Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17 oktober 2004, 19:01
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Review: Adapt Crystal Clear screenprotector

De laatste tijd brengen fabrikanten als Brando en Martin Fields een nieuw type, superheldere screenprotector op de markt. Er is nu een nieuwe fabrikant: Adapt. Ik heb de screenprotector voor de Treo 600 uitgeprobeerd en er een review over gemaakt. Behalve voor de Treo 600 zijn ze ook verkrijgbaar voor talloze andere Palm-modellen.

Review Adapt Crystal Clear screenprotector

__________________
gonny
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 oktober 2004, 21:43
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Citaat:
Conclusie
Adapt is een nieuw merk, dat dezelfde helderheid biedt als de Martin Fields en de nieuwe Brando screenprotectors. Waarom dan toch deze screenprotector kopen? De Adapt is goedkoper dan Martin Fields, wordt geleverd in een nette verpakking met reinigingsdoekje en is ook voor de nieuwste modellen pda's beschikbaar. Bovendien krijg je lokale support.
Argumenten tussen brando en de adapt worden niet genoemd. Is hij ook goedkoper dan Adapt? dan zou ik dit erbij vermelden. Zo lijkt het of er iets mist
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 oktober 2004, 23:02
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Nou ja... het probleem is dat ik die Brando niet zelf in handen heb gehad, dus ik kan de kwaliteit niet echt vergelijken. Wat de andere aspecten betreft: ach, eigenlijk lijkt het allemaal een beetje op elkaar: de Brando kost $13, de Adapt 12,95 euro. Dus iets duurder, maar dan krijg je er wel een schoonmaakdoekje bij en een kaartje om de boel glad te strijken, dus dat maakt de hogere prijs alweer goed. Die Brando is voor extreem veel modellen verkrijgbaar, de Adapt ook voor redelijk wat modellen, maar ik vrees dat retailers ze misschien niet allemaal op voorraad zullen nemen. Tsja, misschien vinden sommige mensen het minder eng om bij een Nederlandse winkel te kopen? Hoewel daar niet echt reden toe is, want ik heb al heel wat bij Brando gekocht en nooit klachten gehad, of over klachten van anderen gehoord.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 oktober 2004, 19:30
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Hoe zit het met de gevoeligheid van het scherm? Ik had er een Brando ultraclear opzitten, maar veelvuldig dacht mijn TH55 dat ik ergens anders tapte dan het geval was. Of dat het schrijven via graffiti fout ging.
Ik heb de protector er maar weer afgehaald...

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 oktober 2004, 13:55
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
screen it!

Ik heb net deze screenprotectors gekocht (http://www.purplemoo.com/store/pc_vi...?idProduct=125). Erg goedkoop voor 9 dollar krijg je er 4. Heeft iemand deze weleens uitgeprobeerd?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 november 2004, 21:45
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Zijn dat niet die dingen die ik aan JaapFresco heb gegeven voor een review? Dan is het niet best heb ik begrepen, ik kon ze zelf niet eens op mijn scherm krijgen in ieder geval..... jij wel?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 november 2004, 08:40
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
@Rudy: Dat waren inderdaad ScreenIts. En inderaad niet best!

Het goede nieuws is dat ik nu bezig ben met twee reviews (Zire31 met GPS en jawel, de ScreenIts)

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 november 2004, 12:38
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Ik heb ze uitgeprobeerd en ik vond ze wel wat lastig op te brengen. Het beste kun je ze plaatsen en dan laten "vallen" op het scherm en zelf laten plakken. De ergste luchtbellen wegwrijven. Na 3 dagen verdwijnen de anderen , de protector "bleeds air" zoals zij zeggen. Zijn wel helder en schrijven ok. Maar ik begrijp dus dat een Brando veel beter is. Ik ben dan ook heel benieuwd naar de review aangezien dit de eerste screenprotectors zijn die ik heb gebruikt.

Kleine update: Ik heb er nu 3/4 jaar een opzitten. Mijn ervaring is heel goed: nog steeds goed leesbaar en weinig reflectie. Schrijft lekker. Ik kan hem echt aanraden.

Update: Ik heb nu een brando screenprotector en die is inderdaad qua duurzaamheid en leesbaarheid onwaarschijnlijk veel beter...

