Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 november 2000, 12:56
fawinter
Guest
 
Berichten: n/a
Als ik nu een harde reset wil doen en alle programma's een voor een opnieuw wil installeren (na elk opnieuw geinstalleerd programma wil ik kijken hoe mijn systeem werkt), dus ik wil niet dat door synchronisatie alle programma's in een keer worden teruggezet, maar ik wil mijn data van de programma's wel behouden (en later op direct toevoegen).

Hoe pak ik dit het slimst aan?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 november 2000, 07:48
microkid
Guest
 
Berichten: n/a
Probeer eens flashpack. Hiermee kan je alle standaard data databases naar Flash rom backuppen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 november 2000, 20:01
fawinter
Guest
 
Berichten: n/a
Toch nog een vraag

Ik gebruik JackFlash en backupbuddy.
Wat ik veronderstel is, als ik na de hardreset weer synchroniseer, dan worden alle programma's en data opnieuw geïnstalleerd.

Wat ik juist wil:
is de programma's een voor een opnieuw installeren, kijken (na elke programma) of mijn systeem werkt, zonder dat ik mijn data verlies. Met andere woorden: ik wil niet dat door de synchronisatie alle programma's met data in een keer op mijn palm wordt gezet, maar dat per programma het programma en data op mijn palm wordt gezet. Snap je het nog?

Ik heb geen idee hoe ik dit het beste kan oplossen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 november 2000, 01:13
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Red face

Ik geloof wel dat ik begrijp wat je wilt doen. Een oud troubleshooting principe is namelijk het vinden van een probleem door eliminatie. In jouw geval wil je met een lege Palm beginnen en steeds een programma toevoegen net zolang tot het probleem optreedt. Enigzins achterhaald principe omdat een probleem niet per se door een enkel programma veroorzakkt hoeft te worden. Het kan heel goed een combinatie van programma's zijn die onderling conflicteren.

Maar als ik je goed begrijp heb je dus een probleem met je Palm of niet? Als je een geod wekrende Palm hebt begin je niet aan zoiets. Dus misschien kan je ook gewoon het probleem hier droppen en heeft iemand anders daar de oplossing al eens voor gevonden.

Maar goed, als je het toch wilt is het niet echt moeilijk. De backup van je Palm staat namelijk in een directory op je PC. Als je je Palm de naam "fawinter" hebt gegeven en je hebt Palm Desktop in "C:\Palm" geinstalleerd, dan vind je de backup terug in de directory "C:\Palm\Fawinter\Backup".

Als je een harde reset hebt gedaan staan alleen het OS en de standaard applicaties nog in de ROM van je Palm. Ook heeft je Palm geen naam meer. Hierdoor "weet" de Hotsync Manager dat je Palm leeg is en heel voortvarend wordt aan een (bijna) volledige restore begonnen. Dit werkt zo vanaf versie 3.3 van Palm OS dacht ik. Vanaf welke versie precies weet ik eerlijk gezgd niet. In ieder geval werkt het bij jou ook zo, want BackupBuddy doet dit op dezelfde manier ongeacht welk Palm OS je hebt.

Het enige wat je moet doen om te voorkomen dat na een harde reset de hele backup op je Palm wordt teruggezet is dus... drie keer raden... juist... de backup directory leegmaken. Voordat je de directory leegmaakt maak je natuurlijk eerst een complete backup van je Palm en daarna een kopie van de backup directory. Anders ben je alles definitief kwijt als je een harde reset doet.

Programma's (meestal .prc) en databestanden (vaak .pdb) kan je vanuit de kopie van de directory installeren op de gebruikelijke manier: met de Palm Install Tool of dubbelklikken. Het grootste probleem kan zijn om uit te vissen welke bestanden bij elkaar of bij een bepaald programma horen. Vaak is dat wel duidelijk, maar soms zoek je je wezenloos of vraag je je af: waar komt dit bestand nou weer vandaan? Als je je Palm erg goed kent is het misschien een minder groot probleem.

Maar ik besef opeens dat dit het beginnersforum is, dus mensen: DON'T TRY THIS AT HOME! Geef mij niet de schuld als er wat mis gaat. Ik neem geen verantwoording voor verlies van data.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 november 2000, 09:03
fawinter
Guest
 
Berichten: n/a
Spijker op zijn kop

Arent,
je slaat de spijker op zijn kop. Mijn programma QuickNotes conflicteert met een ander programma. Voorheen deed QuickNotes het goed en nu plots niet meer. Ik heb al een mailtje aan CIC gestuurd (quicknotes/jot) en deze raden mij de oude manier van troubleshooting aan. Ik heb het probleem al eerder op deze forum voorgelegd, maar tot op heden kon niemand mij hierop antwoord geven.

Dus ik ga het maar proberen, alleen ben ik tot heden bang mijn data kwijt te raken. Jouw mailtje geeft mij echter aanknopingpunten hoe het probleem aan te kunnen pakken.

Ik ben nog niet volkomen zeker, maar als ik er de tijd voor neem moet het lukken.

Bedankt, Franc

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023