Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 november 2001, 13:14
joppepalm
Guest
 
Berichten: n/a
Question Ebooks in het Nederlands

Als bewbie ben ik erg benieuwd of er ook ebooks bestaan in het nederlands, niet dat ik geen engels lees maar het lijkt me wel zo makkelijk .
Als ze bestaan waar kan ik ze dan eventueel vinden??

Jan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 november 2001, 13:41
bjorntje's schermafbeelding
bjorntje bjorntje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 13 juni 2001
Berichten: 269
Stuur een bericht via ICQ naar bjorntje
Een search op 'dutch' op memoware.com leverde dit op:

http://www.memoware.com/cgi-bin/mwsearch.cgi?Any=dutch

3 boeken

http://www.boeknet.nl/servlet/buildi...ok/titels.html

heeft een aantal korte novellen in PDF-formaat staan, die zou je met een Palm-PDF-reader kunnen lezen. Ook staat bv. Max Havelaar van Multatuli hier.

http://www-cust01.energis-idc.net/~ljcoster/

heeft een aantal klassieke nederlandse werken in digitale vorm


Verder levert een zoektocht in www.google.com met 'nederlandse e-books' ook wel wat resultaten op.

Zoek je het in het wat minder legale werk: E-books waar nog copyright op rust moeten worden overgetypt of worden ingescand. Aangezien dat volgens mij een enorm karwei is moet je prettig gestoord zijn om dat te gaan doen. En in Nederland zijn er weinig prettig gestoorden die dat gedaan hebben.

Succes en veel leesplezier!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 december 2001, 16:19
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Kijk eens bij www.ebook.nl Hier zijn eBooks in het mobipocket formaat. (zie www.mobipocket.com)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 december 2001, 16:57
fullmoon
Guest
 
Berichten: n/a
nederlandse e-books

Ik ben ook op zoek naar nederlandstalige e-books. Via http://e-book.pagina.nl/ heb ik wel e.e.a. gevonden. Ik hem Palm-reader op mijn Palm M500 geïnstalleerd, maar diverse nederlandstalige e-books zijn van een ander formaat.
Welke ander formaat kan ik ook lezen met de palm-reader?
Bestaat er ook een converteer-programma, zodat ik e-books kan converteren, zodat ik ze wel kan lezen met de Palm reader?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 december 2001, 17:09
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Op deze pagina staan een paar ebook readers voor de Palm vermeld: http://www.planbpublishers.com/main/ebooklinks.htm

Franklin Reader for PalmOS
Aportis Reader for PalmOS
Peanutpress Reader for PalmOS (also available for WindowsCE/PocketPC)
Mobipocket reader (also available for WindowsCE/PocketPC and Epoc/Psion)
TomeRaider reader (also available for WindowsCE/PocketPC, Epoc/Psion, Windows 98)

Er zijn er veel meer. Zie ook www.memoware.com. Het is vaak mogelijk om eigen ebooks vanaf tekst of web te maken. Moeilijker is het om van commercieel formaat naar een ander commercieel formaat te converteren. Da's niet in het belang van de producenten. Maar, zoals ik al zei: de boeken op www.ebook.nl zijn soms in Mobipocket formaat. Op www.peanutpress.com vind je veel voor de Palm Reader, helaas is volgens mij alles in 't Engels.

Als er nog meer sites zijn a la www.ebook.nl, dan hoor ik ze graag!
__________________
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 december 2001, 17:23
fullmoon
Guest
 
Berichten: n/a
nederlandse e-books

Hoi Susan,
Dank voor je reactie. Overigens ben ik geïnteresseerd in je boek. Kun je al een tipje van de sluier oplichten wat er zoal ik zal komen (b.v. de inhoudsopgave)?
T.a.v. je antwoord op mijn vraag. Ik heb dus nu Palm-reader geïnstalleerd. Ik begrijp dat er diverse andere programma's te installeren zijn (die jij ook noemt), maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Dan krijg je allemaal verschillende programmaatjes op mijn PDA en dat wil ik niet.
Kun je me de procedure van converteren uitleggen, zodat ik de e-books via Palm-reader kan lezen?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 december 2001, 18:59
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Hoi Fullmoon,
Ik schrijf het boek samen met Susan. Eigenlijk wordt alles behandeld wat voor een beginnende gebruiker handig om te weten is: niet alleen de standaardapplicaties, maar ook webbrowsen, e-mail, omgaan met geheugenkaartjes, documenten lezen, etc. Meer dus dan in de Engelstalige handleiding die standaard bij de Palm wordt geleverd. Maar we zijn nog bezig en er kunnen nog hoofdstukken afvallen, dus we wachten nog even met het geven van teveel details. In januari zullen we kijken of we een paar hoofdstukken alvast op deze site kunnen zetten, als voorpublicatie.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 december 2001, 20:10
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Hallo bestuur-palmclub,

erg leuk dit soort dingen allemaal.
Jullie vinden telkens weer nieuwe dingen uit om weer 'up-to-date' te blijven. Ook die top10 die eergisteren gepubliceerd is, vind ik erg mooi, en makkelijk. Nu weer dit eigen e-book, zo ook al de eigen Nederlandse OS enzo. Ik denk dat iedereen er heel veel voordeel van heeft.
Heel erg leuk dit allemaal, dus ga er mee door!!!!!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 december 2001, 20:18
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Wat je vraag over het converteren betreft: je kunt elke willekeurige tekst (als het maar geen opmaak, zoals tabellen bevat) opslaan als txt-bestand. Dat kan bijv. vanuit Word of in Notepad/Wordpad.

