Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 april 2002, 14:36
Wivo
Guest
 
Berichten: n/a
Talking wie leert mij internetten?


Ik ben vrij recent begonnen met de verdere exploitatie van mijn palm500. Ik weet dat ik ermee op internet kan, en veel threads geven al info, maar het lukt mij niet op mijn LAN.
Ik zit op de kabel (Chello) en heb 2 PC's aangesloten. De client is degene waar mijn palm met cradle aan zit. Ik heb de DNS van de server en ook de IP ervan op mijn Palm gezet, dit lukte niet. Toen hetzelfde van de client, lukte ook niet.. wie helpt mij verder?? IK heb Eudora gedowned en verschillende URL's ingevoerd...
Groetjes, Willem
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 april 2002, 14:48
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
je wilt dus direct internetten via je USB-cradle? hmm, via een gsm is het simpeler.....

maar zoek eens op Palmgear naar het trefwoord ´ppp´, dan komen er een aantal programmaatjes waarbij dit zou moeten kunnen. of dit ook via USB werkt, weet ik. je moet geloof ik een soort van netwerk leggen tussen je pc en palm.

overigens, ik kreeg het via een seriële verbinding ook niet aan het werk. maar misschien ben ik gewoon een ramp in dit soort dingen
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 april 2002, 19:14
Wivo
Guest
 
Berichten: n/a
Ok, ik zal s wat zoeken... ik wel Eudora al geplaatst, maar zonder effect.... met mijn GSM lukte het trouwens ook niet.... dus als je me daar wat van kan leren... ik heb een Nokia 6210.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 april 2002, 20:52
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Mobiel internetten via bijv. GSM is niet zo moeilijk. Kijk eens op de tips pagina http://palmclub.nl/tips/ onder "Internet & Communicatie".

Via je cradle is een stuk lastiger. Maar ik snap niet zo goed waarom je dat zou willen. Je zit dan namelijk toch al achter/bij je PC... en je Palm kan toch syncen met Outlook etc.
In dit artikel http://www.anywhereyougo.com/wireles....po?id=4459146 wordt eea. uitgelegd voor een serieele cradle. De auteur beloofd binnenkort ook te schrijven hoe het met een USB cradle kan...

Verder kan de Palm ook functioneren in een draadloos netwerk (WLAN): http://www.palmclub.nl/reviews/acces...n/xircom_palm/
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 april 2002, 21:41
Wivo
Guest
 
Berichten: n/a
hwdy, bedankt 4 de info al.... het is me inmiddels met mijn gsm gelukt. Met de cradle blijf ik nog ff stoeien. Waarom met cradle via mijn LAN? In eerste instantie om te ervaren hoe het is om via mijn palm te internetten zonder meteen hoge belkosten te krijgen, dus gewoon ivm. economische belangen. Nu ga ik op jacht op een aantal sites! Bedankt allemaal alvast! (kijk als je 48 bent gaat t niet allemaal zo snel meer hoor....)
Ciao!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023