Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 23 februari 2004, 18:36
aquagga aquagga is offline
Senior lid
Voornaam: pieter
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 30 november 2003
Locatie: grun
Berichten: 67
zelf vind ik het hartstikke meevallen met het typen op schoot. Ik kan er prima mee overweg in de trein. Eenmaalhet toetsen bord goed gepositioneerd dan klapt die bij mij niet in. Met een hard gekaft boek uit mijn schooltas eronder werkt het nog makkelijker. Voor de veiligheid heb ik wel een elastiekje over het graffiti gedeelte gedaan, is zonde als je palmke valt.
Met citaat reageren
  #42  
Oud 23 februari 2004, 22:01
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Re: hoe querty naar azerty?

Citaat:
Op 23-02-2004, om 16:46 heeft docivan dit gezegd in bericht #37
op de reviewpagina (dd 22.01.2004) staat dat een Frans of Duits toetsenbord mogelijk zijn.. hoe kan dat?? verzetten van toetsen??
Dat is in te stellen in de driver die op je palm staat. Maar dan zit je nog wel met de toetsen. Bij het PUTK zijn de toetsen er gewoon (?) af te halen om ergens anders weer te plaatsen. Ik weet niet of dit goed afloopt op het draadloze toetsenbord, maar op de foto's zien de toetsen er hetzelfde uit. Maar goed, met het verplaatsen kom je met de lettertoetsen misschien wel goed uit, maar ik denk dat de functietoetsen wél op dezelfde plaats moeten blijven zitten.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 24 februari 2004, 08:20
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
Citaat:
Op 23-02-2004, om 18:11 heeft metck dit gezegd in bericht #40
Volgens mij zit het probleem niet zozeer in de stabiliteit van de pda in het richeltje maar eerder in het probleem dat als je op je schoot wilt tikken het toetsenbord door het typen inklapt.
Klopt, maar ik heb dat met mijn GoType! altijd op kunnen lossen door een tijdschrift op schoot te leggen, of een groot plat boek. En ik ben van plan het met de Wireless ook zo te doen.

Ah, ik zie dat dat hierboven ook al is gesuggereerd. Excuus voor de doublure.
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?
Met citaat reageren
  #44  
Oud 24 februari 2004, 09:32
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
En dat vind nu juist het punt, een mooi klein keyboard, maar je moet wel een groot boek of stevig tijdschrift bij je hebben dan kan ik net zo goed m'n laptop meenemen
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #45  
Oud 24 februari 2004, 10:20
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
Citaat:
Op 24-02-2004, om 09:32 heeft Sander dit gezegd in bericht #44
En dat vind nu juist het punt, een mooi klein keyboard, maar je moet wel een groot boek of stevig tijdschrift bij je hebben dan kan ik net zo goed m'n laptop meenemen
Ach, ik heb altijd een tijdschrift of krant bij me, of een map met nog te lezen zaken. Die laptop weegt honderd kilo en neem ik dus nooit mee.
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?
Met citaat reageren
  #46  
Oud 25 februari 2004, 22:27
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Normaal zijn nieuwsbrieven niet zo interessant, maar dit stukje uit de palmOnenieuwsbrief wilde ik jullie toch niet onthouden:
Citaat:
The new Wireless Keyboard Driver version 2.2 for the Palm™ Ultra Thin Keyboard and Palm™ Wireless Keyboard is now available as an update. As well as providing new, improved power management features to extend handheld battery life, it also fixes some minor issues.
Hier kun je de driver, versie 2.2 dus, downloaden.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 26 februari 2004, 08:21
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
He, ik heb al een 2.2P versie op mijn Palm. Enig idee of dit een ander versie is?
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?
Met citaat reageren
  #48  
Oud 26 februari 2004, 09:37
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Op 26-02-2004, om 08:21 heeft sanderlenka dit gezegd in bericht #47
He, ik heb al een 2.2P versie op mijn Palm. Enig idee of dit een ander versie is?
Nee hoor, is exact dezelfde. De PalmOne nieuwsbrief is niet erg actueel. Die driver was begin Januari al beschikbaar.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #49  
Oud 26 februari 2004, 10:09
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
Over die driver gesproken.

Ik stel "TAB inserts TAB" in, maar telkens als ik het keyboard aansluit blijkt hij weer teruggesprongen naar "TAB moves to next field".

Hebben anderen hier ook last van?
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?
Met citaat reageren
  #50  
Oud 26 februari 2004, 11:36
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Ik heb 't even snel getest, maar bij mij gaat het goed. 'Insert Tab' blijft gewoon staan.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #51  
Oud 27 februari 2004, 12:35
bjornkeizers's schermafbeelding
bjornkeizers bjornkeizers is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Locatie: Enschede
Berichten: 75
Ik heb net zo'n keyboard besteld bij PDAshop. Ik ben zeer benieuwd. Ik heb al verschillende reviews gelezen, en iedereen is er positief over.

