Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 december 2000, 14:56
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Question

Op mijn Palm IIIe verschijnen kleine krasjes op het "graffitigedeelte" van het scherm. Wat kan ik hier aan doen? En waar kan ik het laten repareren?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 december 2000, 17:59
Carel
Guest
 
Berichten: n/a
krassen

Of je het moet laten repareren is maar de vraag. Er bestaan diverse "huismiddeltjes" om de krassen weg te werken, ik denk dat er ergens in de TIP sectie van deze site wel iets staat. Als je de krassen weg hebt gewerkt kun je een suk Scotch tape gebruiken om je schrijfgebied te beschermen tegen verdere krassen. Ook hiervan staat zeker iets in "TIPS"

succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 december 2000, 04:49
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Of vanaf het begin dat je je Palm hebt er Writerights overheen gooien. Beschermt fijn je hele scherm, heb je nooit meer krassen.
Moet alleen om de zoveel tijd weer moeilijk doen om zo'n Writeright erop te plakken
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 december 2000, 14:26
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Thumbs up

Bedankt!

maar waar haal ik zo'n Writeright en wat kost ie ongeveer?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 december 2000, 15:06
Bas
Guest
 
Berichten: n/a
Red face Krassen?

Hoi,

Je kan ook gebruik maken van sheets, je weet wel, die doorzichtige velletjes plastic. Deze knip je net iets groter dan je scherm van je Palm. Vervolgens schuif je die tussen je beeldscherm en de rand van je Palm! Heb je dus geen last meer van krassen op je scherm. Nadeel: lastig om tussen scherm en rand te schuiven en sheets zijn krasgevoeliger, dus vaker vervangen.
Groot voordeel: Goedkoop!

Suc6.


Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 december 2000, 19:46
DeM@rt's schermafbeelding
DeM@rt DeM@rt is offline
Cyber lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Eerste stad aan de Waterweg
Berichten: 621
http://users.pandora.be/lieven.blanc...r_palm_nl.html
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 december 2000, 21:38
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Scotch tape 811 (blauw pakje)

Je kunt ook alleen je graffitideel afplakken met Scotchtape. Gebruik daarvoor wel de Removable Magic Tape (nr. 811 in het blauwe pakje). Deze kun je later namelijk weer makkelijk verwijderen/ vervangen.
Doordat je het over het graffitideel plakt, ben je meteen ook je krasjes 'kwijt'.
Voordeel van de tape is, dat je niet het hele scherm hoeft af te plakken/ te bedekken met folie. Dat soort folie beschermt dan wel goed, maar maakt het scherm ook minder leesbaar.

Verder heb ik veelvuldig in nieuwsgroepen gelezen dat een beetje Turtle Wax Chrome helpt om krasjes van het scherm te verwijderen. Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben?

Peter B
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 december 2000, 14:38
Pegano's schermafbeelding
Pegano Pegano is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 46
Unhappy Voorkomen beter dan genezen

Mijn ervaring is dat als je eenmaal krassen hebt, je ze ook niet meer wegkrijgt. Ik heb al van alles geprobeerd, zelf voorzichtig polijsten met tandpasta. Voorkomen is echt veel beter dan genezen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 december 2000, 18:10
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Thumbs up krassen

Probleem opgelost!
Ik heb een stukje sheet over het gehele graffittideel gelegd (tussen het schermpje en het plastic gestopt). Er komen nu ook wel weer wat krasjes, maar het stukje plastic is makkelijk te vervangen.

Bedankt voor alle tips!

Bob
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 december 2000, 20:51
DeM@rt's schermafbeelding
DeM@rt DeM@rt is offline
Cyber lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Eerste stad aan de Waterweg
Berichten: 621
Ik heb sheets geprobeerd, maar was daar niet zo tevreden over. Het nadeel is dat je er werk in moet steken en de zichtbaarheid van je scherm verminderd.
Zelf werk ik al tijden met de scotch tape, ik vind dat de grafiti herkenning hier ook door verbetert.
M@rt
Met citaat reageren
  #11  
Oud 13 december 2000, 21:00
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
je moet de sheet ook niet over het hele scherm heen doen. Dat wordt dan inderdaad minder leesbaar. Ik heb de sheet aleen over het graffitideel. Ik zal ook de tape eens proberen.
Maar beschadig je zo niet eerder het scherm? (bij het verwijderen van de tape)
Bob
Met citaat reageren
  #12  
Oud 13 december 2000, 21:07
DeM@rt's schermafbeelding
DeM@rt DeM@rt is offline
Cyber lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Eerste stad aan de Waterweg
Berichten: 621
Hi Bob,
Nee, de scotch tape van genoemd type (zie pagina 1 van deze thread) heeft een kleeflaag als post-its zeg maar. Dus eenvoudig te verwijderen.
De breedte is nagenoeg perfect, dus een stukje afknippen, plakken, klaar. Na ong 1 maand (en ik schrijf veel) vervang ik het door een nieuw stukje. Bij de betere boekhandel verkrijgbaar. Als je toch alleen het grafiti deel pakt met je sheet, dan zou ik morgen nog een rolletje tape halen als ik jou was

M@rt
Met citaat reageren
  #13  
Oud 13 december 2000, 22:17
ReneS ReneS is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rene
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Veldhoven
Berichten: 115
Krassen op het scherm

Ben zelf begonnen met sheets maar sinds kort gebruik ik WriteRight (via een vriend gekregen om eens te proberen).
Wel duurder maar ook véél beter dan sheets en is zeker een verbetering voor graffity herkenning !

Wie kan me aan het goedkoopste adres helpen waar WritRight te koop is ?
__________________
Wat niemand weet, weet ik ook.
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023