Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 januari 2009, 19:00
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Nieuws] Palm reageert op dreigende woorden van Apple

Nadat Apple-topman Tim Cook duidelijk maakte dat er juridische actie zal volgen als concurrenten het wagen om de iPhone na te maken, voelde Palm zich blijkbaar aangesproken. In een reactie zegt Palm-woordvoerder Lynn Fox: "If faced with legal action, we are confident that we have the tools necessary to defend ourselves".

Kort daarvoor zei Fox: "Palm has a long history of innovation that is reflected in our products and robust patent portfolio, and we have long been recognized for our fundamental patents in the mobile space." Ook al noemde Apple COO Tim Cook geen specifieke namen van bedrijven, iedereen die bij de conference call aanwezig was begreep wel over wel bedrijf het ging: Palm.

Als je via Google Patent Search zoekt kom je ruim 30 pagina's met patenten tegen die op naam van Palm staan.

Bron: Palm to Apple: Bring It | John Paczkowski | Digital Daily | AllThingsD
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5370-l0741m48mg.jpg‎ (48,4 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 januari 2009, 20:29
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Ben heel benieuwd of Apple, indien ze echt achter Palm aangaan, hard kan maken dat de Pre inbreuk maakt op het IP van Apple.

Even afgezien van de vele ex-Apple-medewerkers bij Palm (waarvan je je dan wel mag afvragen waarom ze de overstap hebben gemaakt) zie ik de Pre bijzonder weinig terug van de iPhone.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 januari 2009, 23:06
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Ach, 1 ding is duidelijk; Palm wordt in ééń klap weer serieus genomen. Geen betere free publicity dan een rechtzaak.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 januari 2009, 12:44
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coenox Bekijk bericht
Ach, 1 ding is duidelijk; Palm wordt in ééń klap weer serieus genomen. Geen betere free publicity dan een rechtzaak.
lijkt me financieel gezien niet handig!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 januari 2009, 08:37
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
lijkt me financieel gezien niet handig!
Dat is waar. Het is nog maar de vraag of het er echt van komt en wie er uiteindelijk voor de kosten opdraait. Verder verwacht ik niet dat Palm onder consumenten dezelfde hype kan veroorzaken die Apple met de iPhone heeft veroorzaakt. Maar voor mij als liefhebber en zakelijk gebruiker boeit me dat ook niet. Ik hoop dat Palm met een mooi en bruikbaar product komt.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 januari 2009, 10:57
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Apple heeft een grote mond omdat PALM natuurlijk ook een concurrent is. Dan ga je altijd zoeken naar de mogelijkheid om die concurrentie de mond te snoeren.Dus zo'n vaart zal het niet lopen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 januari 2009, 19:50
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Ik zie het ook meer als bangmakerij.
Meer om te zorgen dat ze bij het uiteindelijke apparaat goed de patenten nog eens nalopen.
Maar inderderdaad, ook mondsnoeren is een vak.
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 januari 2009, 19:57
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
maar nu lees ik net
Apple verkrijgt omvangrijk patent op multitouch voor iPhone




een stukje:


"Apple heeft een omvangrijk patent verkregen dat de multitouch-bediening van de iPhone beschrijft. Het patent vermeldt echter ook methodieken waarover de huidige iPhone niet beschikt. Mogelijk maakt de Pre van Palm inbreuk op het patent."
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 januari 2009, 22:17
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Sja, ligt ook een beetje aan de uitleg tijdens een eventuele rechtzaak. Immers het vingers-bedienen deed ik al vanaf de Palm V en zo velen met mij, dus dat werd al gedaan. En het deel van buien-scherm bediening via touch dat deed de Palm V ook al, dus lijkt het me al 90% een kwestie van prior art. Alleen het meerdere vingers tegelijk en het type gestures valt mogelijk over te twisten...mogelijk heeft Palm echter genoeg patenten die Apple al dan niet schendt. Het loopt vast nog wel los.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 januari 2009, 23:17
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MendriX Bekijk bericht
Sja, ligt ook een beetje aan de uitleg tijdens een eventuele rechtzaak. Immers het vingers-bedienen deed ik al vanaf de Palm V en zo velen met mij, dus dat werd al gedaan. .
Op een palm v Het gaat niet om het bedienen met *een* vinger alleen. Multitouch is zoveel meer.Het gaat hier om een complete (scherm) besturing waarbij de stylus niet meer nodig is.
Lees er eens iets over bijv. hier

Zoals iemand op bovenstaande link al opmerkte. Dat Apple al 2 jaar geleden het patent al indiende In die tussentijd wordt het gebruikt door vele, w.o Microsoft, ASUS (EeePC's 's) en nu dus PALM.

Ik begrijp dat je loyaal probeert te zijn aan PALM, al dan niet objectief. Maar je moet wel even realitisch blijven.

Inieder geval. De rechter zal het druk krijgen
Met citaat reageren
  #11  
Oud 28 januari 2009, 09:53
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ik had het niet alleen over multi-touch. Ik gebruikte één vinger op de Palm V en ook op mijn Centro voor bijna alle bediening. Dat is dus een vorm van prior-art/common use in mijn ogen. Net als een patent op het eten van brood met je handen, dat kan ook niet. Wat ik aanstip is dat meerdere vingers tegelijk en de gestures wél een punt van twist zijn in mijn ogen. Los daarvan heeft Palm vermoedelijk vele patenten waar Apple tegenaan schurkt. Ik denk dus dat het wel losloopt uiteindelijk. Het heeft niets te maken met loyaliteit.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #12  
Oud 28 januari 2009, 10:28
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
[quote=MendriX;193471]Ik had het niet alleen over multi-touch. Ik gebruikte één vinger op de Palm V en ook op mijn Centro voor bijna alle bediening.

Je schreef

Citaat:
Immers het vingers-bedienen deed ik al vanaf de Palm V en zo velen met mij, dus dat werd al gedaan.
"vingers" impliceert dat je meer dan een vinger gebruikte!

Citaat:
Los daarvan heeft Palm vermoedelijk vele patenten waar Apple tegenaan schurkt. Ik denk dus dat het wel losloopt uiteindelijk. Het heeft niets te maken met loyaliteit.
Niet voor de multitouch. Je hoopt dat het losloopt!Of heb je juridische kennis omtrent deze zaak?
Maar we zullen zien hoe dit verder gaat lopen.

Laatst gewijzigd door deMol; 28 januari 2009 om 10:37.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 28 januari 2009, 11:56
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ik begrijp de verwarring. Ik bedoel dat ik al mijn vingers op de Palm V gebruikte, maar slechts één tegelijk. Had niet gedacht dat jij zou denken dat je een Palm V met meerdere vingers tegelijk kan bedienen. Nee, ik heb geen juridische kennis. En ik HOOP niet alleen dat het los zal lopen, maar ik DENK het zelfs, maar ik WEET het niet. Gut-feeling.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #14  
Oud 28 januari 2009, 18:00
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Interessant artikel dat Palm en Apple vergelijkt met enkele van hun patenten en hoe ze al dan niet inbreuk op elkaar maken.

Apple vs. Palm: the in-depth analysis - Engadget
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023