Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 november 2001, 19:17
cjonker
Guest
 
Berichten: n/a
Question Krasjes op scherm

Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van een Sony Clie 770.
Als je het schermpje bekijkt, dan denk je WOW!
Wat een scherp beeld. Je gelooft je ogen niet als je een foto bekijkt.

Maar er is ook een schaduwzijde. Het schermpje krast erg snel, en ik verdenk de meegeleverde stylus ervan. Ik probeerde ook een andere stylus en die krast een stuk minder.

Nu ben ik wat gaan zoeken op internet en zag dat er verschillende cleaning systemen te koop zijn. Sommige zeggen dat ze kleine krasjes opvullen.

Bijv.
http://www.fellowes.com/store/index.cfm?selectProductCategory=108,1,105

http://www.pdazoo.com/cgi-local/SoftCart.exe/online-store/scstore/p-CL-406.html?E+scstore

Weet iemand of dit in Nederland ergens te krijgen is? Ik heb het nog nergens gezien.

Claudia.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 november 2001, 13:18
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Tja, of deze producten in Nederland te verkrijgen zijn weet ik niet, maar je zou ook naar een telefoonwinkel kunnen gaan, of naar Halfords, want die verkopen speciaal spul dat krassen verwijderd van het display van je mobiele telefoon.

Echter, ik weet niet of dit ook geschikt is voor de touchscreens!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 november 2001, 14:22
Joeyke
Guest
 
Berichten: n/a
In de Conrad gids van vorig jaar heb ik ze zien staan, maar in de catalogus van dit jaar heb ik ze niet zien staan. (het ging om Universal LCD-screen protectors of zo iets)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 november 2001, 21:05
cjonker
Guest
 
Berichten: n/a
krasjes

Bedankt.

Ik zal zeker eens gaan kijken bij Halfords.

Wellicht dat ik daarna de tips over Scotch tape op het Grafiti gedeelte plakken eens ga uitproberen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 november 2001, 21:45
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Ik meen dat ik op een site van sony gezien heb dat ze zelf een soort folie verkopen, maar laat ik dat nu nergens meer kunnen vinden (het is niet al te lang geleden).

Op het forum vind je ook nog wat tips (zoek eens op folie of krassen).

Ben benieuwd hoe de oplossing die je kiest uitpakt!
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 november 2001, 23:21
T.N. T.N. is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Berichten: 128
Ik gebruik voor mijn Vx a4 formaat transparantjes die ik dan op maat knip. Dat gaat prima. Daarop plak ik nog een stukje scotch tape over het schrijfdeel omdat dat prettig schrijft.

Leesbaarheid blijft uitstekend. Kosten 1 sheet is meestal een piek.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 november 2001, 11:04
markgesink
Guest
 
Berichten: n/a
Op http://www.pdashop.nl/ verkopen ze 'Screenkits' voor de m100 / m105. Niet dat je daar wat aan hebt met een Sony Clie, maar misschien voor andere gebruikers handig om te weten.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 november 2001, 16:35
Spectral
Guest
 
Berichten: n/a
Had hetzelfde probleem met de S300, de meegeleverde stylus was ook veel te hard. Oplossing had ik ook nog niet gevonden
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 november 2001, 17:59
T.N. T.N. is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Berichten: 128
Die screenprotectors zijn duur zeg! Zo'n a4 transparantje 'bevat' ook nog eens veel meer screen protectors dan dat je voor die 50 piek krijgt. Maar okee, je hoeft niet te rommelen met de schaar enzo. Hoe dan ook, schermbescherming is erg verstandig en bevorderd het gebruiksgemak: je zit met een gerust hart met je vingers aan het scherm zonder dat je je druk hoeft te maken om het scherm 'krasvrij' te houden.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 november 2001, 15:52
Vico
Guest
 
Berichten: n/a
Scotch 811 > Waar te koop?

Hoi,

Ik heb eens zitten rondneuzen op de Palmclub om iets te vinden om het schrijfgedeelte van mijn palm te beschermen. De Scotch 811 leek mij de beste oplossing. Inmiddels ben ik ongeveer 15 kantoorboekhandels verder maar geen van allen verkochten ze Scotch 811. Ze gooien je dood met de 810 maar die zoek ik dus niet. Heeft iemand enig idee waar ik in zuid Nederland aan zo'n ver***d rolletje tape kan komen?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 26 november 2001, 18:13
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Een goed gesorteerde kantoorboekhandel heeft meestal wel deze blauwe doosjes liggen. Anders moet je even vragen of ze die voor je willen bestellen. Werkt meestal sneller (dan je denkt) en scheelt veel gezoek in allerlei winkels.

De 811 is ook het enige wat ik gebruik voor m'n m505 en verder nog steeds geen last van krasjes. Ondanks dat de stylus soms hard op het display terechtkomt.
Wel zitten er veelvuldig op krasjes lijkende streepjes op het display. Gemaakt door het tappen met de stylus. Maar met een zacht doekje en een beetje beademen van het scherm, veeg je die zo weer weg.

