Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 januari 2001, 12:30
huubtim
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Hoi Allemaal,

Ik heb sinds kort een Palm M-100. Thuis gebruik ik Outlook 2000 (hierin zet ik priveafspraken, prive adressen, prive tasks etc.) en op het werk gebruik ik Outlook 98 (voor alle zakelijke adressen, tasks, agenda etc.).

Graag wil ik nu deze twee Outlook databases samenvoegen tot één geheel, zodat ik altijd en overal in alle drie de omgevingen (Palm, Outlook thuis en Outlook werk) alle informatie tot mijn beschikking heb. Kan ik dit eenvoudigweg realiseren door mijn Palm (tot nu toe alleen gesynchroniseerd met Outlook thuis) nu ook nog een keer te synchroniseren met Outlook op het werk? Of krijg ik dan een groot ellende?

Wie kan me adviseren? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 januari 2001, 09:53
Dick Dick is offline
Senior lid
Voornaam: Dick
Model: IBM Workpad C3 (860240U)
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Voorburg
Berichten: 53
2xOutlook

Huubtim,

Je kunt de synchronisatie software de eerste keer zo instellen dat de gegevens van de desktop worden gehaald. Bij de tweede computer zou je dan gewoon moeten synchroniseren en worden alle afspraken overgezet. Dat heeft wel een nadeel, namelijk je prive afspraken staan op het werk ook in je agenda. ik weet niet in hoeverre je je agenda moet open stellen, maar die van mij staat voor iedereen open. Iedereen kan dus AL mijn afspraken zien, maar memo's, adressen en dergelijke zijn voor iedereen afgeschermd. Kun je allemaal in Outlook instellen.


Ik synchroniseer ook op twee computers, maar dan met Outlook (werk) en palmdesktop (thuis). Werkt zonder problemen.


Groeten ,
Dick
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 januari 2001, 10:48
flymuts
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Iedereen kan dus AL mijn afspraken zien
Je kunt ook je privé zaken als private markeren op je Palm of Outlook thuis. Vervolgens kun je met PocketMirror instellen of deze "private" wel overgezet mogen worden. Thuis zet je deze gewoon aan, op het werk zet je deze uit. (inc de backup-mogelijkheid).

Zo heb je in je Palm alles bij je maar op het werk niet je privé spul.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 januari 2001, 13:08
francois
Guest
 
Berichten: n/a
Palm de beperkende factor

Realiseer je wel dat als je via de palm software beide outlook calenders (of contacts of tasks..) gaat synchroniseren dat de Palm een beperkende factor gaat worden.

Outlook Appointments/Contact/tasks kennen veel meer velden dat de palm equivalent. Je kunt dus problemen verwachten bij:
- Invitations en Attendees.
- Multiple day events / appointments.
- Delegated tasks
- Etc.

Ieder synchronisatie programma zoekt voor de tekort komingen zijn eigen oplossingen maar het blijft toch altijd een lap middel.

Je zult dus zien dat een aantal leuke outlook features komen te vervallen.

Francois
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023