Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 januari 2003, 14:24
Fred56's schermafbeelding
Fred56 Fred56 is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Locatie: Pijnacker/Nootdorp
Berichten: 44
Fatal Alert bij HotSync

Nu is het bij het syncronisatie van de Palm Tungsten al een aantal malen voorgekomen dat ik een Fatal Alert melding kreeg.

Steeds dezelfde melding:

"MemeryMgr.c,Line:3583, Free handle"

De resetbutton werkt niet dus moet je hem/haar via de resetknop resetten . Iemand enig idee wat de oorzaak is.

Het rare is dat het niet bij iedere HotSync gebeurt.
__________________
Via de Sharp ZQ-6300M 128KB, Psion 3a, Psion Series 5, Ipaq 6300, Palm V, Palm IIIc kom je uiteindelijk tot de Palm Tungsten I en nu T5
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 januari 2003, 14:38
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Ik heb het ook regelmatig, maar ben er nog niet uit waar het aan ligt. Ik dacht dat het komt omdat ik teveel aan het experimenteren ben geweest, maar blijkbaar hebben toch meer mensen er last van. Heb intussen al een paar keer een hard reset gedaan en alle programma's handmatig één voor één teruggezet, maar dat blijkt toch niet afdoende te zijn.
Ben wel benieuwd of meer mensen hier last van hebben.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 januari 2003, 14:41
robnet
Guest
 
Berichten: n/a
Ik stel dat dat komt omdat er één of meer apps op de TT draaien die niet OS5 compatibel zijn.

Robert
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 januari 2003, 10:57
Fred56's schermafbeelding
Fred56 Fred56 is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Locatie: Pijnacker/Nootdorp
Berichten: 44
Dat laatste zou kunnen maar dan is het wel raar dat het niet iedere keer gebeurt met het HotSyncken. Misschien heeft het nut dat degene die er last van heeft verteld welke progs er op draaien.
__________________
Via de Sharp ZQ-6300M 128KB, Psion 3a, Psion Series 5, Ipaq 6300, Palm V, Palm IIIc kom je uiteindelijk tot de Palm Tungsten I en nu T5
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 januari 2003, 18:57
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Ik ken het probleem; ook ik heb regelmatig last van dit soort meldingen en het gebeurt niet bij elke Hotsync.

De programma's die ik op mijn Palm Tungsten heb geïnstalleerd zijn, naast de standaard applicaties:

Acrobat Reader voor Palm;
AvantGo voor OS5 Beta (die fatal alerts kreeg ik overigens al voordat ik dit programma installeerde);
Colorize
Diet
Ewallet
Filez, 5.2.
HanDBase3
Metro
Newpen
OKey
Pacman
PalmWijzer
pTunes
Tarieven
TomeRaider 2.5.1.
WorldMate

En op de SD-kaart:

Chess Tiger
DopeWars
Memorix
MineHunt
PalmReader
PhotoSuite

Misschien dat jullie hier iets mee kunnen? Alle programma's werken naar behoren als ik ze gebruik...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 januari 2003, 01:46
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb even op google gezocht naar die melding en toen kwam deze thread bij PalmInfocenter tevoorschijn. er staat niet veel in, maar daar had iemand wel dezelfde melding met Avantgo
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 januari 2003, 10:29
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Hoi Patrick,

Dank voor je antwoord; ik heb gekeken op de site van Palm Info Center. Men heeft het echter over de versie van AvantGo (4.2.) die voor OS4 is bedoeld en dus niet werkt op Tungstens. Inmiddels is er en beta uit voor OS5, die op mijn Palm draait. De meldingen kreeg ik echter al voordat ik AvantGo installeerde, dus ik vermoed dat een ander programma'tje roet in het eten gooit zo af en toe. Op de site van PIC kun je inderdaad opmaken dat die melding wel te maken heeft met een programma dat niet voor OS5 geschikt is. Ik denk dat ik een harde reset ga uitvoeren en alle programma's nog eens op OS5 comptabiliteit ga screenen...

