Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 07 juni 2003, 15:42
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Het heeft bij mij niet gewerkt. Koekiemonster: ik heb naar jouw mailadres printscreen gestuurd waarop je kunt zien waar het bij mij blijft hangen. Ik begrijp het niet meer. Niets helpt!!! AAAARCH

(koekie: mail van Arend)
Met citaat reageren
  #62  
Oud 07 juni 2003, 19:21
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Pffffff......

Het is me gelukt. Ik moest alleen bestand die al op mijn computer stond linken met USB_driver. Toen ik dat eenmaal doorhad, was het fluitje van een cent. Alles werkt zoals het moet en alle gegevens is dankzij BackupMan behouden gebleven.
Met citaat reageren
  #63  
Oud 31 juli 2003, 12:40
Paradise
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zit met een soortgelijk probleem..

Sinds ik terugben van vakantie heb ik nog 1 keer kunnen hotsyncen, en sindsdien niks meer. Windows al 2 keer opnieuw geinstalleerd, maar geen resultaat. Palm M515 van m'n pa in m'n cradle gezet, maar ook deze doet helemaal niks.

Er wordt gewoon totaal geen verbinding met de Pc gemaakt. USB stekker nog een paar keer omgeswitcht, maar ook dit mocht niet baten. Zelfs de cradle op een andere pc geinstalleerd, maar ook dit keer weer geen reactie.

Gezien het feit dat 't met de Palm van m'n pa ook niet werkt vermoed ik dat 't toch in de cradle zit. Zou dat ding 'zomaar' kapot gegaan kunnen zijn? Zie ik nog een optie over 't hoofd die ik nog kan proberen? Ik heb de Palm al een keer helemaal leeg laten lopen volgens bovenstaand truukje, maar ook dit zonder succes.

Is er een manier waarop ik kan testen of m'n cradle uberhaupt nog functioneert? Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #64  
Oud 01 augustus 2003, 10:59
Paradise
Guest
 
Berichten: n/a
Niemand enig idee? Anders moet ik 'm opsturen en ben ik 't weer een tijd kwijt, doe ik liever niet natuurlijk..
Met citaat reageren
  #65  
Oud 01 augustus 2003, 18:54
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het lijkt er inderdaad op dat je/jullie cradle het begeven heeft.
Maar eerst nog even dit: staat de Hotsync Manager op Local USB?
Dit kun je controleren door met je rechtermuisknop op het Hotsync-symbool naast de klok in de Startbalk te klikken.
En is er onderop de cradle een sticker met daarop "E" geplakt?
Zo ja, dan is het goed. Als dit niet zo is dan heb je een oude cradle, die had problemen met naar ik meen de statische elektriciteit. Maar de cradle die bij de m515 zit is altijd een "nieuwe" (E-)cradle.
Met citaat reageren
  #66  
Oud 01 augustus 2003, 21:31
Paradise
Guest
 
Berichten: n/a
Nee, geen sticker met een E. Wel een klein A-tje in een klein vierkantje. Zou het kunnen dat ik dan zelfs bij m'n nieuwe Zire 71 een oude cradle heb gekregen? Ik probeer vanaf vannochtend nog een keer m'n batterij te drainen, dan laat ik 'm morgenochtend nog een keer helemaal op in de hoop dat 't dan wel werkt. En anders moet ie toch echt terug.
Met citaat reageren
  #67  
Oud 01 augustus 2003, 21:44
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
De cradle die bij de Zire71 zit is gewoon een goede cradle, zonder het statische-elektriciteitsprobleem.
Zou het niet verstandig zijn om een Hotsync-kabel aan te schaffen om te kijken of jullie palms daarmee wel synchroniseren?
Dan weet je tenminste of het probleem aan de cradle ligt, of aan jullie palms.
Met citaat reageren
  #68  
Oud 01 augustus 2003, 23:38
Paradise
Guest
 
