Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Marktplaats > Shop- en supportervaringen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 17 juni 2003, 15:55
FreekPda
Guest
 
Berichten: n/a
Nou nog niets eigenlijk, want ik heb nog niets ontvangen.Ik heb betaald voor een Palm-houder voor in de auto. Inmiddels het wachten zat en er dus maar een Tepper besteld....
  #22  
Oud 17 juni 2003, 17:19
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Op 29-05-2003, om 15:51 heeft Ce dit gezegd in bericht #12
Wees dus gewaarschuwd.
We zijn inmiddels 14 dagen verder en ondanks diverse schriftelijke toezeggingen van 2mcomputers heb ik mijn geld (een compromis van 649 euro) nog steeds niet terug. Mijn Toshiba hebben ze inmiddels wel terug!!!!!(conform afspraak) omdat ik (achteraf) te goedgelovig was dat de zaak correct door hen afgewikkeld zou worden. Het heeft bijna iets weg van diefstal.

Bellen heeft volstrekt geen zin d.w.z. zodra je telefonisch contact opneemt krijg je een nieuwe datum door waarop het geld gestort zal worden.....en die komen ze uiteraard niet na. Indien je weer contact daarover opneemt krijg je een herhaling.

Inmiddels heb ik diverse suggesties gekregen over hoe verder te gaan t.w. aangifte doen bij de politie, de consumentenbond of een deurwaarder inschakelen.
Ik mijn vraag inmiddels bij de consumentenbond neergelegd en hoop over enkele dagen antwoord te krijgen. Tot die tijd zou ik iedereen nogmaals met klem willen waarschuwen voor de praktijken van 2Mcomputers in Wijhe.

(misschien iets voor een aparte thread omdat nu alles onder "pdamagic" terechtkomt?)
  #23  
Oud 17 juni 2003, 18:03
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 17-06-2003, om 18:19 heeft Ce dit gezegd in bericht #22
(misschien iets voor een aparte thread omdat nu alles onder "pdamagic" terechtkomt?)
Ik heb het topic aangepast om niet teveel in de discussie te hoeven knippen.
  #24  
Oud 17 juni 2003, 22:12
Niels
Guest
 
Berichten: n/a
ECHTE afrader die 2M computers.
Ondanks dat de site er betrouwbaar uit ziet, een advies: zoek een andere leverancier of ga gewoon naar de winkel!

mijn PDA had ik daar besteld, maar leveren (en of terugbellen bij leveringsproblemen) HO maar.
Alleen dreigen met rechtsbijstand en aangifte bij politie deed opeens de telefonische bereikbaarheid toenemen
Geen energie in steken heren en dames.....laat die zaak maar eh... off line gaan.


PS: Na 1,5 maand bellen/mailen/wachten/vloeken heb ik (gelukkig) nog wel mijn geld tot de laatste cent terug gekregen.
  #25  
Oud 18 juni 2003, 21:13
Paradise
Guest
 
Berichten: n/a
Ik meld me zojuist aan om even te waarschuwen voor 2m computers: Koop daar NOOIT iets! Ook van mijn kant negatieve ervaringen, net als vele andere mensen van Tweakers.net dat is overkomen, zie daarvoor ook: http://www.tweakers.net/shopsurvey/3249 .

Ik copy / paste even mijn verhaal van daaruit:

Citaat:
Van mijn kant tot nu toe helaas alleen negatieve ervaringen met 2m Computers.

Ik ben op zoek naar een Palm Zire 71. Deze is vorige week pas uitgebracht en daarom nog maar bij een paar bedrijven verkrijgbaar. 2m Computers zit hier een kwartier vandaan, dus wilde ik 'm daar kopen.

Maandag via E-mail contact gehad of het product op voorraad was en of ik het af kon halen. Ja hoor, allemaal geen probleem, kon meteen.

Dus ik dinsdag met de trein erheen. Helaas, de vrachtwagen heeft de PDA nog niet gebracht (Hij was toch op voorraad?), maar hij zou later die middag komen. Nogmaals langskomen hoefde niet, hij zou 'm die avond langsbrengen. Leek mij een puike service, dus ik ging akkoord.