Groetjes, Carolien
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 januari 2003, 22:46
Fred56's schermafbeelding
Fred56 Fred56 is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Locatie: Pijnacker/Nootdorp
Berichten: 44
Geinstalleerd:

Acrobat Reader
Newpen
Keyboard
Mappy
MobileDB
Tealmovie
Teallock
Powerone
Stemwijzer
Bejeweled
Lemmings
Puzzle
Documents, Sheets, Word, Slideshow to go
Yaps
FunSMS 3
Rings (Lord of the rings)
App check
Datebk5
HappyDays
en nog de originele programma's op de TT

Ik zal eens op gaan letten bij welk programma sync hij vast gaat lopen.

Fred.
__________________
Via de Sharp ZQ-6300M 128KB, Psion 3a, Psion Series 5, Ipaq 6300, Palm V, Palm IIIc kom je uiteindelijk tot de Palm Tungsten I en nu T5
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 januari 2003, 01:06
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Pfff, ik ben echt aan het rommelen met de fatal alerts... Ik krijg nu vaak aan het begin van een Hotsync operatie de melding Fatal Alert/Chunck underlocked; dan wel aan het einde van zo'n operatie de bekende melding free handle. Hebben jullie ook wel eens aan het begin die melding van Chunck Underlocked gekregen?? Alle verdachte programma's heb ik inmiddels van de Palm geschrapt, ze zijn nu volgens de site van PalmGear OS5 compatible! Op zich vind ik het geen punt de reset -button in te drukken, maar het hoort niet denk ik zo!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 15 januari 2003, 11:45
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Is er al zoiets als "Crash" voor OS5? Dat programma (hack) reset de Palm automatisch als er een crash is.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 15 januari 2003, 12:12
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Hoi Patrick,

Het programma Crash is helaas nog niet geschikt voor OS5. Ik heb wel even gekeken op Palmgear en daar is een gratis programma dat een stabiliteitstest op de Palm uitvoert. Het heet StabilityTest 1.2. Ik heb het op de Tungsten geïnstalleerd en jawel, het systeem is niet stabiel wat ik al dacht. Ik moet dus verder puzzelen welk programma roet in het eten gooit.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 15 januari 2003, 16:14
Fred56's schermafbeelding
Fred56 Fred56 is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Locatie: Pijnacker/Nootdorp
Berichten: 44
Citaat:
melding van Chunck Underlocked gekregen??
Nee, deze melding heb ik nog niet gekregen. Wel weer de eerder genoemde. Gelukkig is het niet iedere keer raak tijdens het de Hotsync. Maar dat maakt het ook weer moeilijker om te kijken aan welk programma het ligt.

Nou ik had dit nog niet geschreven of bij het installeren van 3 freeware programma's van Froggy Soft nml Additieven, Postcode en Eurocoins krijg ik de melding "MemeryMgr.c,Line:4477,Chunk under-locked". Na een softreset en een volgende Hotsync geen problemen. De melding kwam tijdens Identifying User op de Palm TT.

Fred.
__________________
Via de Sharp ZQ-6300M 128KB, Psion 3a, Psion Series 5, Ipaq 6300, Palm V, Palm IIIc kom je uiteindelijk tot de Palm Tungsten I en nu T5

Laatst gewijzigd door Fred56; 15 januari 2003 om 16:39.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 17 januari 2003, 14:14
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Hallo Fred,

Ik ben eruit dankzij het handige programma StabilityTest dat het hele systeem test op stabiliteit (je kunt het downloaden bij PalmGear). Ik heb gisteren de Palm een harde reset gegeven en de test per applicatie uitgevoerd. Wat blijkt? Het programma Newpen is de boosdoener. Succes met het opsporen van jouw probleem! Carolien
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 januari 2003, 15:21
Fred56's schermafbeelding
Fred56 Fred56 is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Locatie: Pijnacker/Nootdorp
Berichten: 44
Caroline,

Bedankt voor het uitzoeken. Jammer dat het net Newpen is want dat vond ik een uiterst handig programma en gebruik ik iedere keer. Heb je de maker hiervan al op de hoogte gesteld of zal ik dat doen? Misschien kan hij het probleem tackelen.

