Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02 november 2004, 21:23
mooner
Guest
 
Berichten: n/a
import calendar items?

Hallo,

Ik ben zelf een programma aan het schrijven dat ergens (uit een zelfgeschreven agenda met een acces Database) agenda items gaat halen en deze in een palm V5 agenda gaat steken.

Nu ben ik op zoek hoe je via een ASCII-document of XML document(dat ik kan exporten van de acces database) items in je agenda kunt toevoegen.

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 november 2004, 21:47
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ja, dit is mogelijk. Welk programma gebruik je om te ontwikkelen?
Met Handheld Basic++ kun je uit de samples de datebook class halen en hiermee makkelijk items toevoegen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 november 2004, 22:09
mooner
Guest
 
Berichten: n/a
ik had eerder gedacht aan een xml-bestand dat ik in een bepaalde directory kan plaatsen en dat tijdens het repliceren agenda punten zal toevoegen

toch alvast bedank voor tijd en moeite,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 november 2004, 22:12
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
ik had eerder gedacht aan een xml-bestand dat ik in een bepaalde directory kan plaatsen en dat tijdens het repliceren agenda punten zal toevoegen
repliceren? Bedoel je hotsyncen?

Voor zover ik weet gaat dit standaard niet. Maar uit je eerste post maak ik op dat je een programma aan het schrijven bent hiervoor. Misschien kun je hier wat opheldering over geven.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 november 2004, 22:12
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Re: import calendar items?

Citaat:
Op 02-11-2004, om 21:23 heeft mooner dit gezegd in bericht #1
Hallo,

Ik ben zelf een programma aan het schrijven dat ergens (uit een zelfgeschreven agenda met een acces Database) agenda items gaat halen en deze in een palm V5 agenda gaat steken.

Nu ben ik op zoek hoe je via een ASCII-document of XML document(dat ik kan exporten van de acces database) items in je agenda kunt toevoegen.

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt,

Misschien is het vcal-formaat iets? Je kunt dan via de Palm Desktop items in de Palm-kalender laden. Aangezien dit een veel gebruikte standaard is kun je je data ook met andere digitale kalenders uitwisselen.

Op deze website kun je meer lezen en hier kun je meteen de specs nalezen. Het is een behoorlijk document maar als je je beperkt tot wat je nodig hebt valt het waarschijnlijk wel mee.

Ik weet niet in welke taal je dit alles doet/wilt doen, maar er zijn heel wat standaard componenten waarmee je jezelf wat werk kunt besparen. Voor Delphi bij voorbeeld hiermee.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023