Peter
Met citaat reageren
  #12  
Oud 26 november 2001, 18:38
T.N. T.N. is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Berichten: 128
Om heel eerlijk te zijn,

Ik heb laatst een nieuw stukje transparant er af gehaald, en eigenlijk vind ik m 'naturel' toch prettiger om te bedienen, mooier beeld. Het is een gebruiksvoorwerp, dus ik ga er maar mee leren leven dat er minuscule krasjes op het scherm komen, wat toch al het geval is. Ik stoor me daar ook niet zo aan, want in het gewone gebruik zie je die toch niet. Alleen als je op een bepaalde manier het licht er op laat vallen. Ik ga wel weer terugvallen op het scotch omdat dat toch iets lekkerder schrijft.

Groet.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 15 december 2001, 15:41
West-end's schermafbeelding
West-end West-end is offline
Een goed lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 24 maart 2001
Berichten: 212
Lightbulb Schoot me ineens te binnen

Dacht ineens dat er een hele tijd terug een thread is geweest over hetzelfde probleem van krasjes en het beschermen van je touchscreen.

Iemand had het briljante idee om eens langs de marskramer te gaan en daar folie te kopen. Affijn, lees zelf nog maar eens een keer na voor degene die geïnteresseerd is in deze
post.


Dennis
Met citaat reageren
  #14  
Oud 22 januari 2002, 18:26
linde's schermafbeelding
linde linde is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 februari 2001
Locatie: Ugchelen
Berichten: 90
Thumbs up Kras weg

Hoevaak en hoeveel is er al niet over krasjes geschreven. Van die gore folie op je Palm, ik moet er niet aan denken. Er gaat teveel helderheid verloren.
Ik "Palm" al jaren zonder folie en soms heb je wat krasjes, nou en?
Als het te gek wordt is er een prima truc om ze te verwijderen.
Neem zo'n mini-boormachientje (b.v. Dremel).
Hierop zet je een polijst rolletje dat nat is van de koperpoets.
Hiermee het scherm polijsten........gaat prima.
__________________
linde
Met citaat reageren
  #15  
Oud 22 januari 2002, 22:25
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Dat van die Dremel: heb je dat zelf al geprobeerd? Zelfs al werkt dit zonder problemen, dan nog maak je je scherm iedere keer ietsje dunner.
(volgens mij is er in dit verband ook wel eens gewezen op die vloeistof om je GSM weer krasvrij te maken)

Ik gebruik zelf wel een screen protector, van Brando uit Hongkong en merk geen verschil in helderheid, maar dat zal zeer waarschijnlijk ook te maken hebben met het actieve backlit scherm van mijn IIIc. Het schrijven gaat naar mijn mening lekkerder op dit folie. En de kosten: van dit type hoef je in principe maar 1 setje te hebben, want je kan het wassen en opnieuw gebruiken. Ik gebruik het zelf nu een maand en heb het er nog niet afgehaald.

Van de andere kant: als het met een Dremelbehandeling ook kan, waarom niet?!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #16  
Oud 22 januari 2002, 22:58
linde's schermafbeelding
linde linde is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 februari 2001
Locatie: Ugchelen
Berichten: 90
Dunner scherm

Natuurlijk polijst je een scherm enkel als er ernsstige krassen op staan. Dus misschien eens in de anderhalf jaar. Belangrijk vind ik dat de de punt van de pen ook moet polijsten.
__________________
linde
Met citaat reageren
  #17  
Oud 22 januari 2002, 23:14
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Re: Dunner scherm

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door linde
Natuurlijk polijst je een scherm enkel als er ernsstige krassen op staan. Dus misschien eens in de anderhalf jaar. Belangrijk vind ik dat de de punt van de pen ook moet polijsten.
En dat doe je weer heel makkelijk door gewoon met je stylus op een blanco A4tje te schrijven, of althans doen alsof...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 22 januari 2002, 23:18
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Het inwrijven van het scherm met Turtle Wax Chrome schijnt ook te helpen. (Dus zonder te polijsten.) Heeft iemand dat wel eens geprobeerd?

Peter
Met citaat reageren
  #19  
Oud 23 januari 2002, 17:21
r.reniers
Guest
 
Berichten: n/a
In caravan zaken worden liters poetsspul verkocht voor de kunsstof ramen 123 cleaner of iets dergelijks werkt perfect voor krassen in kunsstof ramen en gisteren uit geprobeerd op mijn V-je. Werkt goed.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 24 januari 2002, 19:07
bodejodel
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb krassende stylus

Een maat van me had een Vx met een stylus die kraste, heel z'n scherm verrot.
Gewoon terug gegaan naar de winkel gegaan. Daar bekeken ze de stylus en hij kreeg een nieuwe Vx....
Als je je handheld net hebt en je stylus krast ruilen de meeste zaken je machientje gewoon om.

Simpel en goedkoop.

(als je een nieuwe stylus gaat gebruiken, probeer dan met je lippen of ie goed glad is...)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023