Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05 mei 2001, 22:41
Ropie58's schermafbeelding
Ropie58 Ropie58 is offline
Verder gaat alles goed...
Voornaam: Robert
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 21 april 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 86
Question

Beste mensen,

Ik heb op het internet de "light"-versie van het PALM geheugenbeheerprogramma "JackFlash" gedownload. Wil ik het volledige programma (ad $14.95) bestellen dan kan dat kennelijk alléén maar online middels een creditcard in Amerika en helaas nergens in Nederland (althans, ik heb daar verder geen informatie over). Ik heb zelf géén creditcard en tevens zou ik er erg huiverig voor zijn om deze via het internet te gebruiken (daar hoef ik jullie uiteraard niets over te vertellen).
Uit de gesprekken op het forum, begrijp ik dat (ook hier in Nederland) ontzettend veel PALM-gebruikers over dit programma roepen - al dan niet uit eigen ervaring.

Mijn vraag, is er iemand die dit programma in huis heeft gehaald én deze software, wellicht ook met een benodigd password, naar mij zou willen toemailen? UITERAARD WIL IK HIER VOOR BETALEN!! Op deze wijze kan ik dan toch ook nog gebruik maken van deze software.

Ik hoop op een positieve reactie van jullie.

We maken dan wel even een afspraak en samen komen we er wel uit.

Groeten en bij voorbaat dank.

Rob

Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 mei 2001, 23:19
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Dat wordt lastig. Tijd om jezelf toch maar eens een creditcard aan te meten. Iemand anders met een creditcard vragen het voor je te doen vind ik nogal flauw. Dan zeg je feitelijk: "Ik wil dat risico niet nemen, dus doe jij dat maar in mijn plaats."

Ik koop zo af en toe met een credicard software via Internet. Ik let er wel op dat het een betrouwbare shop of organisatie is. Het is niet speciaal onveilig als je het bij een betrouwbaar adres doet. Net als buiten het Internet, dus zo bijzonder is het niet. In dit geval zou je via Palmgear kunnen bestellen, die kan ik je als betrouwbaar aanbevelen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 mei 2001, 20:31
Ropie58's schermafbeelding
Ropie58 Ropie58 is offline
Verder gaat alles goed...
Voornaam: Robert
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 21 april 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 86
Jackflash zonder creditcard?

Hi Arent,

Ik denk dat je mijn vraag verkeerd interpreteert. Ik heb nóóit aan PALM-gebruikers gevraagd of zij voor mij het internet op wilden gaan met hun creditcard. Als je goed leest, dan zie je dat ik mijn vraag stelde aan juist díe gebruikers die de software (al dan niet met hun creditcard) al in huis hadden gehaald. Dus ik heb niet het idee dat ik (bewust) flauw bezig was.

Maar goed, let's face it, een creditcard is onontbeerlijk voor het internet en ik heb deze dan ook al inmiddels aangevraagd. Mijn vader was zo aardig om JackFlash voor mij te downloaden met zíjn creditcard bij PalmGear. En toegegeven, JackFlash is een knap stukje software!

groeten,

Rob
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 mei 2001, 21:56
BartSeverein
Guest
 
Berichten: n/a
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arent
Iemand anders met een creditcard vragen het voor je te doen vind ik nogal flauw. Dan zeg je feitelijk: "Ik wil dat risico niet nemen, dus doe jij dat maar in mijn plaats."
Ja, als veiligheid een reden is, zoals in de 1e posting. Maar als je geen creditcard hebt en er ook geen een kunt krijgen dan moet je haast wel omdat het in het buitenland de enige mogelijkheid tot betalen is. En dan zeg je dus: "ik kan het niet, wil jij het voor mij doen?"
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 mei 2001, 23:03
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Dat kan natuurlijk. Scholieren kunnen geloof ik geen creditcard krijgen. Maar dan vraag je het aan vrienden of familie, zoals Rob nu gedaan heeft. Kan ook zijn dat je een dubieuze debiteur bent en je daarom geen creditcard (meer) hebt... Dan heb je een ander probleem op te lossen. Verder kan volgens mij bijna iedereen een creditcard krijgen.

Betaalde software kopieren is trouwens bij de meeste programma´s ook niet toegestaan. En tegen betaling al helemaal niet. De Palmclub probeert het ook netjes te houden en niet met het illegaal kopieeren van software geassocieerd te worden. Vragen naar een kopie van betaalde software moet je hier dus eigenlijk ook niet doen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 mei 2001, 20:39
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Unhappy

Tja, da's een lastig probleem.
Ik als moderator zou geen bezwaar hebben tegen deze thread. Ookal vraag Ropie58 om een kopie van reeds betaalde software, hij is bereid er voor te betalen! Hij vraagt niet -zoals vele anderen hier (tevergeefs) proberen- om een serial, crack of een site waar hij JackFlash illegaal kan downloaden.

Als het aan mij ligt: geen probleem dus. Maar zodra een thread ruikt naar serials/cracks/warez dan vliegt die er wat mij betreft zonder pardon uit!
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 mei 2001, 23:10
Ropie58's schermafbeelding
Ropie58 Ropie58 is offline
Verder gaat alles goed...
Voornaam: Robert
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 21 april 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 86
Jackflash zonder creditcard?

Hallo jongens,

Ik heb nogal wat teweeg gebracht geloof ik. Geenszins de bedoeling hoor. Zoals gezegd, mijn vraag was volledig te goeder trouw, want veiligheid is echt mijn enige "worry". Omdat mijn kredietwaardigheid geen enkel probleem is, ik ben trouwens géén scholier, heb ik dus inmiddels een creditcard aangevraagd.

Voor zover ik daar überhaupt al twijfels over zóu hebben, overtuigen jullie mij wél met zijn allen van het feit dat het hier om een serieuze club PALM-liefhebbers gaat met tips, suggesties en raadgevingen voor elkaar en niks geen kwalijk illegale bedoelingen. Dit kan ik alleen maar toejuichen.

Wat mij betreft kunnen we de discussie sluiten; ik hoop dat ik ondanks mijn (aparte) vraag "lid van de club" mag blijven.

Groeten,

Rob
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 mei 2001, 21:39
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Thumbs up

Uiteraard!!!
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023