Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 12 juli 2004, 08:03
Slaatje
Guest
 
Berichten: n/a
Als je een kaart wilt selekteren:

In het zoekscherm even op de titelbalk klikken, dan komt vanzelf een pulldown menu met "kaarten / K"

Wat voor een kaartlezen zoek je?

Sweex heeft een 6 in 1 voor 14.95!
Met citaat reageren
  #22  
Oud 13 juli 2004, 11:02
marc123
Guest
 
Berichten: n/a
Even terugkomen op het hotsyncen naar je SD kaart: ik heb bij perfect passenger de vraag neergelegd of ik naar de SD kaart kan/mag hotsyncen om ruimte op de palm te besparen. Ik vrees dat de mensen daar vakantie hebben, want de vraag is al bijna 2 weken oud. Zodra ik antwoord van perfect passenger heb ontvangen zal ik het antwoord met iedereen delen
Met citaat reageren
  #23  
Oud 13 juli 2004, 11:11
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Volgens mij moet dat gewoon kunnen hoor. Het is geen speciale geheugenkaart die alleen maar voor Perfect Passenger gebruikt kan worden.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 13 juli 2004, 12:29
marc123
Guest
 
Berichten: n/a
Ik denk dat het "probleem" niet helemaal goed verwoord is door mij, want met de SD card bedoelde ik wel de originele card van perfect passenger waar de programmatuur op staat. Dat die schrijfbaar is was mij wel duidelijk geworden, alleen vroeg ik mij af of ik op die betreffende kaart updates erbij kon plaatsen. Op de website van PP staat bij de downloads wel in de tekst dat je de update dan op je palm kan hotsyncen. (niet dat je die dan naar de kaart kan hotsyncen). Ik ben een beetje huiverig om dat zomaar wel te doen, want straks "sloop" ik het programma misschien.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 13 juli 2004, 16:53
marc123
Guest
 
Berichten: n/a
Bijgaand het antwoord van Perfect passenger:

""De mogelijkheid om de update niet op de PDA te installeren, maar op de SDkaart is er wel, maar die is niet aan te bevelen omdat er mogelijk conflicten kunnen ontstaan tussen de PDA en de software. Bovendien neemt de update niet veel ruimte in beslag op uw PDA (slechts +/- 200 kb).""

Weet iemand hoe ik (indien er echt conflicten komen) de update later weer van de SD kaart af zou kunnen halen?

Zo zie je maar, elk antwoord levert bij mij weer een nieuwe vraag op (ik ben niet zo computertechnisch onderlegd)
Met citaat reageren
  #26  
Oud 13 juli 2004, 23:13
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
als ik even tussendoor een vraagje mag vuren:

als je bv een PP pakket koopt en die software staat op een SD kaart en je wist die. Wat dan?
Met citaat reageren
  #27  
Oud 13 juli 2004, 23:16
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 13-07-2004, om 23:13 heeft mikezwet dit gezegd in bericht #26
als ik even tussendoor een vraagje mag vuren:

als je bv een PP pakket koopt en die software staat op een SD kaart en je wist die. Wat dan?
dan ben je de software kwijt
Wat wil je precies weten?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #28  
Oud 14 juli 2004, 08:29
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
Citaat:
Op 13-07-2004, om 23:16 heeft metck dit gezegd in bericht #27
dan ben je de software kwijt
Wat wil je precies weten?
Ja dat snap ik maar kan je het dan weer opnieuw erop zetten met een installatie cd?
Met citaat reageren
  #29  
Oud 14 juli 2004, 11:21
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Nee, dat is de grote makke van Perfect Passenger. De software staat alleen op de geheugenkaart.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld TomTom waarbij de software voorgeïstalleerd staat op een geheugenkaart en ook nog op een cd-rom.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 14 juli 2004, 11:56
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
Citaat:
Op 14-07-2004, om 11:21 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #29
Nee, dat is de grote makke van Perfect Passenger. De software staat alleen op de geheugenkaart.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld TomTom waarbij de software voorgeïstalleerd staat op een geheugenkaart en ook nog op een cd-rom.
Idd wel kl*te dan,

Ik neem aan dat je wel een backup van die SD op HDD kan maken, zodat als er iets gebeurd je de PP terug kan zetten.

Ik wil bv ook een grotere SD kaart van 512, hierop moet ook de PP software. kan ik dat dan gewoon overzetten?
Met citaat reageren
  #31  
Oud 16 juli 2004, 19:52
JCV
Guest
 
Berichten: n/a
Van Perfect Passenger per retour e-mail vernomen na mijn melding dat:

V1.2 heet Digi-map SD en V1.3 heet Perfect Passenger

"U kunt in het menu 'delete' het bestand Digi-Map SD verwijderen, dit voorkomt verwarring".

Dan rest het startbestand Perfect Passenger dat zorgdraagt voor het starten van V1.3.

