Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 24 oktober 2005, 09:51
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Citaat:
EDGE (Enhanced Data GSM Environment), a faster version of the Global System for Mobile (GSM) wireless service, is designed to deliver data at rates up to 384 Kbps and enable the delivery of multimedia and other broadband applications to mobile phone and computer users. The EDGE standard is built on the existing GSM standard, using the same time-division multiple access (TDMA) frame structure and existing cell arrangements. Ericsson notes that its base stations can be updated with software.

EDGE is expected to be commercially available in 2001. It is regarded as an evolutionary standard on the way to Universal Mobile Telecommunications Service (UMTS).
Ik moet bekennen dat ik voor ik deze en gerelateerde threads las, ondanks de schijnbaar hoge leeftijd van deze standaard nog nooit van EDGE gehoord had, maar het verschil is behoorlijk merkbaar met het GSM-inbelnummer van m'n universiteit.

Ik zat er nog over te denken om even terug te bellen en het mens de naam en instellingen van dit toestel te geven, maar ik had niet zo'n zin om weer 4 minuten in de wacht gezet te worden a "20 eurocent per minut plus de kosten van het mobiele naar het vaste net". Weer fijn om te weten dat "1200" schijnbaar gewoon een alias is voor een vast nummer, trouwens.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 24 oktober 2005, 10:06
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
EDGE is inderdaad misschien nog niet zo heel erg bekend, maar je zou, zoals Frans ook al zegt, mogen verwachten dat Palm meteen inhaakt op EDGE.

Jammer dat de marketingafdeling van Palm blijkbaar niet veel verder komt dan het organiseren van een Meet-the-Models-party (wat natuurlijk hartstikke leuk is, begrijp me niet verkeerd ). Een mooi geprijsde combinatie van een Treo650 met EDGE is voor veel bedrijven met vertegenwoordigers in dienst bijzonder aantrekkelijk en voordelig. Maar ja...
Met citaat reageren
  #23  
Oud 24 oktober 2005, 11:06
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
EDGE is inderdaad misschien nog niet zo heel erg bekend, maar je zou, zoals Frans ook al zegt, mogen verwachten dat Palm meteen inhaakt op EDGE.

Jammer dat de marketingafdeling van Palm blijkbaar niet veel verder komt dan het organiseren van een Meet-the-Models-party (wat natuurlijk hartstikke leuk is, begrijp me niet verkeerd ). Een mooi geprijsde combinatie van een Treo650 met EDGE is voor veel bedrijven met vertegenwoordigers in dienst bijzonder aantrekkelijk en voordelig. Maar ja...
Dat is zeker niet waar en een beetje makkelijk roepen van de zijlijn Palm was met vier man aanwezig op de persintroductie van Telfort Edge vorig jaar en de zakelijke wederverkopers van Telfort zijn ook zeer goed op de hoogte van de combinatie Treo 650 en Telfort Edge.
Dat de helpdesk onkundig is, is niet Palm te verwijten, maar eerder Telfort die blijkbaar haar eigen personeel niet goed instrueert. Helaas is Telfort daar zeker niet de enige in

Ik vind het te makkelijk om Palm altijd maar de schuld in de schoenen te schuiven terwijl ik zie dat zowel Palm als hun PR-bureau echt hun uiterste best doen om zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan hun producten te geven. Je blijft echter ook afhankelijk van of de bladen/kranten/andere media het willen oppikken. Maar zeg a.u.b. niet dat Palm zich beperkt tot een Meet The Models-party, want er gebeurt veel meer dan je denkt.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 24 oktober 2005, 11:13
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Daarom zeg ik ook "blijkbaar". Mij is namelijk niets bekend van alle moeite die Palm schijnbaar doet. En als het Palm en haar PRbureau zelfs niet lukt om vele palmfanatics op het forum (waaronder ondergetekende) op de hoogte te krijgen van al wat er gebeurt dan doen ze toch echt iets verkeerd.

Ik begrijp alleen dan nog steeds niet waarom het niet lukt om een, in zakelijk opzicht zeker, aantrekkelijk pakket van de Treo 650 en EDGE te introduceren.

Overigens, als roepen vanaf de zijlijn niet gewaardeerd wordt, dan kunnen we minstens alle Geruchtenthreads op dit forum sluiten
Met citaat reageren
  #25  
Oud 24 oktober 2005, 12:31
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Dat de helpdesk onkundig is, is niet Palm te verwijten, maar eerder Telfort die blijkbaar haar eigen personeel niet goed instrueert. Helaas is Telfort daar zeker niet de enige in ....... Maar zeg a.u.b. niet dat Palm zich beperkt tot een Meet The Models-party, want er gebeurt veel meer dan je denkt.
Mijn opmerking was ook meer naar Telfort dan naar Palm gericht.
Maar: als zo'n beetje alle helpdeskmedewerkers van alle telecombedrijven nog nooit van een Treo gehoord hebben ligt er ook een schone taak voor Palm om hier iets aan te doen toch ?
Het is toch te zot voor woorden dat de instellingen Treo-Telfort (Prepay) alleen op dit forum te vinden zijn (en niet op de Palm site of Telfort site)?

Bovendien twijfel ik er ook niet aan dat Palm genoeg aan marketing doet, maar ik vind het wel raar dat nergens op de Palm site iets over Telfort staat: de enige aanbieder van EDGE in Nederland. Gebruik de zoekfunctie maar eens.
Dit terwijl in de VS zelfs speciale setups (en hardware versies) voor aparte telecomaanbieders zijn (Cingular, Sprint, Verizon).

Ik hoop gewoon dat Palm ook meekijkt op dit forum (deze thread), want ik draag Palm een warm hart toe, maar uiteraard zijn er altijd dingen die verbeterd kunnen worden zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van Palm. Tenslotte is bovenstaande kritiek behoorlijk opbouwend.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!

Laatst gewijzigd door fransbr; 24 oktober 2005 om 12:40.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023