Maar er kwam niemand. Mailtje gestuurd en woensdag nog gebeld, maar ivm konningedag werd er niet opgenomen. Begrijpelijk.

Vandaag (Donderdag) bel ik weer. Hij was 't helemaal vergeten. Kan gebeuren. De vrachtwagen was nog niet geweest (gaat lekker met die voorraad), maar zal tegen het eind van de middag alsnog komen, waarna hij 'm dezelfde avond zal brengen. Ik stem in.

Die middag toch mijn twijfels gekregen en weer even gebeld, of ik 'm niet af kon halen. Vrachtwagen was er nog niet geweest. Zodra die kwam zou hij bellen. Ik sprak met hem af dat hij mij aan het eind van de dag bellen zou indien de vrachtwagen niet zou komen, of dat hij 'm anders langs kwam brengen.

Ik werd niet gebeld, en er kwam niemand langs. Één keer iets vergeten kan gebeuren, maar hij houdt zich niet aan afspraken. Dat vind ik een zeer kwalijke zaak, want ik zit er echt op te wachten.

Het zag er goed uit, de prijzen zijn laag en de producten af te halen, maar tot nu toe heb ik er helaas geen goede ervaringen aan over gehouden.
Dus, niks kopen daar. Dat werkt echt niet.
  #26  
Oud 19 juni 2003, 16:15
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Op 17-06-2003, om 23:12 heeft Niels dit gezegd in bericht #24
PS: Na 1,5 maand bellen/mailen/wachten/vloeken heb ik (gelukkig) nog wel mijn geld tot de laatste cent terug gekregen.
Dan moet ik dus nog even geduld hebben...ik wacht pas 5 weken op mijn geld en weet nog niet of ik 't terug krijg

2Mcomputers heeft echter een techniek om een retourbetaling voor te wenden. Zo kreeg ik van hen een screenshot van hun internet betalings programma (herkenbaar als zijnde van de Rabobank) met daarop mijn naam, nummer en bedrag. Echter in de laatste kolom stond het woord "openstaand" wat zoveel wil zeggen dat er feitelijk (nog) geen betaling heeft plaatsgevonden. Dit kan ondermeer gebeuren wanneer de datum waarop de betaling uitgevoerd moet worden ergens in de nabije toekomst gezet is. Echter, wanneer dat het geval is kan de betalingsopdracht ook probleemloos weer ingetrokken worden....totdat de bewuste datum bereikt wordt. Deze werkwijze heeft tot gevolg dat de klant weer een poosje stil is...per slot van rekening heeft hij kunnen zien dat er een betalingsopdracht gemaakt is

Laatst gewijzigd door Ce; 19 juni 2003 om 20:08.
  #27  
Oud 19 juni 2003, 20:30
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Op 18-06-2003, om 22:13 heeft Paradise dit gezegd in bericht #25
Ik meld me zojuist aan om even te waarschuwen voor 2m computers: Koop daar NOOIT iets! Ook van mijn kant negatieve ervaringen, net als vele andere mensen van Tweakers.net dat is overkomen, zie daarvoor ook: http://www.tweakers.net/shopsurvey/3249
Ik heb vandaag toch 'ns de moeite genomen de ervaringen van andere 2Mcomputer klanten te lezen....had ik veel eerder moeten doen. Wat een gigantische bende is het bij dat bedrijf. Ik kan mezelf wel voor de kop slaan daar ooit een PDA gekocht te hebben. Wanneer je vragen of problemen hebt, knopen ze de ene belofte aan de andere....de ene leugen aan de andere. tot nu toe heeft dit bedrijf mij letterlijk en figuurlijk 650 Euro gekost....ik heb geen PDA en mijn geld nog niet terug.

