Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Marktplaats > Shop- en supportervaringen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19 april 2006, 15:08
steffenvm steffenvm is offline
Regelmatige lezer
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 07 april 2006
Berichten: 5
Hoelang wachten op Tungsten E2?

Hallo iedereen,

Ik heb 2 weken geleden een Tungsten E2 besteld hier in het computerwinkeltje in het dorp en de Palm is nog steeds niet binnengekomen.
Nu vraag ik mij dus af of er al eens iemand in zo'n situatie terecht is gekomen en hoelang je moest wachten op je Palm...


Steffen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 april 2006, 15:29
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Wat vervelend.

Maar dat hangt natuurlijk van het winkeltje af he. Sommige winkels hebben het op voorraad, sommige winkels werken snel en bestellen het bij de importeur, en je hebt ook winkels die er met de pet naar gooien en dus je erg lang op je TE2 laat wachten.

Dus eigenlijk moet je niet hier zijn, maar naar de winkel toe om ze aan te sporen wat actie te ondernemen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 april 2006, 16:54
steffenvm steffenvm is offline
Regelmatige lezer
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 07 april 2006
Berichten: 5
Bedankt voor je snelle reactie.
De verkoper zei dat het van Ierland moet komen (volgens mij het fabriek van Palm).
Waar hij het bestelt bestellen andere winkeliers het ook want vorige week waren er 126 besteld en gisteren 100. Maar het vervelende eraan is dat ik niet (en de winkelier ook niet) weet hoeveel bestellingen er nog voor de mijne aan bod komen.

Steffen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 april 2006, 21:57
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
In Ierland word je palm zeker niet in elkaar gezet. Wat ik wel weet is dat in Ierland de helpdesk zit, en waarschijnlijk ook Palm Europa. Dus de Palms zullen eerst daarnaartoe gaan voordat ze door Europa verspreid worden, gok ik.
Nu ja, echt veel doet het er niet toe. Het gaat er simpelweg om dat jij snel je palm krijgt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 april 2006, 07:30
madnessy
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb mijn tx bij palm zelf besteld. Moest ook week of 2 a 3 wachten voordat hij verstuurd werd. Uit Ierland. Opzich niet gek dus dat je zo lang moet wachten
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 april 2006, 09:31
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
PDAshop.nl kan over het algemeen snel een Palm leveren. Maar ook daar staat nu Actuele status van dit product: Tijdelijk uitverkocht. Misschien betekent dit daar er binnenkort een opvolger voor de E2 komt? T'is weer lente, dus spring-launch tijd!

IBM support maakt al melding van een Tungsten E3. Gek, want ik verwacht dat de opvolger van de Tungsten E2 niet meer de Tungsten-subbrand zal dragen (vgl. Z22 en TX).
__________________
WM is een drieletterwoord

Laatst gewijzigd door digilb; 21 april 2006 om 09:37.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 april 2006, 08:26
steffenvm steffenvm is offline
Regelmatige lezer
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 07 april 2006
Berichten: 5
Bedankt voor alle reacties, nu begrijp ik waarom het zo lang duurt...

Aleen vind ik het nogal spijtig omdat ik nog op school zit en ik had de Palm bij het begin van de vakantie besteld en tegen dat ik de Palm zelf zal hebben is het weer volop school en heb ik dus niet direct veel tijd om er van te genieten....

Nochtans ben ik eens een pagina op de site van Palm tegen gekomen waar opstond dat de verzendingstijd 2-3 werkdagen bedroeg voor alleen een PDA omdat deze enkel met een koerierdienst verstuurd worden.

Steffen
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 april 2006, 17:32
steffenvm steffenvm is offline
Regelmatige lezer
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 07 april 2006
Berichten: 5
Nu heeft de winkelier vandaag gebeld om te zeggen dat de Palm Tungsten E2 verouderd is en hij hem dus niet meer kan verkrijgen...

