Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 april 2002, 13:55
eldeejee
Guest
 
Berichten: n/a
Angry Serieus sync probleem :-(

Ik ben nog een beetje een newbie, ondanks dat ik nu mijn 3e palm heb. (twee maanden geleden de eerste gekocht). Ik heb nu de palm m515. Hiervoor had ik de m505. Daar heb ik op het gegeven moment een harde reset moeten geven. De reden hiervoor was een vastloper. Hierna kreeg ik als ik op de hotsync vreemde tekens op het scherm, en de melding dat de 'port' al in gebruik was door een andere aplicatie. Bij Palm vertelden ze me dat ik mijn palm (die net twee dagen oud was) terug moest sturen. Nu heb ik dus inmiddels de m515 hiervoor terug (met dank aan mijn leverancier). Deze heeft dus palmos 4.1. Bij het installeren van een applicatie (actnames) ging er iets fout. Ik kon deze niet meer verwijderen, en dus niet herinstalleren. Ik las hier op het forum van iemand anders die het probleem had. Door bij de backup het programma te verwijderen, een harde reset te geven en te syncen zou het probleem opgelost moeten zijn. Het gevolg is dat ik nu op de 515 hetzelfde 'port' probleem heb als dat ik toen bij de 505 had. Ik krijg hier dus aardig de balen van. Dit is dus mijn derde palm die binnen enkele dagen ermee stopt. Ik draai er verder ook geen hack software op ofzo, juist op dit soort uiterst vervelende dingen te voorkomen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik ben die verzendkosten en het lange wachten namelijk meer dan zat onderhand.



--update:

Nu heb ik door handmatig in de hotsync opties een custom profiel aan te maken waarin naar de kabel verwezen werd mijn palm weer kunnen syncen. Nu ondervind ik problemen met de IR. Als ik bijvoorbeeld vanuit mijn nokia 5210 een vcard stuur via ir geeft ie aan dat het een onbekend formaat is, terwijl de nokia zonder problemen de data van mijn Palm ontvangt. Hier heeft hij nooit problemen mee gehad.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 april 2002, 15:14
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
het hotsunc probleem is nu dus opgelost? in plaats daarvan heb je nu last van het infrarood probleem, terwijl aan de palm m515 niets veranderd is?

heb je een soft reset (mbv je stylus en de resetknop op de achterkant van de palm))uitgevoerd op de palm en het nog eens geprobeerd? misschien zit er even iets fout. lijkt me sterk, maarja.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 april 2002, 15:42
eldeejee
Guest
 
Berichten: n/a
Dat was het eerste dat ik deed. Ik heb even omni remote geïnstalleerd om te kijken hoe het met het ontvangst zit, maar dat lijkt goed te zijn. Is er een soort van driver die bij een harde reset verdwijnt?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 april 2002, 20:14
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Re: Serieus sync probleem :-(

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eldeejee
Bij Palm vertelden ze me dat ik mijn palm (die net twee dagen oud was) terug moest sturen. Nu heb ik dus inmiddels de m515 hiervoor terug (met dank aan mijn leverancier).
Uh? Heb jij voor dit probleem de 505 opgestuurd en kreeg je daarvoor
een 515 in de plaats? Of begrijpt opa het niet helemaal.

Wat betreft je probleem: ik neem aan dat een deinstallatie en ver-
volgens een herinstallatie van Palmdesktop al is gebeurd?
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 april 2002, 20:29
robertvh robertvh is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 25 november 2000
Locatie: Rotterdam
Berichten: 311
Stuur een bericht via ICQ naar robertvh
syncproblemen

Ik had zelf ook een sync probleem bij het overzetten van de gegevens van m'n Palm 505 naar de 515. Nadat de restore voltooid was na de eerste hotsync vroeg hij om een reset om daarna terug te komen met deze mededeling:

MemoryMgr.c, Line:4384, Free handle

waarop weer een harde reset moest volgen om daarna weer hetzelfde probleem te krijgen.

Uiteindelijk heb ik de Palm backupdirectory helemaal geleegd en ben weer met een schone lei begonnen, waarna alles weer werkte:

http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=5843

Ik vermoed dat het mis ging omdat er een aantal drivers in de backup zaten (Siemens Phone., PPKeyboard)die ieder apart geinstalleerd moeten worden.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 april 2002, 08:55
eldeejee
Guest
 
Berichten: n/a
Kan ik dan ook ergens nokia 5210 drivers downloaden? Of moet ik om die dan terug te krijgen echt weer helemaal schoon beginen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023