Berichten: n/a
M'n pa heeft een cradle op 't werk staan waar wel een E sticker onder zit volgens hem. Die kan ie maandag ophalen, dan kan ik 't daar nog eens op proberen. Maar ik wil niet zo lang wachten :/
Met citaat reageren
  #69  
Oud 05 augustus 2003, 20:56
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Citaat:
Op 12-12-2002, om 15:09 heeft gonny dit gezegd in bericht #2
Verder kun je de Palm Desktop weer 's opnieuw installeren. Ik had laatst een soortgelijk probleem: na 1 seconde werd mijn HotSync alweer afgebroken. De oplossing bestond uit het de-installeren van Palm Desktop en het wissen van de registry-entries. In de .Palm Knowledge Base was het geloof ik probleem #8009, maar kan dat nu niet controleren omdat de knowledge server momenteel uit de lucht is.
he gonny,

ik heb hetzelfde probleem. Maar kan je even wat verder uitleggen wat ik precies moet doen. Want met deze informatie ben ik bang dat ik straks verkeerde dingen verwijder.
Bvd, PD
__________________
Met citaat reageren
  #70  
Oud 05 augustus 2003, 23:51
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Jeetje, dit wordt wel de langstlopende thread in de geschiedenis van de Palmclub!

Citaat:
Want met deze informatie ben ik bang dat ik straks verkeerde dingen verwijder.
Geen nood, er kan niet zoveel misgaan. En bovendien: het werkte al niet, dus het kan alleen maar beter worden.

OPLOSSING 1 (probeer dit eerst)

De makkelijkste manier is om alle verwijzingen naar software van derden uit je registry te halen (kijk hier voor uitleg of lees verder).

1. In Windows kies je Start, Run (of: Start, Uitvoeren).
2. Tik de tekst "c:\palm\hotsync.exe -r" in het vakje dat verschijnt. Uiteraard zonder aanhalingstekens eromheen. Als jouw Palm-software op een andere plaats is geďnstalleerd, pas je de lokatie aan je eigen situatie aan (bijv. d:\progs\palm\hotsync.exe -r).
3. Druk op OK.

OPLOSSING 2 (als oplossing 1 niet werkt)

Het eerder genoemde 8009-probleem vind je hier beschreven. De oplossing bestaat uit twee stappen.

Stap 1: de-installeer Palm Desktop (dat zal toch wel lukken?)

Stap 2: pas de registry van Windows aan

Dat klinkt ingewikkeld, maar dit is wat je moet doen (niet zelf gaan experimenteren a.u.b.):
1. Sluit alle vensters.
2. Klik Start, daarna Run (op een PC met Nederlandse Windows-versie kies je: Start, Uitvoeren).
3. Vul "regedit" in en druk op OK.
4. Maak eerst een backup van je registry. Ga naar het menu en kies Registry, Export Registry File. Sla het backup-bestand op onder een zelfgekozen naam. Lokatie maakt niet uit, als je het in geval van nood maar kunt terugvinden.
5. Druk op het plusteken naast “HKEY_CURRENT_USER”.
9. Druk op het plusteken naast “Software”.
10. Klik op het plusteken naast “U.S. Robotics”.
11. Klik met de rechtermuisknop op “Pilot Desktop” en kies Delete (of: Wissen, in het Nederlands).
12. Sluit het venster.

Daarna Palm Desktop opnieuw installeren.

Moet lukken, zelfs ik kan het!
__________________
gonny

Laatst gewijzigd door gonny; 06 augustus 2003 om 00:15.
Met citaat reageren
  #71  
Oud 25 januari 2005, 23:36
Sjeng
Guest
 
Berichten: n/a
Synchronisatie werkt weer

Badankt voor de tip! Het werkt ook bij mij, zonder harde reset , en ik heb de indruk dat al m'n settings ook nog OK zijn.

Keep up the good work!
Met citaat reageren
  #72  
Oud 23 maart 2005, 16:55
woopz
Guest
 
Berichten: n/a
Ik wil de oplossing ook gaan uitproberen, maar ik weet niet precies wat die shortcut inhoud, kan iemand me dat uitleggen?

Dus als je in Memo pad een nieuw document hebt aangemaakt dan moet je shortcut.1 intypen, en dan zou hij vast moeten lopen??
Met citaat reageren
  #73  
Oud 23 maart 2005, 17:13
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 23-03-2005, om 16:55 heeft woopz dit gezegd in bericht #72
Ik wil de oplossing ook gaan uitproberen, maar ik weet niet precies wat die shortcut inhoud, kan iemand me dat uitleggen?