Zoe je via tweakers een internetwinkel.....sla 2Mcomputers alsjeblieft over!!!
  #28  
Oud 20 juni 2003, 00:17
Paradise
Guest
 
Berichten: n/a
Idd. Niks dan valse beloften, afspraken niet nakomen, telefoon niet beantwoorden, etc. Hele slechte service. Het is nu vooral een kwestie van duidelijk maken aan de rest van computerend Nederland dat ze niet betrouwbaar zijn, dan doekt die zaak vanzelf wel een keer op.
  #29  
Oud 20 juni 2003, 15:57
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Eindelijk...eindelijk....eindelijk het geld, na ruim 5 weken wachten, binnengekregen. Ik had er eigenlijk al niet meer op gerekend....en was me al aan het voorbereiden voor een laatste aangetekend schrijven en een geschreven verhaal voor bij de aangifte.
  #30  
Oud 21 juni 2003, 00:38
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Top Carel! Gelukkig voor jou een goede afloop en voor de andere lezers een waarschuwing dat zowel 2M Computers als pdamagic.nl beter vermeden kunnen worden!!

- jp
  #31  
Oud 21 juni 2003, 20:40
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Vanwege het ontbreken van een beoordeling in de shopsurvey, heb ik
maar even een linkje naar dit forum geplaatst.
http://www.tweakers.net/shopsurvey/4841
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #32  
Oud 29 juli 2003, 13:53
jdepraeter
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down 2mComputers

Citaat:
Op 24-05-2003, om 12:26 heeft dirk dit gezegd in bericht #11
Hmm, het blijft vreemd, maar toch, meer negatieve berichten kan ik
niet echt vinden. Het kan natuurlijk dat er echt iets mis is gegaan
in de beginfase.
@t topicstarter: ik zou toch zeker nog eens mailen en vooral bellen,
vooral nu deze meldingen over storingen op de site staan.
Na het lezen van al deze ervaringen met 2m krijg ik toch een beetje schrik. Ik heb namelijk een Palm Tungsten besteld en betaald (505 Euro). Sindsdien niets dan vervelende ervaringen. Nooit de telefoon opnemen , nooit terugbellen, valse beloftes, elke keer weer een nieuwe leveringsdatum (tussen 9 en 11), geen reacties op mails en als je Marcel toch te pakken krijgt geeft hij je het gevoel alsof jij de oorzaak bent van alle problemen. Ik heb klacht ingedient en contact met een advocaat opgenomen. Dit zal mij misschien meer kosten dan het bestelde apparaat maar ik vind het onaanvaardbaar dat er op deze manier zaken gedaan wordt en weiger over mij te laten lopen!!
  #33  
Oud 29 oktober 2003, 13:07
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Wij zijn door 2M Computers benaderd met de vraag om de negatieve berichten over hen uit deze thread te verwijderen. Reden was volgens hen dat de hier genoemde negatieve dingen inmiddels netjes geregeld zijn met de betreffende klanten.

Wij willen degenen die hier kritiek op 2M Computers geven daarom vragen of eea. inderdaad naar tevredenheid geregeld is. Als dat zo is, dan kunnen wij overwegen de negatieve posts te verwijderen.
  #34  
Oud 29 oktober 2003, 14:04
jdepraeter
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

het is ABSOLUUT nog niet geregeld. In juli kocht en betaalde ik een Palm Tungsten C bij 2m computers en ondertussen heb ik nog steeds geen Palm en geen geld ontvangen!!!! Na ongeveer 20 valse beloftes over leveringen of terugstortingen wou ik de man van 2mComputer (marcel) niet meer horen aangezien hij steeds beloofde dat het probleem 2 dagen later zou opgelost zijn. Dit bleek nooit zo te zijn. Ten einde raad heb ik een advocaat ingeschakeld en die heeft 2mComputers nog 2 weken gegeven om te betalen anders zou er een rechtzaak van komen. Die weken zijn ondertussen voorbij en nog steeds geen geld of Palm. Na telefonisch contact bevestigde hij wel de ontvangst van de brieven van mijn advocaat maar blijkbaar vind hij het niet nodig daar enig gevolg aan te geven. Ik vrees dat er niets anders op zit dan een rechtzaak te beginnen; Jammer van het geld (want het zal meer kosten dan de Palm)maar ik gun hem niet het plezier van mij zo op te lichten;
Ik vind het wraakroepend dat hij nu nog durft beweren dat hij alles mooi geregeld heeft met zijn klanten
HET IS EN BLIJFT EEN OPLICHTER!!!
Iedereen is gewaarschuwd. Koop daar nooit iets!!!
  #35  
Oud 29 oktober 2003, 14:12
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Nou, dat lijkt me dan duidelijk, 2Mcomputers liegt en bedriegt nog steeds.
__________________
What the FAQ?
  #36  
Oud 29 oktober 2003, 14:38
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Zelfs als 2M computers het met de betrokkenen goed heeft opgelost, dan zie ik nog geen reden om de thread te verwijderen. Als er zoveel mensen over klagen en problemen pas gaan oplossen na openbaarmaking op dit forum of na dreiging met rechtsbijstand, lijkt het me sterk dat ze plotseling hun leven gebeterd hebben.

