Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 december 2002, 14:14
tritium
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Sinds 2 dagen werkt Hotsync niet meer...

Hoi,

Ben al meer dan een jaar een zeer tevreden gebruiker van de Palm M505, maar sinds 2 dagen doet de synchronisatie van mijn palm het niet meer. Heb een andere cradle geprobeerd die aangesloten is op een andere PC wat ook niet werkt. Lijkt er dus op dat het aan mijn Palm ligt. Harde reset van de Palm gedaan, maar dat mocht ook niet helpen.

Is mijn Palm nu stuk, of zijn er andere opties om te proberen?

Alvast bedankt,

Grtz. Martin!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 december 2002, 15:09
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Het lijkt met sterk dat je instellingen spontaan zijn gewijzigd, maar misschien toch even in de Hotsync-applicatie op je Palm kijken of "Local" en "Cradle/Cable" zijn geselecteerd?
En op die andere computer was toch wel de Palm Desktop geïnstalleerd en stonden de instellingen goed? Dus USB of Serieel, afhankelijk van het type verbinding dat je hebt?

Verder kun je de Palm Desktop weer 's opnieuw installeren. Ik had laatst een soortgelijk probleem: na 1 seconde werd mijn HotSync alweer afgebroken. De oplossing bestond uit het de-installeren van Palm Desktop en het wissen van de registry-entries. In de .Palm Knowledge Base was het geloof ik probleem #8009, maar kan dat nu niet controleren omdat de knowledge server momenteel uit de lucht is.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 december 2002, 15:24
tritium
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Het lijkt met sterk dat je instellingen spontaan zijn gewijzigd, maar misschien toch even in de Hotsync-applicatie op je Palm kijken of "Local" en "Cradle/Cable" zijn geselecteerd?
En op die andere computer was toch wel de Palm Desktop geïnstalleerd en stonden de instellingen goed? Dus USB of Serieel, afhankelijk van het type verbinding dat je hebt?
Helaas pindakaas, alle instellingen staan goed. Heb de Palm net ook gereset, en nogmaals de instellingen gechecked.
Citaat:
Verder kun je de Palm Desktop weer 's opnieuw installeren. Ik had laatst een soortgelijk probleem: na 1 seconde werd mijn HotSync alweer afgebroken. De oplossing bestond uit het de-installeren van Palm Desktop en het wissen van de registry-entries. In de .Palm Knowledge Base was het geloof ik probleem #8009, maar kan dat nu niet controleren omdat de knowledge server momenteel uit de lucht is.
Net gedaan, maar mocht ook niet helpen, wel las ik ergens in het forum het volgende:

Nederlandse omruilactie cradle m50x gestart

Kan dit er iets mee te maken hebben? Bedankt! Martin
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 december 2002, 16:27
tbroeren
Guest
 
Berichten: n/a
zelfde probleem

Opende zojuist het forum omdat ik met hetzelfde probleem worstel. Ik heb sinds een half jaar een m515, tot nu toe geen problemen gehad. Sinds een paar dagen lukt het syncen niet meer, melding ´the connection between your handheld and the desktop could not be established´ Op de palmsite wordt aangeraden om de settings te controleren, deze kloppen, de desktopsoftware opnieuw te installeren, hielp niet, de compoort te wijzigen, geen resultaat. Bij de tips van palmclub een link gevonden waarin met hyperterminal de verbinding met de compoort gecheckt wordt, er is geen verbinding.
mijn cradle hoeft nietomgeruild te worden, is een nieuwer type.

Iemand nog een suggestie?

alvast bedankt
Theo Broeren

----------------------
de perfecte cirkel is een vierkant met fantasie
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 december 2002, 21:57
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Dat is het probleem ook. Geen enkele com poort zal werken aangezien
je een USB aansluiting hebt op je m505. Klik rechtsonder in je systray
op de hotsync manager. Zet een vinkje bij local USB.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 december 2002, 22:06
hmj
Guest
 
Berichten: n/a
synchroniseren

heb hetzelfde probleem met mijn 505 gehad nadat hij ongeveer 1 jaar oud was. Toen alles geprobeerd zonder effect en palm ingeruild. Sinds vandaag helaas weer zelfde ellende. Vastgelopen en na backup mbv backup card geen synchronisatie meer mogelijk. M505 mi veel onstabieler dan de oude palmV die ik helaas om wat kleur te hebben heb vervangen door de 505, had ik beter niet gedaan...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 december 2002, 23:08
tritium
Guest
 
Berichten: n/a
Re: synchroniseren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hmj
heb hetzelfde probleem met mijn 505 gehad nadat hij ongeveer 1 jaar oud was. Toen alles geprobeerd zonder effect en palm ingeruild. Sinds vandaag helaas weer zelfde ellende. Vastgelopen en na backup mbv backup card geen synchronisatie meer mogelijk. M505 mi veel onstabieler dan de oude palmV die ik helaas om wat kleur te hebben heb vervangen door de 505, had ik beter niet gedaan...
Ok, dat is inderdaad vervelend, maar bij mij is de garantie verlopen. Ben ik nou gewoon de zak en heb een product gekocht waar ik eigenlijk niets aan heb? Of ligt het inderdaad aan de USB cradle die problemen geeft. Mijn Palm is er namelijk nog wel eentje van de 'oude' generatie.