Ik geef het op om nu iets te kopen na 2 mislukkingen en ik blijf nog een tijdje bij mijn Palm Vx.
Ik ga sparen voor een Mac mini (wel een mooi vooruitzicht als je al de helft hebt)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 april 2006, 17:43
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
De Palm Tungsten E2 verouderd!? Hij is anders nog volop te krijgen bij vele andere winkels en webshops!! Ook is er volgens mij nog nergens iets te horen geweest over een eventuele opvolger dus zo verouderd lijkt hij me niet...
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 april 2006, 18:26
steffenvm steffenvm is offline
Regelmatige lezer
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 07 april 2006
Berichten: 5
Dat dacht ik nochtans ook...
Met citaat reageren
  #11  
Oud 25 april 2006, 22:11
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Bij Pdashop is 'ie tijdelijk ook niet verkrijgbaar. Meestal (bij Pdashop althans) is dat de aanduiding voor producten die uit het assortiment zijn en ook niet meer terug komen. Maar er zijn natuurlijk nog legio andere webwinkels.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 25 april 2006, 23:08
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Gek, zou er dan een opvolger aan zitten te komen die Palm heel goed geheim heeft weten te houden?
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 26 april 2006, 08:36
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Ik vermoed het. "Vroeger" ging het op alle Palm-fora (incl. deze) heel erg over de klassieke PDA's, tegenwoordig wordt er heel veel geschreven over de 700p en de "Hollywood". Blijkbaar leven de klassieke PDA's niet meer zo en geeft dat Palm de gelegenheid om ongemerkt nieuwe PDA's de markt op te smokkelen.

Maargoed, wat verwachten wij van de opvolger van de TE2? Ik vermoed het volgende:
- een heel andere naam zonder "Tungsten" erin (vgl. Z22 en TX)
- een snellere processor dan de Z22, zeg een Intel XScale @ 312 MHz (dus dezelfde als in de Treo 650 en TX)
- meer geheugen dan de Z22, zeg 64 MB (dus minder dan de TX en waarschijnlijk gelijk aan de 700p)
- verder gelijk aan de TE2: behuizing, connector, scherm, bluetooth, geen wifi etc.
Eigenlijk verwacht ik dus slechts een minimale hardware-update, waardoor de specs van de nieuwe TE2 erg dicht tegen die van de TX aan komen te zitten. Wellicht dat over een jaar ofzo er één gemeenschappelijke opvolger komt voor "de nieuwe TE2" en de TX? (Net zoals de Zire 22 en Zire 31 beide zijn opgevolgd door de Z22.)

En omdat ook de Lifedrive een jaar oud is, zou ook die vervangen kunnen gaan worden. Ik verwacht dedicated applicatie RAM en een grotere harddisk maar ook hier verder niks bijzonders.

Tot slot het geheimzinnige "derde project" van Jeff Hawkins. Zouden we daar nu al een eerste apparaat van gaan zien, of moeten we daarvoor nog een halfjaar (of langer) wachten?
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #14  
Oud 26 april 2006, 10:49
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Ik vermoed het. "Vroeger" ging het op alle Palm-fora (incl. deze) heel erg over de klassieke PDA's, tegenwoordig wordt er heel veel geschreven over de 700p en de "Hollywood". Blijkbaar leven de klassieke PDA's niet meer zo en geeft dat Palm de gelegenheid om ongemerkt nieuwe PDA's de markt op te smokkelen.

Maargoed, wat verwachten wij van de opvolger van de TE2? Ik vermoed het volgende:
- een heel andere naam zonder "Tungsten" erin (vgl. Z22 en TX)
- een snellere processor dan de Z22, zeg een Intel XScale @ 312 MHz (dus dezelfde als in de Treo 650 en TX)
- meer geheugen dan de Z22, zeg 64 MB (dus minder dan de TX en waarschijnlijk gelijk aan de 700p)
- verder gelijk aan de TE2: behuizing, connector, scherm, bluetooth, geen wifi etc.
Eigenlijk verwacht ik dus slechts een minimale hardware-update, waardoor de specs van de nieuwe TE2 erg dicht tegen die van de TX aan komen te zitten. Wellicht dat over een jaar ofzo er één gemeenschappelijke opvolger komt voor "de nieuwe TE2" en de TX? (Net zoals de Zire 22 en Zire 31 beide zijn opgevolgd door de Z22.)