Eerst had ik altijd zoiets van: waarom een keyboard? Pen en zo werkt toch ook? En bovendien heb ik ook vaak een laptop bij. Maar de laatste tijd gebruik ik de laptop steeds minder, en de hele tijd heen en weer reizen met zo'n zwaar ding en een tas vol boeken... Ik ben het eigenlijk een beetje zat. (Ik studeer journalistiek in Zwolle en woon in Enschede) Dus nou ben ik van plan m'n Ipaq 1910 & T}E te gebruiken als vervanger van de laptop.

Met wat schermrotatiesoftware en textmaker is het net alsof je op een laptop zit te werken.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 27 februari 2004, 13:42
@rno
Guest
 
Berichten: n/a
Post

Tja, als je geen tijdschrift wilt gebruiken moet je toch naar de Palm UltraThin kijken, kost wat maar dan heb je wat. De wireless bevalt mij uitstekend. Grote voordeel van de keyboarden is dat je er blind op kunt typen aangezien het full-size is. Gaat wel wat sneller dan met Grafitti...
Met citaat reageren
  #53  
Oud 05 maart 2004, 14:48
Warnas
Guest
 
Berichten: n/a
Ik vraag me af of het ding ook bruikbaar is met een Clié NR70v. Die heeft weliswaar een keyboard, maar dat is voor mensen met érg dunne vingertjes. Hij klapt alleen wel open en dat heeft gevolgen voor zowel de gewichtsverdeling en de bereikbaarheid van de IR-sensor (want die zit in het scharnierdeel.)

Ik ben nog niet zo thuis met die Clié-spullen, wie heeft hier een antwoord op?
Met citaat reageren
  #54  
Oud 05 maart 2004, 15:39
@rno
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi,

Ja, je kunt de IRdA Wireless gebruiken met PALM driver.

Mvrg,
Arno
Met citaat reageren
  #55  
Oud 05 maart 2004, 16:49
Warnas
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 05-03-2004, om 09:39 heeft @rno dit gezegd in bericht #54
Hoi,

Ja, je kunt de IRdA Wireless gebruiken met PALM driver.

Mvrg,
Arno
Bedankt voor je reply, maar ik bedoelde meer: werkt het FYSIEK met een openklappende Palm. Dat van die driver had ik al ergens gelezen. Kijk, dit bedoel ik:



Dat is toch een ander verhaal dan, pakweg, een Tungsten.
Met citaat reageren
  #56  
Oud 05 maart 2004, 17:33
@rno
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zie het probleem niet, als je hem dicht klapt zit de IRdA poort links, de arm kun je lange de hele linkerkant en bovenkant draaien. Lijkt me dus geen probleem. En anders kun je ook de Original en XT gebruiken, die hebben een seriele connector en zijn ook geschikt voor de NX/NR serie, zie http://www.pda-point.nl/Keyboarden.html
Met citaat reageren
  #57  
Oud 06 maart 2004, 14:30
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
ik denk dat ik het probleem wel zie. De IrDA pport van de NR zit als je hem in je hand houd, linkboven aan de zijkant. Toch? Je kan hem dan niet echt goed rechtop in de houder zetten omdat je IR poort dan niet goed naar de NR's IR pport gericht staat. Liggend kun je hem zover ik weet zowieso niet gebruiken omdat die functie niet op de NR zit en je IR ppot dan helemaal aan de verkeerde kant zit.
__________________
Met citaat reageren
  #58  
Oud 06 maart 2004, 16:03
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
De beste optie is hier een reply af te wachten van een NX + wireless KB bezitter, of een mailtje te sturen naar de pdashop. Zij zijn waarschijnlijk in de mogelijkheid dit te testen.

Persoonlijk denk ik dat het geen problemen oplevert, ik kan mijn T|T zelfs _voor_ het toetsenbord leggen en gewoon typen. Dus plat op de grond voor de toesten-sectie.
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #59  
Oud 24 maart 2004, 14:02
aquagga aquagga is offline
Senior lid
Voornaam: pieter
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 30 november 2003
Locatie: grun
Berichten: 67
toetsenbord in applicatie

Sinds enige tijd gebruik ik met grote voldoening het stowaway toetsen bord met laptophack. Nu heb ik echter regelmatig dat ik een applicatie opstart en dat mijn toetsenbord niks doet. dit los ik nu elke keer op door de palm uit te zetten en dan weer aan. Dan doet het toetsenbord het in de applicatie. Echter begin ik me hier langzamerhand aan te ergeren. Is hier een oplossing voor. Heb het nog niet gevonden bij laptophack kan zijn dat ik er overheen gelezen heb in de uitgebreidde handleiding.

groeten aquagga
Met citaat reageren
  #60  
Oud 01 april 2004, 18:21
gijsje
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben dus de enige ....

als ik mijn palm in landschapformaat in het toetsenbord leg staat het beeld ondersteboven ...
wat oh wat doe ik fout??
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023