Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16 januari 2002, 00:49
Goes
Guest
 
Berichten: n/a
Overstap DOS-achtige->Mac

Ik sta op het punt om een nieuwe Imac te kopen, maar nu is mijn vraag hoe het zit met mijn palmpje.
Behalve dat ik een USB unit moet kopen vraag ik mij af hoe het met de rest van mijn dingetjes gaat. Bijvoorbeeld kan je ook met outlook syncen op de mac, of moet ik daar outlook vooral niet gebruiken.
Ik ben een aantal jaar geleden van mijn appeltje weggejaagd door de universiteit, maar ik ben er nu achtergekomen dat je voor studeren echt geen inferieure computers nodig hebt.
Door mijn verblijf op de DOS-achtige, ben ik wel een beetje achter op het gebied van de mac.
De vragen die ik wilde hebben beantwoord zag ik niet in een andere thread dus, als hij er wel is moeten jullie nieet gaan zeiken.

Bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 januari 2002, 21:51
Marsa
Guest
 
Berichten: n/a
Ik gebruik prive alleen maar Mac's. Palm en mac is een uitstekende combinatie - weet nog steeds niet waarom mensen kiezen voor Wintel.

Het is even de vraag wat je als desktop applicatie wilt gebruiken, Outlook kan wel, maar is wat ongebruikelijk. Outlook Express voor mac is onlangs uitgebreid tot een echte PIM, heet nu Entourage. Palm Desktop (gebaseerd op Claris Organizer) gebruik ik tot nu toe zelf, werkt naar mijn mening veel intuïtiever en soepeler dan een moloch als MS Outlook. Onlangs is een beta hiervan voor MacOS X uitgebracht. En er zijn meer PIM's, zoals bijv. Now Contact/Up to date, e.a.

USB is inderdaad standaard, maar IR werkt ook goed.

Als je meer specifieke vragen hebt, laat maar horen

Mars
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 januari 2002, 17:10
joep aka joop
Guest
 
Berichten: n/a
Ten eerste.... gefeli... De nieuwe iMac flat-panel (www.apple.com/imac) is hevig.....
Ten tweede, palm & mac werkt perfect. Nooit gezeik ermee gehad... zelfs niet met IR. Ik gebruik een V met Palm USB adapter, werkt perfect. Maar de nieuwe m-series ondersteunen standaard al USB, dus dat is helemaal geen probleem. Entourage werkt prima vind ik, beter dan de Palm Desktop.
Het enige jammere is dat er minder conduits voor mac dan voor pc beschikbaar zijn... zoals de doodle-programma's, weblog-conduits, etc.... AvantGo dan weer wel...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 januari 2002, 14:26
Goes
Guest
 
Berichten: n/a
joepie

De kogel is door de kerk, over drie weken staat er een glimmende Imac 2002 Superdrive (pappie bedankt!) op mijn bureau.
Hoe ver-USB ik mijn seriele stekkertje van mijn Hotsync-wiegje? Moet ik een verloopje kopen of een hele nieuwe.
Jullie hebben het over infrarood, dat is een los apparaatje neem ik aan.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 januari 2002, 14:39
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
USB kit voor de Vx bij Pdashop

Die Imac: is dat die halfronde bol met monitor? Zit daar zelf ook naar te kijken, maar ben bang dat dit nog even boven budget zit.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 januari 2002, 15:30
joep aka joop
Guest
 
Berichten: n/a
halfronde bol roelt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
USB kit voor de Vx bij Pdashop

Die Imac: is dat die halfronde bol met monitor? Zit daar zelf ook naar te kijken, maar ben bang dat dit nog even boven budget zit.

Groeten, Roel.
yep, halfronde bol
www.apple.com
enne, ik geef de voorkeur aan de Keyspan USB Palm Adapter.... drivers worden vaker bijgewerkt namelijk....
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 januari 2002, 01:43
Goes
Guest
 
Berichten: n/a
Inderdaad heb ik binnenkort een halve meloen op mijn bureau.

Die keyspan adaptert vind ik waar?!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 januari 2002, 13:44
joep aka joop
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goes
Inderdaad heb ik binnenkort een halve meloen op mijn bureau.

Die keyspan adaptert vind ik waar?!
bij een mac dealer... bijv www.htrmailing.nl www.mailamac.nl www.machouse.nl

mocht je nog hulp nodig hebben met je mac, bij installatie of iets, mail me maar....
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 maart 2002, 22:53
Goes
Guest
 
Berichten: n/a
Hij is er

Ik heb hem vanmiddag opgepikt en hij is echt supercool. Alleen jammer dat office zo ontiegelijk duur is. Nu zit ik met een lullig Palm desktopje te klooien.
even offtopic maar ik wil Mp3' s downloaden maar ik heb een firewall proxy hier staan (wingate).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023