Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 juli 2010, 22:01
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Over naar Android


Ik heb lang gewacht op het verschijnen van de Palm Pre- of de Pixi-Plus op de Nederlandse markt. Ik was een trouwe PALM-addict (Palm V, Tungsgten?, TX, Treo en Centro), maar het heeft niet zo mogen zijn en het ziet er ook niet naar uit dat het gauw zal gebeuren.
Omdat ik (73) toch een beetje meewilde in de vaart der volkeren ben ik overgegaan naar het Android OS en heb een paar maanden geleden de HTC Legend aangeschaft.
Niemand die dit soort telefoons kent zal ontkennen dat het hier bijzonder geavanceerde apparaten betreft, met ontzettend veel mogelijkheden.
Je moet er natuurlijk wel een tijdje aan wennen, zowel aan de telefoon als het PIM-gebeuren, dat bij Palm natuurlijk pure verwennerij was.
Ik ben meteen ook maar helemaal overstag gegaan en ben helemaal vergoogled: alles gaat via de cloud: Contacts, Agenda, "Memo's", Quickoffice icm Dropbox enz. Maar gek genoeg nog steeds met de achterliggende gedachte: hier heb ik later misschien nog plezier van als ik alsnog die Pre of Pixi kan kopen...
Verder is natuurlijk het aantal applicaties ongelooflijk hoog. Heel mooie, maar de meeste natuurlijk garanteed useless. Maar wel allemaal makkelijk te downloaden (al of niet betaald) via de Google 'Market' applicatie.
En op 'n ochtend zet je dat ding weer eens aan en dan blijkt er plotseling weer, helemaal gratis, de Google Navigator op te staan, die nog meteen werkt ook!
Internet, e-mail, SMS, en o ja, de telefoon doen het allemaal prima. Camera en Camcorder ook.
Google maps, Google Skymap, Youtube, het kan niet op. Internet-radio, ja, voor mij was alles nieuw.
Maar toch...
Het blijven een soort kleine I-pads, die net iets te groot zijn geworden, net niet gemakkelijk genoeg te hanteren, en waar je net iets te voorzichtig mee om moet gaan, omdat ze niet echt solide in de hand liggen.
Als je alles afweegt en je wil al dat moois hebben, weliswaar op een kleiner scherm, maar met een echt qwerty-toetsenbordje en handzaam en licht, en dat makkelijk in welke zak dan ook past, dan blijven je gedachten toch uitgaan naar die Palm Pre. En als je echt consequent bent naar de Palm Pixi. Ben je dat schuifje ook nog kwijt!
Dus mocht je, hopelijk binnenkort, een mooie, gave HTC Legend te koop zien staan, dan is dat niet omdat die dingen niet mooi zijn, maar omdat de grootste gemene deler niet in orde is. De nadruk is teveel komen te liggen op dat grote, gelikte scherm. Bij Palm heerst evenwicht en ingetogen Beauty.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 juli 2010, 23:04
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Tja, eh, veel plezier! Ik wacht nog even verder met m'n Palm totdat 'ie stuk gaat of tot er iets nieuws uitkomt. Ik ben benieuwd wat eerder komt
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juli 2010, 11:34
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Niet alle Android toestellen hebben (alleen maar) een groot gelikt scherm. Ik heb er al een paar uitgeprobeerd en moet eerlijk zeggen dat het enige wat ik mis, is/zijn de uitgebreide PIM mogelijkheden van het PalmOs (en dan met name die van bv. Agendus en DateBk)..maar ook daar zal ooit wel verandering in komen verwacht ik. Mijn overstap is verlopen via de iPhone die ik te gesloten vond, ook in de aanpassing van je schermen..ik heb goede verhalen gelezen over WebOs maar totdat daar op een normale manier aan te komen valt in Nederland, blijf ik tevreden ex-PalmOs Androidgebruiker..mijn tranen over Palm's teloorgang zijn inmiddels opgedroogd.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 juli 2010, 18:22
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
73 jaar en dan nog moderner dan de meeste jongeren. Chapeau mailer.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 juli 2010, 18:23
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
En toch kan ik het iedereen aanradeneen Palm Pre aan te schaffen. Wil geen reclame maken voor een specifiek bedrijf, maar dat is zeker een betrouwbare en service gerichte wijze om er een te bemachtigen. Heb de mijne reeds een paar maanden en ben er blij mee. Heb ook een HTC Legend, maar die heb ik maar aan mijn vrouw gegeven. Een on screen toetsenbord is niets vor mij als je een Treo hebt gehad. Zit nu heerlijk te i-netten op mijn Pre over wifi op een resort in Egypte. Hoop dat ik er lang genoeg van kan genieten tot HPalm met iets nieuws komt. Zit mijn tijd wel even uit met deze Pre.
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023