Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25 april 2005, 21:52
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Opinie] Skype niet voor Treo?

Volgens Treonauts heeft Skype-oprichter Niklas Zennstrom plannen onthuld voor een mobiele versie van Skype. Maar Treo-gebruikers blijven in de kou staan, want de mobiele versie van Skype zal waarschijnlijk alleen beschikbaar komen voor Symbian, Windows Mobile en embedded Linux.
Andrew van Treonauts windt zich behoorlijk op over dit feit en vraagt zich af wat we eraan kunnen doen: Moet palmOne een Treo 650 naar Skype sturen, zodat ze er verliefd op kunnen worden? Moet PalmSource duidelijker maken wat de ontwikkelingen op smartphone-gebied zijn? Moeten we een handige Treo-developer vinden die zo gek is om met de Skype-API aan de slag te gaan?

Meer info: Treonauts
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Treo650Skype.jpg‎ (4,1 KB, 34x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 april 2005, 22:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hij moet zich eerst realiseren dat er nu totaal geen afzetmarkt voor is. Skype is alleen handig als je Wifi hebt, of hoge snelheids EDGE, UMTS oid wat niet afgerekend wordt op dataverkeer.

Daarna zien we wel weer verder.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 april 2005, 08:44
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Skype op een telefoon?
Is dat niet een beetje de wereld op z'n kop?
Laat hem dit maar lekker ontwikkelen voor Windows Mobile, Symbian enzo, dan blijven wij lekker bij ons oeroude maar degelijke GSM netwerk. Kijken hoe snel ze bij die andere OS-en in de gaten hebben hoe dom en duur ze bezig zijn.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 april 2005, 08:51
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Het voordeel is dat je gratis zou kunnen bellen als je een gratis of flat-fee data abbonnement hebt, wat er wel aan zit te komen. Dus zo zinloos is dat allemaal niet in mijn ogen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 mei 2005, 07:38
Theodoor Theodoor is offline
Lid
Voornaam: Mathé
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 maart 2005
Berichten: 34
Telfort heeft voor een paar tientjes per maand al een bundel van 1 GB! En dat in combinatie met Edge!
Skype zou zeer welkom zijn.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 mei 2005, 08:12
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Het lukt mij niet om voor een paar tientjes per maand mobiel (en vast) te verbellen. Ongetwijfeld zullen er mensen zijn bij wie dit geen "probleem" is, dus voor die mensen zal Skype wel nut hebben....
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 april 2006, 12:41
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Volgens PDA247 is de Canadese firma EQO Communications bezig met een Skype-client te ontwikkelen voor PalmOS. Het bedrijf is niet gerelateerd met Skype zelf, maar maakt Java-clients voor Skype op een resem GSM-toestellen van Sony-Ericsson en Nokia.
Het is niet echt een volwaardige Skype-client, maar een internetservice die gebruik maakt van je PC met breedbandaansluiting en zijn Skype-account. Het is mij niet helemaal duidelijk hoe het werkt, maar ik denk dat het gesprek zelf via een in- of terugbelnummer loopt op de normale voice. De data over GPRS wordt alleen gebruikt voor het instellen en aannemen van de Skype-gesprekken.
Hun forum vermeldt ook een link om je te abonneren op verder nieuws.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg eqo_skype.jpg‎ (39,8 KB, 1x gelezen)
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 april 2006, 13:44
jrutjes's schermafbeelding
jrutjes jrutjes is offline
PalmPunk
Voornaam: Jasper
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 juli 2004
Locatie: Zwollywood
Berichten: 132
Stuur een bericht via MSN naar jrutjes
Ik wil geen skype maar een ander VOIP programma. Niemand op de hoogte van de "asociale praktijken" van Skype samen met intel?
De nieuwste versie van skype kan (geloof ik) tien geluidskanalen tegelijk verwerken, mits je een Intel CPU hebt. het zou technisch niet mogelijk zijn dit op een AMD te doen. Maar metingen hebben uitgewezen dat dit net zo goed geen probleeem is en dat het "geblocked" is. Voor info lees maar eens in de meest recente ComputerTotaal
__________________
It's not the fall that kills you, it's the sudden stop at the end -=Douglas Adams=-
Met citaat reageren
  #9  
Oud 05 april 2006, 13:58
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Even afgezien van het feit of dit waar is of niet (de architectuur van AMD verschilt inderdaad van die van Intel, dat is al jaren zo), doet dit niks af aan de discussie of er een Skype-client voor PalmOS moet komen.

