Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 december 2004, 19:04
Dolfhin
Guest
 
Berichten: n/a
Plucker (meerdere vragen)

Nu krijg ik over een aantal dagen mijn eerste Palm en wou ik graag een aantal website's hier elke morgen/avond op zetten (Nu.nl, Slashdot.org en google news/CNN).
Nu is het zo dat mijn Palm ''maar'' 2 MB geheugen heeft en Avant Go dus erg krap gaat worden. Gellukig is daarvoor een alternative namenlijk Pucker, alleen daar lijkt de internet site van down te zijn (http://desktop.plkr.org/ als ik het goed heb). Nu wou ik graag weten of er een andere locatie is waarvan ik de laaste versie van Plucker kan downloaden en of de site van Plucker slechts tijdelijk down is of voor altijd (:O).

Ps : Kan iemand mij een indicatie geven van hoeveel ruimte een site als nu.nl in zwartwit (zonder plaatjes of plaatjes resized in zwart wit) + alle articlenen van vandaag in zou nemen?

Bij voorbaat dank.

edit ://

Ik lees nergens iets over RSS feeds op de Palm, is dit mogelijk en zo ja hoe?

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 29 december 2004 om 19:53.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 december 2004, 19:49
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hallo en welkom op dit forum.

Ik ga er even van uit dat de Plucker-site tijdelijk offline is. Normalater kom je met een paar honderd kB een heel eind, zeker als je plaatjes en dergelijke weglaat.

RSS feeds moet lukken, alleen heb je dan een verbinding nodig met een mobiele telefoon en een GPRS abonnement (anders ga je erg veel telefoontikken betalen).

Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Daarmee is erg veel informatie te vinden op dit forum.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 december 2004, 08:16
Dataforger Dataforger is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeffrey
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 12 augustus 2001
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Re: Plucker (meerdere vragen)

De site http://www.plkr.org/ is nog te bereiken. Hier kun je de viewer, versie 1.8, en de desktop, versie 1.6.2.0 downloaden.
Als je in RSS feeds geinteresserd bent, moet je zeker een blik werpen op Sunrise laurens.typepad.com.
Deze kan hetzelfde als de Plucker desktop, alleen sneller, en kan ook RSS feeds verwerken.
De bestanden die gegenereerd worden kunnen met de Plucker Viewer gelezen worden.

Jeffrey
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 december 2004, 08:24
Dataforger Dataforger is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeffrey
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 12 augustus 2001
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Re: Plucker (meerdere vragen)

Citaat:
Op 29-12-2004, om 20:04 heeft Dolfhin dit gezegd in bericht #1
Ps : Kan iemand mij een indicatie geven van hoeveel ruimte een site als nu.nl in zwartwit (zonder plaatjes of plaatjes resized in zwart wit) + alle articlenen van vandaag in zou nemen?
ijk en zo ja hoe?
Als ik de link http://pdaclub.nl/channels/nieuws/nu.php in Sunrise invoer wordt er een bestand va n 36KB gegenereerd.

Jeffrey
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 december 2004, 08:26
Dataforger Dataforger is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeffrey
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 12 augustus 2001
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Hier is het bestand Nu.nl.pdb, gemaakt mbv Sunrise. Als je dit op je Palm installeert, dan kun je het met Plucker Viewer lezen.

Jeffrey
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdb nu.nl.pdb‎ (35,7 KB, 10x gelezen)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 december 2004, 17:41
Dolfhin
Guest
 
Berichten: n/a
Heel erg bedankt voor alle tips, Sunrise lijkt me echt een top programma en ik zal er dan ook zeker nog eens goed naar kijken. Op dit moment heb ik het nog niet kunnen proberen omdat windows Xp weigert mijn Infrarood oog op de laptop te herkennen (en hiervoor ook nergens drivers te vinden zijn omdat Windows XP het toch wel vanzelf zou doen ).
Zodra ik het allemaal aan de praat heb zal ik er eens mee gaan experimenteren. Als nu.nl slechts 34 Kb is is het mischien ook de moeite waard om een aantal andere site's erop te doen!

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023