Dus als je in Memo pad een nieuw document hebt aangemaakt dan moet je shortcut.1 intypen, en dan zou hij vast moeten lopen??
http://www.palmclub.nl/tips/graffiti2/



http://www.google.com/search?q=palm+...utf-8&oe=utf-8
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #74  
Oud 23 maart 2005, 19:39
woopz
Guest
 
Berichten: n/a
Thnx!
Met citaat reageren
  #75  
Oud 23 maart 2005, 22:00
woopz
Guest
 
Berichten: n/a
Goh, ik ben dus nu aan het wachten totdat m'n Palm leeg is.. Raar eigenlijk.. normaal zit ik daar niet op te wachten :P
Met citaat reageren
  #76  
Oud 23 maart 2005, 22:35
woopz
Guest
 
Berichten: n/a
Nog een vraag (sorry voor het vele posten): mijn palm is nu uitgevallen, hij gaat niet meer aan.. Het lijkt me dat hij nu helemaal leeg is?
Met citaat reageren
  #77  
Oud 24 maart 2005, 01:08
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ja .. verder: de volgende keer graag gewoon even de edit-knop gebruiken om je originele post aan te passen. Dat is wel zo sociaal en ook vriendelijker voor de database
Met citaat reageren
  #78  
Oud 24 maart 2005, 06:54
woopz
Guest
 
Berichten: n/a
Oké sorry ik zal er voortaan rekening mee houden..
Helaas, het heeft niet gewerkt! Het kan zijn dat hij nog niet helemaal goed leeg was?? Toen m'n palm uitviel heb ik hem nog wel kunnen resetten , en toen deed hij het 3 seconden ofzo. Maar hoe krijg ik hem dan helemaal goed leeg als hij niet meer aan staat? Dan loopt hij toch niet meer leeg?

Ik heb een Palm Zire 71, met een A-stikker onderop.
En m'n Hotsync staat gewoon op Local USB.
Ik denk dat ik hem dan niet helemaal goed heb leeg laten lopen, want hij was wel erg snel leeg. Na 4 uur laten liggen viel hij uit. Moet hem de volle 22/24 uur laten liggen?

Laatst gewijzigd door woopz; 24 maart 2005 om 07:01.
Met citaat reageren
  #79  
Oud 24 maart 2005, 15:15
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 24-03-2005, om 06:54 heeft woopz dit gezegd in bericht #78
Oké sorry ik zal er voortaan rekening mee houden..
Helaas, het heeft niet gewerkt! Het kan zijn dat hij nog niet helemaal goed leeg was?? Toen m'n palm uitviel heb ik hem nog wel kunnen resetten , en toen deed hij het 3 seconden ofzo. Maar hoe krijg ik hem dan helemaal goed leeg als hij niet meer aan staat? Dan loopt hij toch niet meer leeg?

Ik heb een Palm Zire 71, met een A-stikker onderop.
En m'n Hotsync staat gewoon op Local USB.
Ik denk dat ik hem dan niet helemaal goed heb leeg laten lopen, want hij was wel erg snel leeg. Na 4 uur laten liggen viel hij uit. Moet hem de volle 22/24 uur laten liggen?
Woopz, als een harde reset of een (semi) leegloop van de batterij niet werkt, dan moet je gewoon serieus rekening mee houden dat je Palm gewoon defect is, en dat het tijd wordt om de garantie aan te spreken, want dan kun je hem niet zelf meer repareren. En dan heb ik het met name over het feit dat de knop van je camera het niet meer doet. Al gecontroleerd of ie het wel doet zonder SD kaartje in je Palm?

Weet je zeker dat je harde reset de laatste keer goed gelukt is (de vraag "erase all data" gezien?" )

http://www.pdatechcenter.com
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 24 maart 2005 om 15:18.
Met citaat reageren
  #80  
Oud 24 maart 2005, 15:22
woopz
Guest
 
Berichten: n/a
Garantie heb ik niet, ik heb hem 2e hands gekocht. Ik heb hem misschien 1 dag kunnen gebruiken (en syncen) en toen synchoniceerde hij al niet meer

Maar ik heb de Palm geen volle 22 uur laten leeglopen. Maar 4 uur, is dat niet een probleem? Hij viel wel uit maar ik kreeg hem nog wel aan als ik de reset pin indrukte. En toen na 3 seconden viel hij weer uit. Dus dat betekent dat er nog wel wat in zat.. Wanneer weet ik dan zeker als hij leeg is? Na 22 uur?

Of is het compleet nutteloos om hem nu weer helemaal leeg te laten lopen? Zoja, wat dan? Kan ik hem nog ergens laten maken? Ik kan hem niet zelf maken want ik weet niet eens waar het aan ligt..

En als hij helemaal leeg is moet ik hem weer in de cradle doen, staat in die oplossing.. Moet ik dan ook PalmDesktop etc. opnieuw installeren?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023