Ondergetekende gebruikt Skype al een hele tijd op zijn PC en een client voor PalmoS (icm met Wifi) zou mijn Treo echt wel completer maken.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #10  
Oud 05 april 2006, 14:58
jrutjes's schermafbeelding
jrutjes jrutjes is offline
PalmPunk
Voornaam: Jasper
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 juli 2004
Locatie: Zwollywood
Berichten: 132
Stuur een bericht via MSN naar jrutjes
@Smaus, inderdaad doet dit niks af aan betreffende discussie en mocht skype uitkomen voor Palm ga ik em ook proberen.
Maar ik maakte de opmerking omdat ik geintresseerd was of mensen weten of er ook al ander VOIP programma's in ontwikkeling zijn.
__________________
It's not the fall that kills you, it's the sudden stop at the end -=Douglas Adams=-
Met citaat reageren
  #11  
Oud 06 april 2006, 12:37
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jrutjes
Maar ik maakte de opmerking omdat ik geintresseerd was of mensen weten of er ook al ander VOIP programma's in ontwikkeling zijn.
MobiVOIP.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #12  
Oud 06 april 2006, 18:10
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
EQO Communications Skype client.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Het is niet echt een volwaardige Skype-client, maar een internetservice die gebruik maakt van je PC met breedbandaansluiting en zijn Skype-account. Het is mij niet helemaal duidelijk hoe het werkt, maar ik denk dat het gesprek zelf via een in- of terugbelnummer loopt op de normale voice. De data over GPRS wordt alleen gebruikt voor het instellen en aannemen van de Skype-gesprekken.
Ik snap er al wat meer van.
Het maakt gebruik van Skype-Out om vanaf je PC jezelf op je mobiele nummer te bellen. Dit gebeurt zowel voor uitgaande (jij belt een Skype-Buddy) als inkomende (een Skype-Buddy belt jou) gesprekken.
Het is ook mogelijk om Skype-Out te gebruiken om een ander (internationaal) telefoonnummer te bellen.

Het is dus nooit gratis (je verbruikt credits op je Skype-Out account voor een of meerdere verbindingen).
De EQO service is voorlopig wel gratis, maar wordt denk ik na de inloopperiode wel betalend.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 april 2006, 22:46
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Volgens Brighthand is de client van EQO Communications nu te downloaden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brighthand
There has been a version of Skype for Pocket PCs for several years, but until now Palm OS users have been high and dry.

Now, however, a company called EQO Communications has introduced an application that lets some of the latest Treo models use this service to make voice calls for free.

EQO Mobile is a plug-in which runs on a Windows PC, connecting a Skype user account to the mobile phone.

It supports both the Treo 600 and 650, but requires that a a Java runtime environment (J2ME) be installed on the phone. It also requires a Windows PC and, of course, a free Skype account.

This application is currently in beta, and is therefore free. At some point in the future, the beta period will end and its developer will begin charging for it. It is not yet known what the price will be.

EQO Mobile for Skype lets users make and receive calls, send instant messages, and view presence information about their buddies over the Skype network.

It is available now from the EQO Communications web site
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #14  
Oud 13 april 2006, 00:29
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brighthand
Now, however, a company called EQO Communications has introduced an application that lets some of the latest Treo models use this service to make voice calls for free.
Alhoewel Skype gratis is, is je mobieltje bellen via SkypeOut dat niet.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023