Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 24 september 2002, 21:14
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Citaat:

Voor alleen datebk, adress, todo e.d. is 2 Mb ruim voldoende.
Je vergeet de PalmWijzer ! Misschien moeten we toch maar met een ietwat gestripte dienstregeling gaan komen (geen bussen scheelt meer dan je denkt). Al werkt de PalmWijzer ook al op een 1 Mb machine.

Maar ik had het toch liever met 4 Mb zien verschijnen. Dan hadden de kopers toch wat meer ruimte voor de groei gehad. En als het scherm nou eens wit was geweest en niet groen (kan dat?) dan was het ook wat meer een "design" statement geweest. Misschien had ik hem er dan nog wel naast de (zojuist gerepareerde) Vx bij willen hebben... Voor een demo hier en daar.

Wil je echt de massa gaan bereiken dan denk ik dat je een MP3 speler moet bieden. En dus ook SD kaartjes moet ondersteunen. Maar dat zal wel te duur zijn. Zal nog wel een jaartje duren. Maar ik denk dat de eerste die dat kan doen voor een lage prijs de scholieren/studenten markt kan pakken. Misschien mr. Entertainment Sony als ze dat pakje-kauwgom-geheugen een keer laten varen.

PalmWijzer
  #22  
Oud 25 september 2002, 12:00
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer
Misschien mr. Entertainment Sony als ze dat pakje-kauwgom-geheugen een keer laten varen.
Je bedoeld de MS-stick? Sony heeft al een opvolger voorgesteld die de halve lengte heeft. Overigens vind ik het wel prettig dat ze een beetje groter dan een sim-kaartje zijn
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #23  
Oud 25 oktober 2002, 12:04
gitaarwerk
Guest
 
Berichten: n/a
wat ik me nou eigenlijk af vraag he..
buiten het geheugen, display en uiterlijk
wat is nou zo anders aan iedere palm ???

ze hebben allemaal de palmOS met dezelfde applicaties.

kan iemand dat ij nou uitleggen? (of een linkje naar een of andere faq :P )
  #24  
Oud 25 oktober 2002, 13:35
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Nou, ze hebben dus inderdaad een ander geheugen, display en uiterlijk. Is dat niet genoeg dan? Dat zijn toch de basis onderdelen van een systeem.

Soms hebben ze ook wel nog extra features/verschillen: MP3 speler, foto camera, GSM, afstandsbedieining voor de TV etc., verschil in gebruikte geheugen kaartjes.

Normaal gesproken kun je de software wel uitwisselen. Dus daar zit niet zoveel verschil in. Alleen als je bijvoorbeeld een Clie NR70V hebt dan heb je een groter scherm en dan kunnen de applicaties meer gegevens laten zien. Die software (of dat deel) werkt dan niet op een PalmOS PDA met een kleiner scherm.
  #25  
Oud 25 oktober 2002, 21:34
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Is een PC met een Pentium I 66 MHz met 8 Mb Ram en een monitortje gelijk aan de allernieuwste PC met Pentium IV 3 GHz met 256 Mb Ram en heleboel extra zooi? Dacht ik ook niet..... Nu is het verschil tussen de verschillende PalmOS-apparaten wel wat minder groot, maar toch.

Vaak hebben de Palm´s gelijke specificaties, bijvoorbeeld een scherm van 160x160. Bij normale monitoren kan je ook twee 17" monitoren hebben met sterk uiteenlopende kwaliteit. Vandaar alle verschillende modellen.

In de basis zijn de apparaten gelijk. Net zoals iedere PC in de basis gelijk is.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023