Misschien heeft iemand nog een goeie tip, want mijn Palm laten repareren terwijl er geen duidelijke klacht is lijkt me ook niets, en een nieuwe zit er niet in. Is toch te gek dat zo'n ding het maar zo kort uithoudt.

HELP!

Grtz. Martin
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 december 2002, 23:09
tritium
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk
Dat is het probleem ook. Geen enkele com poort zal werken aangezien
je een USB aansluiting hebt op je m505. Klik rechtsonder in je systray
op de hotsync manager. Zet een vinkje bij local USB.
Ha, Dirk

Helaas is het bij mij niet zo eenvoudig op te lossen. Heb jij enig idee hoe mijn probleem te verhelpen is?!

Tnx. Martin
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 december 2002, 23:55
tbroeren
Guest
 
Berichten: n/a
suds door stroomstoring ?

bedankt voor de reactie, ik had local usb al aangevinkt staan, volgde een tip op om met hyperterminal de verbinding op de compoort te checken.
Door verder te grasduinen in amerikaanse en nederlandse palmforum denk ik dat ik er achter ben hoe het probleem ontstaan is, mijn laatste hotsync is afgebroken omdat in de hele stad (rotterdam) de stroom uitviel. Daarna luktte het mij niet meer om zowel op het werk als thuis (met dezelfde cradle) te hotsyncen, in de fora ben ik het verhaal tegengekomen van de cradle problemen bij de 505 serie, echter lees nu hier en daar ook dezelfde verhalen voor de cradles van de 515.

benieuwd naar de reactie van palm.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 december 2002, 22:51
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik zit ook met hetzelfde probleem als jullie, na een tijdje krijg ik het bericht "The connection between your handheld computer and the desktop could not be established. Please check your setup and try again".
Ik heb al van alles geprobeerd om ervoor te zorgen dat ik dit bericht niet meer krijg, Desktop opnieuw geïnstalleerd, nieuwe versie van de Desktop geïnstalleerd, Backup map verplaatst en vervolgens geprobeerd te syncen, Backup map weer teruggezet en geprobeerd te syncen, USB van m'n palm uit m'n USB HUB gehaald en in de computer gestoken (computer was toen uit, maak jullie niet ongerust), USB van m'n palm in een andere ingang van de HUB gestoken, op m'n computer handheld overwrites desktop ingesteld, op m'n computer desktop overwrites handheld ingesteld. Maar het mocht allemaal niet baten, ik kan kijken of ik van een vriend van me zijn USB cradle (van m130, maar moet kunnen) kan lenen om te kijken of m'n cradle om een één of andere duistere reden kapot is gegaan. Is het dat niet dan verwacht ik dat m'n condensator kapot is of dat er ergens in m'n palm kortsluiting is ontstaan.

Zo, iemand nog reacties?

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 14 december 2002 om 23:20.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 14 december 2002, 23:33
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Iedereen met dit probleem wil ik iedereen graag het volgende Hans Teeuwen gezegde herinneren: Dat kan je leuk vinden, of niet, het is zoow.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 15 december 2002, 23:26
t.hagenberg
Guest
 
Berichten: n/a
Twee dagen geleden gebeurde my hetzelfde . Kijk maar eens op http://www.palminfocenter.com/view_s...2785&curpage=2 voor de oplossing. De volgende acties moeten ondernomen worden:
1) hard reset (aan/uit knop ingedruk houden en aan de achterzide van de PALM met dunne stift de reset indrukken.
2) background licht aanzetten.
3) ga naar memo pad en tikm in "shortcut.1" shortcut is de gafity die op een geschreven l lijkt.
4) nu de batterij volledig laten ontladen (ongeveer 24 uur); de"shortcut.1" zorgt ervoor dat de Palm niet wordt uitgeschakeld.
5) zet nu de Palm op de cradle en laat hem zeker een uur laden
6) nu kan de hotsync knop ingedrukt worden en gaar de Palm syncroniseren. De backup bestanden worden teruggezet. Dit impliceert dat alle data, instellingen en toepassingen worden teruggezet tot het moment waarop het sync probleem begon.

De genoemde procedure heeft mij in 24 uur uit de problemen geholpen
Met citaat reageren
  #13  
Oud 16 december 2002, 10:06
tritium
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Twee dagen geleden gebeurde my hetzelfde . Kijk maar eens op http://www.palminfocenter.com/view_s...2785&curpage=2 voor de oplossing.
Hey, bedankt. Ik ga het proberen. Hopelijk werkt het!

Tnx. Martin
Met citaat reageren
  #14  
Oud 16 december 2002, 11:01
KarelSmout
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Sinds 2 dagen werkt Hotsync niet meer...

