Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 juni 2006, 23:30
sredlums sredlums is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 19 december 2002
Berichten: 37
Geen internet LifeDrive via PC (m.g.v. wifi usb-stick)

Hoi,

ik hoop dat iemand me wat verder kan helpen.
Met palmOS heb ik ruim ervaring, en met internet e.d. ook, toch heb ik het volgende probleem;

Op mijn PC (die via een router -gewoon met draad- met internet verbonden is) heb ik een wifi-usb-stick in gebruik. Het betreft de Sweex LC100060, oftewel de Ralink RT2500 met een ander stickertje erop.
Ik heb de laatste software en drivers van Ralink geïnstalleerd.
Sinds een week heb ik een LifeDrive, en nu wil ik met het ingebouwde Wifi een verbinding maken met mijn eigen wifi usb-stick, zodat ik kan internetten vanaf de bank of vanuit bed, etc. De wc noem ik maar even niet

Maar goed, dit lukt dus niet.
De LifeDrive ziet m'n 'netwerk', hij geeft ook aan verbinding te hebben, maar wanneer ik via Blazer een pagina wil openen krijg ik meteen een foutmelding.

Ik heb voor m'n gevoel alles al geprobeerd (Sweex software en drivers, die van Ralink, instellen via die software of m.b.v. de ingebouwde WindowsXP-dialogen, allerlei netwreken aangemaakt, verbinding bij zowel bedraad als draadloos netwerk op 'delen' gezet, peer-to-peer netwerkjes gemaakt via LifeDrive en via PC, handmatig invoeren van allerlei IP-nummers etc...), en ik weet 't ff niet meer.

Heeft iemand nog tips? Zie ik iets over het hoofd?
Oh, voor de volledigheid, en omdat het ook wel een soort van grappig is; deze week was ik bij m'n ouders, die hebben een iMac en een MacBook met een wifi-netwerkje, en hier kon ik binnen 5 seconden en zonder verdere instellingen meteen internetten... :-/
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 juni 2006, 00:02
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
maar wanneer ik via Blazer een pagina wil openen krijg ik meteen een foutmelding.
Wat voor foutmelding?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 juni 2006, 12:53
chriskuiken's schermafbeelding
chriskuiken chriskuiken is offline
No Life without a Drive
Voornaam: Chris
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 09 oktober 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 67
Peer to Peer opzetten en dan een bridge maken naar de router?
__________________
-----------------------------------------------------------------
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 juni 2006, 21:31
sredlums sredlums is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 19 december 2002
Berichten: 37
@Gazpacho:
een erg lange foutmelding (dat in combinatie met mijn luiheid van gisteren was de reden dat ik 'm er niet bij had gezet, was het proberen een beetje moe...), ik zal 'm de volgende keer even noteren, maar de strekking is dat de pagina niet opgeroepen kan worden vanwege -en dan volgt er een opsomming van mogelijke oorzaken, zoals een verkeerde url etc. Terwijl ik toch echt een aantal normaal gangbare en simpele urls heb geprobeerd.

@chriskuiken:
thanx, ga ik morgen eens proberen, zo'n bridge had ik nog niet gemaakt. Het proberen waard...al blijft het ergerlijk dat dit allemaal nodig is hiervoor terwijl het op een Mac gewoon meteen werkt :-?

Offtopic: m'n volgende PC wordt geen PC...maar een Apple. Als ik het geld heb :-/
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023