Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28 januari 2001, 16:50
AllodoX
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Als je een Palm III ( of TRGpro, in mijn geval ) hebt en
deze uitbreidt met een Rand mc.Nally GPS unit , dan
krijg je bij die GPS een houder voor in de auto, bestaande uit een paar zuignappen en een flexibele staaf, waar je de GPS + palm aan vastklikt..

Een Palm III weegt volgens mij inclusief batt. iets van 250 gram.. en daar komt nog eens een kleine 600 gram van die GPS bij. Nu heb ik het volgende probleem :

Als je over de Nederlandsche snelwegen rijdt, is er niks aan de hand. Zodra je in Belgie op de snelweg of door het centrum van een willekeurige stad rijdt, dan willen die zuignappen nog wel eens een keer stoppen met zuigen, en dan dondert je kostbare Palm inclusief GPS naar beneden, da's niet echt de bedoeling lijkt me..

Hebben er meer mensen last van dit probleem ?
zo ja, hoe heb je dit opgelost ? ik wil namelijk niet meteen gaan boren in het dashboard van me nieuwe auto..
M'n radardetector, die ook vrij zwaar is blijft overigens wel goed hangen..

- adx -

Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 januari 2001, 17:59
bertje
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb

Laat de Rand aan de onderkant op je dashboard leunen en je kan eventueel spuug in het zuignappie smeren (ja gadver maar het werkt). Deze combinatie werkt bij mij.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 januari 2001, 18:25
fawinter
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Slaat nergens op

Slaat nergens op dit berichtje, maar moet toch effe reageren. Ik heb AllodoX lang gemist (ikzelf was hier trouwens ook weken niet) en ik lag weer helemaal in de stuip van het lachen

Succes ermee!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 januari 2001, 20:25
AllodoX
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Druk met werk eh...

Maar goed.. dat spuug + leunen helpt niet echt..

'k heb zelf al een oplossing gevonden. Voor een carkitje t.b.v. een GSM kun je beugeltjes kopen die je aan de zijkant van je autoradio moet bevestigen, met enige aanpassing + creativiteit heb ik daar een beugel van kunnen maken waar de GPS + palm perfect op vast komen te zitten.

Als er meer mensen zijn met Rand Mc.Nally GPS'en, laat het me weten, dan gooi ik een bouwschemaatje online..

p.s. Mensen met een Palm V/Vx + GPS, stuur me eens wat foto's van de achterkant van die GPS, dan kan ik kijken of ik daarvoor ook een beugel kant ontwerpen...

- adx -
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 januari 2001, 22:36
fawinter
Guest
 
Berichten: n/a
Talking HOERA

HOERA, ik ben blij voor je.

Als ik ooit van die bagger V (ik heb hem net een maand of 5)af ben en ik mag van mijzelf een grotere kopen met meer geheugen plus GPS, dan zal ik aan je denken. Stuur ik heel veel foto's.

Veel plezier met je crea oplossing. Doe voorzichtig in belgie.

Franc
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 januari 2001, 23:44
joffie
Guest
 
Berichten: n/a
Volgens mij hangt 't ook wel wat van de auto af waar je in rijdt. In mijn Golfje is er in ieder geval geen goede plek bovenop het dashboard/aan het raam hangen. Ik ga ook voor een aluminium beugel om de boel te bevestigen. Ziet er gelijk ook een stuk cooler uit en lijkt me een stuk veiliger.
Het kan natuurlijk zijn dat de meegeleverde constructie in andere auto's wel goed te plaatsen/plakken is.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 februari 2001, 17:36
Jan van Til
Guest
 
Berichten: n/a
Zuignappen

Je kunt de zuignappen ook met superlijm insmeren houdt goed en je hoeft niet te boren.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 februari 2001, 18:39
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Op zich een goed idee, maar dan gaan ze niet meer los. Het mooie van zuignappen is nou juist dat ze weer los kunnen, anders hadden ze er wel dubbelzijdig tape op gezet.
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 20 april 2001, 16:04
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Zie ook het review over de Arkon PDA houder:
http://palmclub.nl/reviews/accessoir...kon_pdahouder/

Laatst gewijzigd door gonny; 27 december 2002 om 22:06.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 april 2001, 05:59
ditg
Guest
 
Berichten: n/a
probleem opgelost

Ik had daar ook last van in mijn kadett coupe'78 met sportvering. 'k heb nu een Lexus ls400 en geen centje pijn meer met de bevestiging.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023