Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 januari 2004, 12:26
extric
Guest
 
Berichten: n/a
Garantie voor T3

Wordt de garantie voor een T3 gegeven door Palm zelf gegeven of door het bedrijf waar het wordt verkocht. Ik kan een T3 van een vriend kopen maar hij is zijn factuur kwijt (legaal !). Het toestel is wel door hem geregistreerd op de palm website.

Tnx,

Christophe
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 januari 2004, 13:21
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Hoi en welkom op dit forum!

De garantie wordt afgegeven door de winkel, dus als de winkelier je meteen doorverwijst naar de fabrikant heeft 'ie bij het verkeerde eind.
Probleem is natuurlijk dat de factuur zoek is. Vraag anders na bij de winkelier of die misschien in zijn administratie die factuur kan nazoeken (zoveel T3's zullen er niet verkocht worden). En misschien is de winkelier ook wel zo vriendelijk, als je het probleem uitlegt, om een nieuwe factuur (met de originele aankoopdatum erop) aan te maken .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 januari 2004, 17:24
HvH HvH is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hengelo ov
Berichten: 29
Dat is natuurlijk helemaal waar, maar in de praktijk zal Palm alleen gedurende de eerste maand (niet helemaal zeker, kan ook 1e 2 weken zijn) verwijzen naar de leverancier voor het omruilen van de Palm.

Daarna neemt Palm de afhandeling van een garantiegeval over, wat in mijn beleving geen slechte zaak is, omdat rechtstreekse communicatie met Palm toch het snelste gaat. Doe je het via een evt. leverancier dan doet die precies hetzelfde als jij, met alle extra vertraging van dien erbij.

Ik heb recent mijn T|T3 omgeruild vanwege een defecte pixel. Dit was een week na aanschaf en daardoor was ik gedwongen via de leverancier te gaan. Duurde 2 maanden voordat alles geregeld was.
In het verleden heb ik mijn M515 vanwege een defecte batterij 4x(!) moeten ruilen (rechtstreeks bij Palm). Alle keren had ik binnen een week een vervanger.

Alle keren dat ik bij Palm moest zijn voor garantie, was de enige info die nodig was het serienummer van het apparaat om een aanspraak om de garantie te kunnen maken. Ik had dus geen factuur o.i.d. nodig. Als het apparaat nog niet geregistreerd was bij Palm, werd dat als onderdeel van de garantieafhandeling door Palm zelf alsnog gedaan (netjes een mailtje in je inbox).

Ik denk dat in dit geval er geen problemen met de garantie te verwachten zijn, hoewel je hier natuurlijk geen garantie aan kunt ontlenen!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 januari 2004, 20:37
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Garantie

Hoi iedereen,

Een tijdje geleden heb ik mij er een beetje in verdiept en kwam aan deze info:

Garantie wordt bepaald door de verwachte economische levensduur van een product, onafhankelijk van de garantietermijn die opgesteld is door de fabrikant of winkelier. Als u meent daarom aanspraak te kunnen maken op garantie, kunt u deze (zie bijlage) voorbeeldbrief gebruiken om naar de winkelier of fabrikant op te sturen.

Verder zijn de volgende wetsartikelen van toepassing:
Artikel 17 en 21 van het Burgerlijk Wetboek 7

Enne, kan iemand misschien vertellen wat de gemiddelde economische levensduur is van een Palmpje??

Gr. Ries
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc garantie_claimen.doc‎ (20,5 KB, 13x gelezen)
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 januari 2004, 20:46
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Voorbeeld

Zie hier een voorbeeld van een situatie.

Gr. Ries
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023