[quote]Oorspronkelijk geplaatst door tritium
[b]Hoi,

"sinds 2 dagen doet de synchronisatie van mijn palm het niet meer. Heb een andere cradle geprobeerd die aangesloten is op een andere PC wat ook niet werkt. Lijkt er dus op dat het aan mijn Palm ligt. Harde reset van de Palm gedaan, maar dat mocht ook niet helpen."

In dat schuitje zit ik ook. Maar dan met een Palm IIIxe. De meeste antwoorden op jouw bericht gaan over USB, maar ik heb een ouwe parallel-kabel. De hotsync begint wel, maar hangt op datebook.

Karel
Met citaat reageren
  #15  
Oud 16 december 2002, 14:51
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Re: Re: Sinds 2 dagen werkt Hotsync niet meer...

[quote]Oorspronkelijk geplaatst door KarelSmout
[b]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tritium
Hoi,

"sinds 2 dagen doet de synchronisatie van mijn palm het niet meer. Heb een andere cradle geprobeerd die aangesloten is op een andere PC wat ook niet werkt. Lijkt er dus op dat het aan mijn Palm ligt. Harde reset van de Palm gedaan, maar dat mocht ook niet helpen."

In dat schuitje zit ik ook. Maar dan met een Palm IIIxe. De meeste antwoorden op jouw bericht gaan over USB, maar ik heb een ouwe parallel-kabel. De hotsync begint wel, maar hangt op datebook.

Karel
Dit lijkt toch een ander probleem, want jouw palm bereikt je computer wel en strandt daarna. Onze palms bereiken de computer niet eens.

Als tips voor jou: Palm desktop software opnieuw installeren, andere poort proberen met je hotsync kabel. Eventueel een hard reset doen, maar dat is vrij riskant omdat de kans bestaat dat je je gegevens niet terug krijgt want je hotsync hoeft daarna immers niet ineens goed te gaan werken.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 16 december 2002, 14:57
tritium
Guest
 
Berichten: n/a
Als je op je Palm bezig bent, zijn je batterijen altijd TE snel leeg.

Als je m probeert te ontladen, duurt het uren!!!

Pfffff...
Met citaat reageren
  #17  
Oud 16 december 2002, 15:22
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik wilde zeggen: installeer Battery Bench op je palm, maar dat gaat nog al moeilijk als je niet kan syncen .
Bovendien moet je eerst een hard reset uitvoeren alvorens je batterij leeg te maken, dus gaat het helemaal niet lukken.

Battery Bench is een programma dat je batterij leegmaakt en dan aangeeft hoelang dat geduurd heeft, om zo op te kunnen maken hoelang je batterij het normaliter volhoudt.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 16 december 2002 om 15:25.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 16 december 2002, 15:29
tritium
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
Ik wilde zeggen: installeer Battery Bench op je palm, maar dat gaat nog al moeilijk als je niet kan syncen .
Bovendien moet je eerst een hard reset uitvoeren alvorens je batterij leeg te maken, dus gaat het helemaal niet lukken.

Battery Bench is een programma dat je batterij leegmaakt en dan aangeeft hoelang dat geduurd heeft, om zo op te kunnen maken hoelang je batterij het normaliter volhoudt.
Goeie tip voor als mijn Palm het straks weer doet, als die het ooit weer gaat doen natuurlijk. Waar kan ik die vinden?

Ciao! Martin
Met citaat reageren
  #19  
Oud 16 december 2002, 15:38
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Hier vind je het programma.

Werking:
1 palm volledig opladen
2 battery bench starten en modus kiezen
3 wachten totdat je batterij dusdanig leeg is dat je palm zichzelf uitschakelt
4 vervolgens je palm weer aanzetten en snel de "stand" aflezen voordat je palm zichzelf weer uitschakelt

Succes!
Met citaat reageren
  #20  
Oud 16 december 2002, 16:33
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t.hagenberg
Twee dagen geleden gebeurde my hetzelfde . Kijk maar eens op http://www.palminfocenter.com/view_s...2785&curpage=2 voor de oplossing. De volgende acties moeten ondernomen worden:
1) hard reset (aan/uit knop ingedruk houden en aan de achterzide van de PALM met dunne stift de reset indrukken.
2) background licht aanzetten.
3) ga naar memo pad en tikm in "shortcut.1" shortcut is de gafity die op een geschreven l lijkt.
4) nu de batterij volledig laten ontladen (ongeveer 24 uur)
5) zet nu de Palm op de cradle en laat hem zeker een uur laden
6) nu kan de hotsync knop ingedrukt worden en gaar de Palm syncroniseren. De backup bestanden worden teruggezet.

De genoemde procedure heeft my in 24 uur uit de problemen geholpen
Ik ben ook met deze procedure begonnen ook al zit ik nog in de garantie, omdat:
1 het probleem weer terug kan komen op een nieuwe PDA
2 heel veel gebruikers te kennen geven dat het gewoon echt werkt (ongelovelijk)


Nu maar hopen dat het bij mij ook werkt, helaas wordt daarvoor mijn geduld wel behoorlijk op de proef gesteld. Ik ben namelijk echt zeer benieuwd of mijn palm na deze procedure weer als vanouds werkt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023