Net terug van vakantie in de Ardennen zijn mijn ervaringen absoluut overwegend positief, de kleinste weggetjes kregen we in beeld. Soms zijn de meldingen een beetje laat lijkt het, maar eenmaal daaraan gewend ging het prima.
Het is ook gewoon leuk om midden in een gebied waar je heg noch steg weet, een gids aan je zijde te hebben die je er naartoe loodst, toch?.




Met citaat reageren
  #32  
Oud 27 juli 2004, 11:50
Slaatje
Guest
 
Berichten: n/a
GPS signaal...

Iemand ook problemen met de ontvangst vandaag;
Dat kreng heeft het weken gewoon goed gedaan maar vandaag om een of andere duistere reden niet!
Met citaat reageren
  #33  
Oud 27 juli 2004, 12:45
Patrick's schermafbeelding
Patrick Patrick is offline
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Gendt
Berichten: 296
Ik heb m'n GPS vandaag nog niet aangehad, maar je hebt wel eens 'wat mindere dagen'

PS. als het één dag niet werkt is het dan direct een kreng?
Met citaat reageren
  #34  
Oud 27 juli 2004, 14:35
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Mijn TomTom gps doet het gewoon goed hoor. Zoals altijd kan ik ook vandaag op de eerste verdieping van ons huis net aan een fix krijgen.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 27 juli 2004, 17:26
cakoning
Guest
 
Berichten: n/a
Red face

Ik heb precies hetzelfde probleem zoals jij hier aangeeft. Na tel. contact met de helpdesk heb ik de versie 1.3 geinstalleerd. Leek prima te werken totdat op de een of andere reden tijdens mijn vakantie de palm zichzelf spontaan geresset had. Alles kwijt waaronder alle adressen. Nadat ik e.e.a weer opnieuw geinstalleerd had werkte het weer prima..... alleen werd ik een aantal keren de verkeerde kant opgestuurd in zeeland !!!! . Verder vindt ik het een perfect systeem.

Wel heb ik een vraag aan de kenners.... Elke keer dat ik PP start moet ik het geluid aanzetten. Deze staat standaard uit en erg zacht..... Kan je dit permanent aanzetten binnen PP ?:(
Met citaat reageren
  #36  
Oud 28 juli 2004, 09:02
Slaatje
Guest
 
Berichten: n/a
... dat heb ik allemaal de eerste keer al gedaan, toen werkte PP niet helemaal goed, het lag nu echt aan de GPS ontvangst!
Om een of andere reden doet hij het nu weer (en sneller dan ooit!)

Ps. ik ben helemaal niet ontevreden over PP, alleen verwacht ik van een apparaat van 450 euro, dat hij het doet, als ik hem aan zet!
Met citaat reageren
  #37  
Oud 28 juli 2004, 10:22
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
Citaat:
Op 27-07-2004, om 17:26 heeft cakoning dit gezegd in bericht #35
Wel heb ik een vraag aan de kenners.... Elke keer dat ik PP start moet ik het geluid aanzetten. Deze staat standaard uit en erg zacht..... Kan je dit permanent aanzetten binnen PP ?
Bij mij is het juist andersom, moet ik elke keer zachter zetten, dat gebler :HUH:
Met citaat reageren
  #38  
Oud 28 juli 2004, 23:44
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Ik heb geprobeerd PP op een andere kaart te kopieeren, maar als je dan probeert PP te starten vanaf die andere kaart werkt het niet. Heel voorzichtig met die kaart omgaan dus...
Intussen heb ik MapSonic gekocht (4 CD's), maar dat werkt niet echt prettig op de Zire 71 (dat was toch de aanbieding bij het Kruitvat?)

--Hans
Met citaat reageren
  #39  
Oud 05 augustus 2004, 22:41
Khing
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb ook éen kruidvat aanbieding gekocht met veel problemen met Perfect Passenger.
Updaten van Palmsoftware en 1.3 van PP ten spijt. Het werkt gewoon niet.
Na de updates kom je niet meer door de introductie-menu's van PP. Hier moet je een GPS selcteren en vervolgens wachten op een GPS signaal. Werkt dus van geen meter.
Ja, ik voe me zwaar bekocht. Toch € 470,-- nietwaar? En daar mag je toch ook wat van verwachten.
NB. Bij Kruidvat nemen ze hem dus NIET terug ! Althans, tot nu toe doen ze er erg moeilijk over.
Sailant detail: Toen ik de helpdesk van PP belde en melding maakte van het probleem, was hun eerste reactie: Zeker die aanbieding van het Kruidvat ! Dat geeft toch wel te denken.....
Met citaat reageren
  #40  
Oud 09 augustus 2004, 16:19
Frank
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo iedereen,
Ook ik heb geprofiteerd van het aanbod in het kruidvat.Het toestel werkt goed met digimap,alleen had ik er graag frankrijk bij gehad.Nu is mijn vraag,moet ik nu een kaart aanschaffen van frankrijk of kan ik downloaden op mijn kaart?Je zult begrijpen dat ik een leek ben en al die technische termen niet ken.Dus a.u.B bij u antwoord kunnen jullie het simpel houden.Bij voorbaat Dank.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023