Zie onderstaand mailtje.

Yes. I am using Newpen on TT.
--
nagamatu
-----Original Message-----
Sent: Monday, December 02, 2002 7:55 PM
To: nagamatu@p.chan.ne.jp
Subject: newpen working on Tungsten?

Hello Nagamatu,

Can you tell me of your program Newpen V1.4 is working on the new Palm Tungsten T.

Regards,

Fred
__________________
Via de Sharp ZQ-6300M 128KB, Psion 3a, Psion Series 5, Ipaq 6300, Palm V, Palm IIIc kom je uiteindelijk tot de Palm Tungsten I en nu T5
Met citaat reageren
  #15  
Oud 17 januari 2003, 16:01
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Fred,

De maker heb ik zojuist dit bericht gezonden:

'Hello Nagamatu,

I have used Newpen on my Palm Tungsten T, but when I run a stability test on my Palm using the program StabiliyTest, the Palm crashes due to your program... Do you know anything about this problem? I really like your program, so maybe you can fix it? Thanks in advance, Carolien Hovenier'

Ik laat je weten wat het antwoord is, Carolien
Met citaat reageren
  #16  
Oud 17 januari 2003, 20:25
Fred56's schermafbeelding
Fred56 Fred56 is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Locatie: Pijnacker/Nootdorp
Berichten: 44
Carolien,

Citaat:
StabilityTest
Ik heb het programma geinstalleerd. Tijdens het testen ging hij gelijk in de Fatal Errors. Zal dus inderdaad Newpen zijn. Ik heb nog niet alles eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd. Ik wacht eerst het antwoord van jou af.

Fred.
__________________
Via de Sharp ZQ-6300M 128KB, Psion 3a, Psion Series 5, Ipaq 6300, Palm V, Palm IIIc kom je uiteindelijk tot de Palm Tungsten I en nu T5
Met citaat reageren
  #17  
Oud 17 januari 2003, 20:51
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Misschien een idee om van Newpen over te stappen op Graffiti Anywhere. Werkt probleemloos op de Tungsten. Een keer proberen kan geen kwaad.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 17 januari 2003, 21:01
robnet
Guest
 
Berichten: n/a
Was dat maar zo. Graffiti Anywhere vertikt het om punctiation characters te schrijven. Dwz, het is mij nog niet gelukt. Het probleem is (lijkt) dat GA geen alternatieve stroke kent die de punt vervangt.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 17 januari 2003, 21:20
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Hier staat een vandaag verschenen vergelijkend verslag van de 3 graffiti-alternatieven: Jot, GraffitiAnywhere en NewPen
Met citaat reageren
  #20  
Oud 17 januari 2003, 23:43
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robnet
Was dat maar zo. Graffiti Anywhere vertikt het om punctiation characters te schrijven. Dwz, het is mij nog niet gelukt. Het probleem is (lijkt) dat GA geen alternatieve stroke kent die de punt vervangt.
Met Graffiti Anywhere kun je punctuation characters schrijven als je in de instellingen "single tap recognition" uitschakelt. Nadeel hiervan is wel dat je functies die je via het scherm bedient (buttons, menu´s e.d.) niet kunt gebruiken zoalang GA aan staat. Maar omdat GA niet standaard aan staat moet je toch al een methode instellen waarmee je GA aan of uit zet. Dus je zet GA even uit als je op een button moet tikken. Ik gebruik de Datebook button in combinatie met "long press toggles". En er zijn nog meer van die handige instellingen. Dit werkt voor mij goed omdat ik GA alleen activeer en gebruik als ik wat langere teksten schrijf.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023