Vervolgens download je het programma MakeDoc (http://www.palmgear.com/software/red...ID=90&type=zip). Dat installeer je op je PC, en vervolgens hoef je alleen nog maar aan te geven welk txt-bestand je wilt omzetten. Vervolgens op de knop "Converteren" drukken en installeren op je Palm.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 december 2001, 20:20
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Hey Ivo,

Nee, het wordt natuurlijk geen e-book, maar een echt boek (op papier, of is dat inmiddels hopeloos ouderwets?).

De posting over het boek is per ongeluk in deze thread terecht tekomen. Het begin staat in de thread "Dutch PiLoc".
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #11  
Oud 28 december 2001, 21:14
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Hey gonny,

neej tuurlijk niet ouderwets, ik begreep alleen wel dat het een ebook werd. Maargoed maakt niet uit!
Het zou wel leuk zijn als er een ebook versie zou komen, als dat mogelijk is....
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 december 2001, 17:39
fullmoon
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi gonny, dank voor je reactie. Ik heb het converteerprogramma MakeDoc gedownload. Echter zoals je schrijft heb ik eerst het e-book (.lit-formaat) opgeroepen en geprobeerd weg te schrijven als een .txt bestand. Dit lukte dus niet, zodat ik het ook niet met MakeDoc kan converteren. Heb je andere suggesties misschien?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 29 december 2001, 18:11
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
LIT files

Van Memoware, een uitstekende site over verschillende DOC- en andere readerformaten.

LIT files, also known as "Reader" files, are readable only by Pocket PCs and desktop computers running a Microsoft Windows operating system. Pocket PCs have a LIT Reader already included, and should reference their user's manual for more information. Windows desktop users can obtain a LIT Reader from the Microsoft Reader homepage. For creating LIT files, see the free tools at the Readerworks website.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 29 december 2001, 18:37
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Converteren naar t.xt

Ik heb nog even verder gezocht, maar het is ook mogelijk om .lit files te converteren naar .txt files. Kijk hier voor de oplossing.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 30 december 2001, 14:41
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Als je zelf e-books wilt maken, zijn er genoeg electronische teksten te vinden. Jammer genoeg zijn de meeste gratis boeken nogal oud (bijvoorbeeld die op de website Laurens Jansz Coster, http://www-cust01.energis-idc.net/~ljcoster/index.html), of door enthousiaste hobby-auteurs gescheven, waardoor de kwaliteit nogal wisselend is.

Wat recente Nederlandse boeken betreft ken ik alleen de website come.to/palmbooks. Daar staat al jaaaaaren "Giph" van Ronald Giphart en "De internetsensatie" van Francisco van Jole op, maar weet eigenlijk niet of dit wel legaal is

Als het ook Engelstalig mag zijn, heb ik een leuke tip: er staan twee boeken van Kevin Kelly (bekend van het blad Wired) online op www.kk.org.

"New Rules for the New Economy" gaat natuurlijk over de internet-economie; verdere toelichting lijkt me niet nodig. Die heb ik trouwens ook nog niet gelezen.
"Out of control" vond ik zelf een erg interessant boek. Het gaat over zelforganiserende/zelfsturende mechanismen, en hoe een bepaalde vorm van intelligentie uit 'domme' dingen kan ontstaan. Je leest bijvoorbeeld hoe dieren, zoals mieren en vogels, in groepsverband een nieuw soort organisme vormen, dat intelligenter is dan de individuele dieren. Dat verklaart bijvoorbeeld waarom een zwerm vogels plotseling een andere kant op kan vliegen, zonder dat de vogels dat onderling lijken af te spreken, of tegen elkaar botsen.

Hiermee kun je dus alvast oefenen met het maken van je eigen e-book. Als je het plak- en knipwerk teveel werk vindt, kun je er ook een AvantGo-channel van maken, maar sommige pagina's zijn te lang en zullen waarschijnlijk niet opgehaald worden.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #16  
Oud 09 januari 2004, 13:42
Madlive
Guest
 
Berichten: n/a
Het is een ouwe draad maar ik gooi hem toch even naar boven omdat ik met een soortgelijke vraag zit.

Hiervoor heb ik een ppc gehad. Deze heb ik inmiddels ingeruild voor een palm T|3 --> goeie keuze :P


Maargoed ik heb dus erg veel ebooks gekocht die met ms reader te lezen waren. Nou vraag ik me af of ik deze boeken ook met mijn palm kan lezen? Zou wel fijn zijn namelijk aangezien de meeste boeken toch nog steeds in het *.*lit formaat worden geleverd
Met citaat reageren
  #17  
Oud 09 januari 2004, 20:43
DaJoen
Guest
 
Berichten: n/a
Er is voor zover ik weet nog geen versie van Microsoft Reader voor de Palm. Wat je wel kan doen is de .lit files converteren.
Op deze site kan je lezen hoe je dit doet.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 10 december 2009, 21:01
palm palm is offline
Junior lid
Model: Pilot 1000
 
Geregistreerd: 10 december 2009
Berichten: 1
Ebooks in Nederlands

Ik weet wel een goed forum zijn, maar je moet daar ook je steentje bijdragen, zodanig dat je met de aanschaf van één boek je er verschillende terug krijgt. Hoe populairder het forum, hoe meer boeken er kunnen bekomen worden. Dus als je nog ebook lezers kent, raad ze die maar aan.
De link is;

-spam-

Groetjes

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 10 december 2009 om 23:09. Reden: Stuur de poster een PM voor een linkje naar z'n forum :)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023