Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30 november 2000, 19:41
William
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Wie kan mij helpen. Ik heb een Palm 5 en ik heb vele adressen ingevoerd. Nu het volgende. Hoe kan ik het nu expoteren naar een adressen programma zoals Davilex.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 november 2000, 21:35
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Arrow Exporteren uit Palm Desktop

Je adressenbestand kan je exporteren uit Palm Desktop naar
een comma-seperated (CSV) of TAB-seperated bestand. Zo'n bestand
kan je waarschijnlijk wel inlezen in een Davilex programma.

Als Davilex dat niet kan, tja... dan is het wel een kreupel
programma. In dat geval kan je het comma-seperated of TAB-seperated
bestand in Access of Excel inlezen. Access en Excel ondersteunen
een hele rij formaten. Wellicht zit daar dan wel een formaat
bij dat in Davilex kan worden ingelezen.

De export-functie van Palm Desktop vind je in het File-menu.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 december 2000, 19:40
DeM@rt's schermafbeelding
DeM@rt DeM@rt is offline
Cyber lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Eerste stad aan de Waterweg
Berichten: 621
Dit heb ik nog eens van het oude prikbord van Arent gepikt! Staat nog steeds op de Visor om uit te proberen:

Adresbestanden in csv format kan je rechtstreeks importeren in Palm Desktop met de optie Import in het File menu
(geldt ook voor memo bestanden). Met een hotsync zitten ze daarna in je Palm. Het matchen van de velden kan een
klus zijn als de volgorde van de velden niet in alle records hetzelfde is. Maar als je je bestand in Access
(of Excel) opgebouwd hebt heb je waarschijnlijk al een vaste volgorde van de velden.

Ik heb zelf altijd onderstaand record in m'n bestanden zitten om het matchen te vereenvoudigen. Dit is dus een
record waarbij ik achter elk veld de naam van het Palm veld heb ingevuld. In Excel of Access gebruik ik dit record
om de volgorde van de velden in mijn records te controleren.

"Last Name","First Name","Title","Company","Work","Home","Fax","E-mail","Mobile", "Address","City","State","Zip","Country","Custom 1","Custom 2","Custom 3","Cutosm 4","Note","0","Unfiled"

Voordat je gaat importeren in Palm Desktop kan je in Access eerst nog twee velden toevoegen die je in de Palm niet als
veld tegenkomt. Een veld 'Private' met of een "1" voor private of een "0" voor niet private. En een veld 'Category' met
daarin per record de Category waarin het record op je Palm moet komen.

Het is wel aan te raden de helpteskt over importeren in Palm Desktop goed te lezen. Vooral als je adressen meteen in de
juiste Category wilt plaatsen. Alvast een tip: voor je gaat importeren eerst in de Category "All" gaan staan, anders kan
je de categorieen niet Importeren en komen al je adressen in categorie "Unfiled" (zie Palm Desktop helptekst). Het is
minder ingewikkeld dan het in deze woorden klinkt. Een keer proberen met een paar adressen werkt heel verhelderend. Als
het even misgaat gooi je die paar adressen er zo weer uit. Je Access en/of csv bestand heb je toch als backup.



Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023