En omdat ook de Lifedrive een jaar oud is, zou ook die vervangen kunnen gaan worden. Ik verwacht dedicated applicatie RAM en een grotere harddisk maar ook hier verder niks bijzonders.

Tot slot het geheimzinnige "derde project" van Jeff Hawkins. Zouden we daar nu al een eerste apparaat van gaan zien, of moeten we daarvoor nog een halfjaar (of langer) wachten?
Ik denk niet dat de opvolger van de TE2 dezelfde processor zal krijgen als de TX. Dit zou markttechnisch gezien niet zo'n goede zet zijn aangezien de twee modellen dan wel heel dicht bij elkaar komen te liggen. Een upgrade van 32 naar 64 mb intern geheugen verwacht ik dan wel. Persoonlijk hoop ik ook dat ze een nieuw design gaan introduceren. Ik vind het design van de TE2 heel mooi maar alle modellen beginnen nu wel heel erg op elkaar te lijken. Misschien dat Palm een camera in de opvolger van de TE2 stopt, dit hoeft geen high-end camera te zijn. Ik verwacht dan meer iets als een 1.3 MP camera met een ledje als flits. Wat wel heel tof zou zijn is als ze er een camera met optische zoom in weten te stoppen. Je ziet dit nu al in enkele mobieltjes dus het zou mogelijk moeten zijn...

Edit: De woensdag aanbieding van Palm gaat vandaag over de Lifedrive. Je krijgt nu nog eens 50 euro extra korting. Dat de Lifedrive eruit moet lijkt me nu onderhand wel duidelijk. Maar wat dan, een opvolger....?
__________________
Live wise, you don't live twice!

Laatst gewijzigd door DaiJun; 26 april 2006 om 11:04.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 26 april 2006, 12:03
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Maar als de opvolger van de TE2 geen snellere processor krijgt, welke gaat-ie dan krijgen? Als-ie bij de 200 MHz versie blijft die hij nu heeft, dan heeft-ie dezelfde processor als de Z22 en lijken die weer heel veel op elkaar. Daarom dacht ik aan 312 MHz en dat de TX2 in het najaar dan een 416 MHz krijgt. Maar om dan nog een verschil met de LifeDrive te houden, zou de LifeDrive2 een 520 MHz processor moeten krijgen.

Kortom: afwachten maar...
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #16  
Oud 09 mei 2006, 10:18
Donesta's schermafbeelding
Donesta Donesta is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 03 augustus 2005
Berichten: 36
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Bij Pdashop is 'ie tijdelijk ook niet verkrijgbaar. Meestal (bij Pdashop althans) is dat de aanduiding voor producten die uit het assortiment zijn en ook niet meer terug komen. Maar er zijn natuurlijk nog legio andere webwinkels.
Nee, dat is niet waar. Als PDAshop weet dat hij niet meer terugkomt staat er een andere melding.

Maar goed.. PDAshop heeft hem weer http://pdashop.nl/product/16308 . Heb hem daar vorig jaar besteld en ik had hem de volgende dag al in mijn handen
Met citaat reageren
  #17  
Oud 09 mei 2006, 10:24
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donesta
Nee, dat is niet waar. Als PDAshop weet dat hij niet meer terugkomt staat er een andere melding.

Maar goed.. PDAshop heeft hem weer http://pdashop.nl/product/16308 . Heb hem daar vorig jaar besteld en ik had hem de volgende dag al in mijn handen
Dat is wel waar . Het is mij al een paar overkomen dat een product waarbij zo'n melding staat, uiteindelijk ook niet meer te krijgen was bij Pdashop.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 09 mei 2006, 11:51
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Volgens Brighthand worden er dit voorjaar geen nieuwe Palm PDA's geintroduceerd (wel smartphones dus).
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023