in de tip. Alle aanwijzingen van metck gevolgd (waarvoor veel dank), maar nog steeds geen resultaat.

Ik heb geen firewall, tenminste niet dat ik weet, maar het bedrijf heeft er wel een en daar zal het aan liggen.

Mijn palm blijft geven dat het local ip address 127.0.0.1 is en volgens metck is dat niet goed....

Al met al mij de tijd van het uitzoeken niet waard, en ik wil het jullie ook niet aandoen. Veel dank voor de suggesties.
Waarom dwing je je Palm dan geen ander IP adres te hebben? 192.168.0.9 ofzo.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #104  
Oud 03 maart 2004, 22:44
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Ik geef het op

Citaat:
Op 03-03-2004, om 13:49 heeft llinssen dit gezegd in bericht #102
Ik heb geen firewall, tenminste niet dat ik weet, maar het bedrijf heeft er wel een en daar zal het aan liggen. Mijn palm blijft geven dat het local ip address 127.0.0.1 is en volgens metck is dat niet goed....
Nou niet alleen is het volgens mij niet goed, maar ook volgens de mensen die de tip hebben geschreven die er IMHO veel (meer) verstand van hebben (127.0.0.1 is volgens mij het IP-adres dat verwijst naar de localhost op je eigen pc).
De firewall van je bedrijf mag in principe niets te maken hebben met het kleine netwerkje op je eigen pc (tussen die pc en btdongle en je pda). Maar als je het herhaald proberen van de tip niet lukt dan is er misschien toch iets geblokkeerd door een firewall op je eigen pc, of zo. Misschien dat de wijze Arent(soog) zijn licht wil laten schijnen op deze kwestie .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #105  
Oud 04 maart 2004, 08:58
llinssen llinssen is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 17 januari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
127.0.0.1

Heck,
Ik bedoelde niet dat je ongelijk zou hebben, alleen dat ik er juist vertrouwen in heb dat het daar mis zit. Dus dat het niet goed is, is me duidelijk (het werkt echt niet). Ik kan het, ook met de aanwijzingen van jou, niet veranderen. Met andere woorden, symptoom duidelijk, oplossing (nog) niet.
Met mijn beperkte kennis, en ik wil jou (en anderen) niet nog meer lastig vallen, geef ik het op. Het is niet een van de belangrijke zaken van mijn Palm.
Nogmaals veel dank voor de tips, ik blijf voorlopig gewoon internetten via mijn pc.
Met citaat reageren
  #106  
Oud 04 maart 2004, 09:16
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik bedoelde het ook niet alsof ik dacht dat je me niet geloofde . Maar goed, als je weer behoefte krijgt om het toch werkende te krijgen, dan moet je het maar melden (internetten op je pc werkt toch net iets beter ).
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #107  
Oud 10 mei 2004, 17:16
Michel1973 Michel1973 is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Berichten: 18
Hallo allemaal,

Ik krijg het ook niet aan de praat. Heb een sony clie peg-th55 gekocht en wil graag gebruik maken van wifi. Heb een draadloze router staan. Nu zie ik aan het wifi symbool wel dat ik verbinding met de router heb, maar ik krijg geen dataverkeer tot stand. Dus connectie is er wel, maar dan geeft de palm de error "wrong url or invalid network settings". Als iemand enig idee heeft wat ik niet goed doe dan hoor ik dat graag. Heb voor de rest alle informatie die er op de site staat geprobeerd, maar kom er gewoonweg niet uit.

Bij voorbaad dank.
Met citaat reageren
  #108  
Oud 11 mei 2004, 13:31
Avinash
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 30-10-2003, om 16:16 heeft Rup. dit gezegd in bericht #78
Antwoord op het bericht hierboven is zojuist gegeven in een andere thread. Het draait....!
Bedankt allen voor alle handige tips!
... Welke thread? ik heb ook het probleem Error: timeout (0x1212)

Ik probeer op internet te gaan via mijn cradle... (aangeslote op usb poort) Sony Clie NX70v...


MVG Avinash,
Met citaat reageren
  #109  
Oud 11 mei 2004, 13:52
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Welkom bij de Palmclub!

Als je wilt internetten via je cradle heeft het denk ik niet zoveel zin om je vraag te stellen in een thread met de titel "Nieuwe tip: draadloos het internet op!" .
Je kunt met de zoekfunctie op zoek gaan naar een eventuele oplossing voor jouw probleem: Zoeken naar: internetten+cradle
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #110  
Oud 16 mei 2004, 16:01
Bob_Basli Bob_Basli is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 23 december 2003
Locatie: Dronten
Berichten: 62
Webpro 1.0 op Tungsten|T

Ik probeer via mijn BT verbinding op internet te komen.
Ik heb volgens de tips de ICS ingesteld en de palm

Als ik nu naar Webpro ga (verbinding is reeds gemaakt) krijg ik de foutmelding:
DNS error. Please check coverage, check that the Host Address in Preferences is correct, and try again.

Ik kan dus nog niet browsen.

Voor de volledigheid het laatste deel van het Netwerk Log op m'n palm:

Service name: BT LAN
Local IP address: 192.168.0.30
Gateway address: 0.0.0.0
DNS addresses: 192.168.0.1

Wie heeft een uitkomst?
Met citaat reageren
  #111  
Oud 16 mei 2004, 16:05
waarts's schermafbeelding
waarts waarts is offline
Forumbikkel
Voornaam: wim
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 maart 2001
Locatie: Dessel Belgie
Berichten: 353
Pas dit eens aan:

Gateway address: 192.168.0.1
Met citaat reageren
  #112  
Oud 16 mei 2004, 18:38
Bob_Basli Bob_Basli is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 23 december 2003
Locatie: Dronten
Berichten: 62
Ik heb de netwerkinstellingen op mijn palm op query dns staan.
Moet ik die gateway dan instellen door query dns te unchecken en vervolgens handmatig een primary dns in te vullen.
Dit heb ik nl reeds geprobeerd en geeft dezelfde foutmelding.
Of moet ik die gateway instellingen ergens anders invoeren.
Gr,
Arjan
Met citaat reageren
  #113  
Oud 16 mei 2004, 19:43
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
De gateway staat goed op 0.0.0.0 en je DNS-adres staat ook goed op 192.168.0.1

Arjen, kijk anders ook eens in deze thread : het gaat om de tweede foutmelding. Succes.
__________________
What the FAQ?