Laatst gewijzigd door Mattijzz; 24 januari 2006 om 00:09.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 december 2004, 21:21
Atilla
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb een paar weken geleden de Adapt CC gekocht (€10,- met verzending), en het zal wel en goede screenprotector zijn, maar helaas is de gebruiksaanwijzing naar mijn mening bijzonder slecht.
Op de verpakking staat dat er de screenprotector, doekje en "soft card" inzit, de soft card kon ik echter niet vinden.
Vervolgens zitten er twee beschermlagen op de protector, echter er staat niet aangegeven welke kant er op het scherm moet, en aangezien dit mijn eerste protector was deed ik dus de verkeerde kant erop (probeer maar eens te schrijven op de verkeerde "plak"kant), prot. er weer afgehaald, er kwam wat stof op en wat nog erger was was dat er bij het opbrengen (geleidelijk vanuit een hoek) vrij veel luchtbellen ontstonden (die nauwelijks weg te strijken waren), inmiddels was er ook een soort van (nagel)kras op de plakkant ontstaan doordat ik hem eerst met de verkeerde kant erop had.
De gebruiksaanwijzing zegt dat de plastic backing eraf gehaald moet worden, nergens wordt gerept over twee (goedbedoelde) beschermlagen, en al helemaal niet wat de boven en onderkant is, dit was voor mij als beginnend plakker een ernstige tekortkoming.
Kortom, protector er weer af, geprobeerd af te wassen, dit gaat goed, alleen stofvrij drogen is een probleem.
Op 21-12 uiteindelijk twee Brando Protector Plussen besteld (dus niet de glimmende) voor 9 Dollar(!) per stuk (plm. 6,50 Euro?), zonder verzendkosten (rechtstreeks bij Brando).
Vandaag (27-12!!) werden ze afgeleverd, dus direct geprobeerd.
Opbrengen geen enkel probleem, in 1 keer bubbelvrij, alleen de hoeken en randen even afstrijken met een creditkaartje (hiet dus wel duidelijk wat onder en boven is).
Het scherm is zoals ook te lezen in de diverse reviews een heel iets minder helder geworden, dit is op m'n Tungsten E echter geen probleem (helderheid staat altijd op de laagste stand, nu ietsjes hoger) dit weegt echter lang niet op tegen de verminderde reflectie, wat ik persoonlijk erg fijn vindt, daarbij schrijft ie ook nog eens heerlijk (een glad scherm wil nog wel eens wat stroef worden is mijn ervaring).
Scherpte scherm zie ik geen verandering in, net als in de gevoeligheid.
Kortom, als ie zich goed houdt (wat ik wel verwacht, gezien de reviews) een perfecte protector, zowel in gebruik als in opbrengen (wat mi. ook wel belangrijk is).
Het enige wat bij de Adapt beter is is de passing, die is bij de Brando wat minder, echter het deel wat "over" is strijk je eenvoudig onder de rand van het scherm (dan hou je dus een zo goed als randloze protector over).
Ik zou dus (weer) voor de Brando kiezen, goedkoop, goed en snelle levering.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 februari 2005, 22:56
Marten
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Krassen door het kaartje!

Het plakken ging wel. Inderdaad wat problemen met het herkennen van het 'bedoelde' velletje, maar het grootste probleem ontstond door het gebruik van het kaartje om het geheel glad te strijken. Resultaat is dat het scherm er danig bekrast uitziet. Zodat het versneld het uiterlijk heeft dat ik eigenlijk met een screenprotector wil voorkomen!

Goed nieuws; ik ben een Oen. Ik had niet door, dat het kaartje 2 beschermlagen had en had dus het verkeerde plastic gebruikt. Fotobooms aan de van Woustraat hielp mij uit de brand. Het is dus het dikke kaartje in het midden dat gebruikt moet worden. Staat slecht aangegeven op de verpakking, in ieder geval niet OenProof.

Laatst gewijzigd door Marten; 12 februari 2005 om 11:35.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 11 februari 2005, 02:09
sredlums sredlums is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 19 december 2002
Berichten: 37
Had ik dit maar eerder gelezen....zucht.

N.a.v. het goede review hier op de site heb ik, m'n moeder en een vriend tegelijkertijd alledrie een Adapt screenprotector gekocht.
En morgen gaan ze alledrie weer retour...wat een troep!

Echt ongelofelijk, ik heb al heel wat protectors geïnstalleerd dus dat het wat moeite kost om het er netjes, recht en zonder bubbles en stof aan te brengen wist ik wel.
Maar dit sloeg alles.
Zoals hiervoor al gezegd, eerst is het raden welke kant de juiste is (bij ons maar een plaklaagje aan 1 kant, maar wel een hoekje om zo'n laagje er af te trekken aan beide kanten, wie het snapt mag het zeggen?).
Vervolgens blijkt het zo slecht te plakken dat de hoeken meteen weer omhoog krullen. Uiteindelijk bleef-ie -even- plakken, maar was de digitizer helemaal op hol geslagen door het harde duwen op het scherm waarschijnlijk.
En tot slot kraste ook bij ons de bovenlaag meteen af bij gebruik van de z.g. 'softcard' om de bubbels weg te wrijven. En die is daar toch echt voor bedoeld.

Onbegrijpelijk. Benieuwd hoe de winkel (Direqt.nl) reageeert...

Maar goed, wees dus gewaarschuwd!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 maart 2005, 18:19
Pelimi
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down

Ook in ga in de mist met de Adapt.
Vandaag binnen gekregen, scherm zorgvuldig gereinigd.
Ook zitten emmeren van wat is het goede velletje e.d.
Daarna dmv pincetje (met platte einden)vel erop gelegd.
1ste keer lag het iets scheef, haal het eraf met pincetje inde hoek en leg het goed op het schermpje.

Jammer, is gewoon over!!!!
Boven en onderzijde blijven niet meer tegen scherm aan zitten
Is een zgn. hol beschermingsvel geworden.
En dat "softcard" gewoon een stukje karton wat krassen achterlaat.
Wat een troep.

Heb toch al meerdere keren van een Duits merk ook protectorvellen op dig.camera's gemonteerd en nooit ellende.

Voor mij GEEN Adapt meer.
Terugsturen, denk niet dat de winkel (pdaConcurrent)daar mee akkoord gaat.
---------------
Even een aanvulling:
Heb ook pdaConcurrent gemaild en uitgelegd wat er speelt.
Paar uur later krijg ik van deze firma een antwoord:

Beste heer X,

Dat is erg spijtig om te horen. Ik heb deze klacht nog niet eerder gehoord.

Derhalve stel ik u voor dat ik vandaag opnieuw een Screenprot. aan u zal opsturen (uiteraard kostenloos). Mocht ook deze Screenprot. niet bevallen dan crediteer ik het aankoopbedrag aan u.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest. De vervangende Screenprot. doe ik straks nog op de post.

Met vriendelijke groet,
Barry [PDA-Concurrent]
PDA-Concurrent

Heb zelf daarna nog een re-mail gestuurd en kreeg daar ook spoedig antwoord op.

Kijk dit bedoel ik maar......Service met een ontzettend grote S
Firma kan er ook niets aan doen dat produkt niet 100% werkt.



Laatst gewijzigd door Pelimi; 11 maart 2005 om 12:03.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023