Die opmerking dat de problemen met hun klanten naar tevredenheid zijn opgelost, neem ik ook met een korrel zout. Als je zoveel loze beloftes aan je klanten doet, zou ik dit ook niet echt serieus nemen.

Pech voor 2M computers, maar ze hebben het er zelf naar gemaakt. Dus mooi laten staan die thread (en natuurlijk niets kopen bij die jongens)!
__________________
gonny
  #37  
Oud 29 oktober 2003, 15:19
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Ik sluit me aan bij Gonny. Dit is gewoon onacceptabel.
__________________
  #38  
Oud 29 oktober 2003, 16:24
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
"technisch" gezien is mijn probleem met 2Mcomputers opgelost...ik heb mijn geld terug. Echter, het heeft zoveel telefoontjes en e-mailtjes (tientallen) gekost dat ik nog steeds kippevel voel opkomen bij het horen van de naam van deze firma. Ter verduidelijking. Tot het laatst toe is hij beloftes om het geld terug te storten danwel terug te bellen niet nagekomen. Uiteindelijk hebben we beide achter onze resp. pc's gezeten met beide het internetbankier programma opgestart zodat ik direct kon zien dat het geld overgemaakt was. Ook toen nog probeeerde hij onder het verhaal uit te komen door te ZEGGEN dat het geld overgemaakt was zonder mijn internetbankier programma een bijschrijving liet zien. Zolang er, klaarblijkelijk ook nu nog, mensen zijn met gelijksoortige ervaringen lijkt het mij verstandig deze thread te laten staan. Laat 2Mcomputers maar 'ns bewijzen dat ze het nu beter doen......en ALS ze dat doen moeten wij zo sportief zijn dit eveneens te melden.

Laatst gewijzigd door Ce; 29 oktober 2003 om 18:44.
  #39  
Oud 29 oktober 2003, 18:33
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ben trouwens benieuwd of ze Tweakers ook aan gaan pakken: http://www.tweakers.net/shopsurvey/3249

Zoals je ziet: er zijn veel meer lotgenoten, en deze thread blijft dus ook gewoon staan. 2M Computers heeft meerdere gelegenheden gehad om in deze thread te reageren, maar verkiest het om de voor hun negatieve reclame op een andere manier teniet te doen. De Palmclub wenst hier niet voor te buigen. Het forum is een openbaar platform waar, mits in redelijke zin, iedereen mag zeggen wat hij/zij denkt of voelt, zolang dit niet strijdig is met de huisregels. De argumenten in deze thread zijn stevig onderbouwd en nogmaals bevestigd, dus voorlopig ligt de bal weer bij 2M Computers.

- jp

Laatst gewijzigd door jean-paul; 29 oktober 2003 om 18:45.
  #40  
Oud 29 oktober 2003, 22:14
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Ben trouwens benieuwd of ze Tweakers ook aan gaan pakken: http://www.tweakers.net/shopsurvey/3249
Zoals je ziet: er zijn veel meer lotgenoten, en deze thread blijft dus ook gewoon staan. 2M Computers heeft meerdere gelegenheden gehad om in deze thread te reageren, maar verkiest het om de voor hun negatieve reclame op een andere manier teniet te doen. De Palmclub wenst hier niet voor te buigen. Het forum is een openbaar platform waar, mits in redelijke zin, iedereen mag zeggen wat hij/zij denkt of voelt, zolang dit niet strijdig is met de huisregels. De argumenten in deze thread zijn stevig onderbouwd en nogmaals bevestigd, dus voorlopig ligt de bal weer bij 2M Computers.
Bravo!!!
__________________
What the FAQ?
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023