Laatst gewijzigd door metck; 16 mei 2004 om 22:27.
Met citaat reageren
  #114  
Oud 16 mei 2004, 21:52
Bob_Basli Bob_Basli is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 23 december 2003
Locatie: Dronten
Berichten: 62
,
volgens mij is die thread die je stuurde niet de juiste. Ik kom heel ergens anders uit.
Zou je de threadlink eens willen nakijken?
Dank
Met citaat reageren
  #115  
Oud 16 mei 2004, 22:26
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
De juiste (sticky) thread: http://www.palmclub.nl/forums/showth...5618#post85618

Maar dit had je natuurlijk ook met de zoekfunctie kunnen vinden .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #116  
Oud 03 augustus 2004, 08:10
Patrick's schermafbeelding
Patrick Patrick is offline
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Gendt
Berichten: 296
Problemen Bluetooth / ICS

Door de jaren heen ben ik aardig thuis op het Palmfront. Echter, de PC waarmee het apparaat moet communiceren kent voor mij nog (te veel) geheimen. Ik ben een absolute leek op het gebied van netwerken, daarom onderstaande vraag:

Er is op dit forum inmiddels al erg veel geschreven over 'internetten op je Palm via bluetooth'. Alleen zie ik door de bomen even het bos niet meer. Daarom hoop ik dat iemand me zou willen helpen.

Ik heb sinds gisteren een MSI Bluetooth Dongle en probeer nu op het internet te komen. Ik heb de laatste software- en driverversie van MSI gedownload, vervolgens geïnstalleerd en ik kan nu via bluetooth Hotsyncen.

Wanneer ik de stappen uit deze pagina uitvoer gaat het bij al fout bij het delen van mijn netwerk (ICS). Ik gebruik Windows 2000. Wanneer ik mijn primaire netwerk probeer te delen krijg ik foutmeldingen omtrent IP-nummers. Ik krijg ICS dus niet aan.

Ten tweede staat er in mijn systemtray een icoontje 'Bluetooth netwerkkabel ontbreekt'. Dit lijkt me niet correct.

Wat doe ik (nu al) fout.

By the way, mijn config is:
- Windows2000
- Palm Tungsten T|2
- MSI Bluetooth Dongle
- Wanadoo ADSL met Ethernetmodem (Alcatel Speedtouch)
Met citaat reageren
  #117  
Oud 03 augustus 2004, 12:36
Patrick's schermafbeelding
Patrick Patrick is offline
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Gendt
Berichten: 296
Kan het zo zijn dat doordat de 'bluetooth netwerkkabel ontbreekt' ik ook ICS niet kan activeren ?

Daarnaast gebruik ik een USB-Hub omdat ik maar 1 USBpoort op mijn laptop heb. Zou ook dit het probleem kunnen zijn?

Edit JP: Patrick, ik heb je aparte thread gemerged met deze. Ten eerste zijn er hierdoor meer mensen die een update krijgen dat er in deze thread gepost is (en dus potentieel meer helpers), ten tweede is het netter om gewoon in bestaande threads te posten.

Laatst gewijzigd door jean-paul; 03 augustus 2004 om 16:02.
Met citaat reageren
  #118  
Oud 03 augustus 2004, 18:40
Patrick's schermafbeelding
Patrick Patrick is offline
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Gendt
Berichten: 296
Sorry JP, was inderdaad wel wat netter geweest.

Ondertussen is er wel het e.e.a. veranderd. Ik heb nl. alles werkend! Na heel veel gespit in het forum kwam ik er achter dat ook binnen de bluetoothverbinding ICS aangezet moest worden. Dat was tevens de reden van de melding 'bluetooth netwerkkabel niet verbonden'.

Daarna mijn ADSL verbinding geshared (wat toen ook in een keer ging) en voila. SUPER. Ik heb net in de tuin zitten emailen en een paar webpagina's geopend. De zomer mag van mij nog wel even duren.

Groet aan alle forumleden die de moeite hebben genomen om de eindeloze bluetooththreads te lezen en te beantwoorden!

Patrick
Met citaat reageren
  #119  
Oud 08 augustus 2004, 08:23
ngn
Guest
 
Berichten: n/a
bluetooth

ik heb de pagina gelezen maar vond geen antwoord op het volgende probleem:

op mijn laptop heb ik een virusscanner (Avast!). Deze scanner heeft de server adressen en user name veranderd om mijn mail te kunnen scannen.

Mijn Palm T3 maakt via Bluetooth contact met de laptop, maar kan mijn mail niet ontvangen.
Ik heb geprobeerd om de veranderde serveradressen in de Palm in te voeren maar dat werkt niet.

Is er ervaring met dit probleem?

vriendelijke groet,

Flip.
Met citaat reageren
  #120  
Oud 19 januari 2005, 19:41
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Op mijn Mac heb ik het bovenste ook geprobeerd (behalve dan de instellingen die staan genoemd voor de PC). Het lukt me dus niet.
De instellingen zoals staan aangegeven voor de Palm heb ik ingesteld.

Hoe zou ik via OSX met bluetooth op mijn Tungsten T een internetverbinding kunnen krijgen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023