Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 maart 2008, 22:31
menshilkov
Guest
 
Berichten: n/a
Question opvolger tungsten E?

ik heb nu een tungsten E die uitstekend bevalt maar langzaam wat gebreken begint te vertonen. Zo had ik van de week het apparaat aan mijn zoon uitgeleend die de batterij volledig opmaakte (was net daarvoor volledig opgeladen dus dit had ik niet verwacht, was dit opladen wel goed gegaan? ik weet het niet). Dit leidde ertoe dat ik ALLE gegevens kwijt was. gelukkig had ik nog een redelijk recente backup, maar toch... sinds die tijd werkt ook de stylus aanwijzing niet meer zoals ik gewend was.

Ik was al enige tijd op zoek naar een vervanger voor mijn pda met telefoonfunctie, maar na de beschikbare modellen bekeken te hebben schrikt het kleine scherm en het ontbreken van handschrift herkenning mij af. Dus maar weer terug naar een pda zonder telefoon.

Bij de PDA shop in Rotterdam zie ik alleen de E2 en de TX als beschikbare modellen, waarbij de TX veel negatieve reacties heeft (ook hier op het forum).

Wat ik mij nu afvraag is: is de E2 een duidelijke verbetering van de tunsten E en dus de 189 euro waard of zijn er andere modellen beschikbaar? Het idee om online te kunnen met te TX leek me wel leuk, maar niet echt nodig, de mogelijkheid om evt een gps systeem erop te zetten lijkt me wel belangrijk.

Graag dus wat info van mensen die deze modellen kennen, bvd
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 maart 2008, 22:58
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Dit leidde ertoe dat ik ALLE gegevens kwijt was. gelukkig had ik nog een redelijk recente backup, maar toch...
Tsjah, het erkende nadeel van de oudere PalmOS pda's; als je je batterij helemaal leegmaakt kun je je gegevens kwijtraken. Over het algemeen blijven je gegevens nog wel enkele dagen bewaard met lege batterij, maar het komt inderdaad voor dat ze weg zijn zodra de batterij leeg is.

Citaat:
sinds die tijd werkt ook de stylus aanwijzing niet meer zoals ik gewend was.
Het opnieuw uitlijnen van het scherm, wat je ook hebt moeten doen na de noodgedwongen reset , helpt niet? Het is wel raar dat dat probleem juist is ontstaan nadat je je scherm opnieuw hebt moeten uitlijnen. Heb je wel goed in het midden van de punten gedrukt?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 maart 2008, 07:37
menshilkov
Guest
 
Berichten: n/a
bedankt voor de reactie

ja, opnieuw uitlijnen was inderdaad helpvol, maar toch bevalt me dat wegvallen van alle gegevens me niet, duurde zeker een week voordat ik alle agenda-items weer terughad en de instellingen staan nog niet zoals voorheen, dus daar moet ik nog aan sleutelen.

Het feit dat dit zo werkt heeft me doen besluiten toch maar een nieuwe te kopen en inmiddels denk ik dat het toch een TX wordt. Volgens PDA-shop in Rotterdam is het euvel met TX inmiddels door palm verholpen, maar ik kan daar online weinig over terugvinden (zoals een persbericht of zo).

Heeft iemand daar iets over gelezen ergens?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 april 2008, 22:04
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Klopt inderdaad. De Palm T|X heeft NVFS -geheugen, hierbij blijven de gegevens bewaard als je batterij leeg is. Bij oudere palms worden je gegevens in RAM-geheugen opgeslagen, dan raak je je gegevens dus kwijt als je batterij leeg is.
Door te Hotsyncen wordt op de computer een backup gemaakt van de gegevens op je palm. Het loont dus de moeite om dit regelmatig te doen. Zo raak je ook met een oudere palm weinig tot geen gegevens meer kwijt met een lege batterij.

Heb je het review van de Palm T|X op deze website trouwens al gezien?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 april 2008, 07:41
menshilkov
Guest
 
Berichten: n/a
Ja die review heb ik gelezen en ik geloof wel "honderden" anderen lol. Reacties kort na aankoop lijken allemaal positief (tenminste op die punten die voor mij van belang zijn zoals schermgrootte, batterij gebruik, oude vertrouwde applicaties en extra mogelijkheden tov mijn huidige tungsten E), maar de problemen schenen pas na een jaar te komen met het scherm (of de digitizer).

Ik heb inmiddels een filmpje op youtube gezien hoe je het scherm kan vervangen, ziet er vrij simpel uit. Dat kost je wel je garantie natuurlijk maar als de problemen al voordoen vóórdat de garantie verlopen is kan ik in ieder geval terug naar de verkoper. Dit betekent dat ik me niet meer zo ongerust maak over dit euvel maar toch vroeg ik me af of iemand iets gelezen/gehoord heeft over een oplossing van Palm zelf hiervoor zoals PDAshop aangaf.

In ieder geval weerhoud het me er wel van een 2de hands te kopen!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 april 2008, 16:24
menshilkov
Guest
 
Berichten: n/a
T|X van het weekend gekocht en ben er erg blij mee. Ik wil wel even zeggen dat deze site ERG behulpzaam is bij kleine probleempjes waar ik tegen aanliep, zoals error sys 0505 (0,842), ik had gelezen dat ik mypalm en mytreo moest verwijderen om dat op te lossen, maar ik had geen idee hoe ik een applicatie moest verwijderen. Via een oude threat van 2005 vond ik uit hoe simpel dat was (applicaties/delete).
Ook bij het vinden van handige freeware en instellen van mijn internet aansluiting+email was deze site mij het meest behulpzaam op het hele internet

Dus: iedereen die hier bijdraagt of heeft bijgedragen superbedankt en "vooral doorgaan!"
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 april 2008, 17:08
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Wat goed van je

De meeste mensen gebruiken de zoekfunctie niet en gooien hier maar een vraag neer, maar jij gebruikt het wél en hebt alles eenvoudig zelf opgelost. Goed hoor!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023