Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04 februari 2007, 21:47
arjen
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy touchscreen palm tx problemen

Medio 2004 heb ik een Tungsten T gekocht (uitschuifbaar) maar heb die vorig jaar om deze tijd vanwege herhaaldelijke schermproblemen vervangen door een TX. Bij de TX werkt nu ook het scherm niet meer goed, ondanks herhaalde calibraties: sommige plekken reageren niet op de stylus of er reageren verkeerde 'knoppen' in het typebord. Ook kan ik niet meer de knoppen in de onderste rand activeren, het lijkt alsof mijn scherm 0,5 cm te kort is geworden. De handige schrijffunctie op het scherm zelf is inmiddels ook een ramp. Ik heb de TX nu voor reparatie aangeboden maar ben er niet gerust op. Komt dit vaker voor? Is een Treo wellicht handiger vanwege het vaste typebord of heeft die weer andere problemen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 februari 2007, 22:22
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Mocht jouw TX nog in de garantieperiode zitten zou ik 'm zeker ter reparatie aanbieden. Ik heb zelf ook een TX met een schermprobleem gehad (o.a. dezelfde klachten als jij) en Palm heeft 'm keurig gerepareerd. Het komt helaas was vaker voor bij deze PDA.

Mocht ie niet meer onder garantie vallen kun je 'm ook laten repareren bij PDATechCenter Zij hebben ook "glazen" schermen die wat beter bestand zijn tegen dit soort problemen. De kosten zijn dan wel wat hoger met ongeveer 60 euro.

Natuurlijk kun je voor een Treo kiezen, 'k heb het zelf ook gedaan NA mijn TX. Echter, mijn Treo 680 heeft forse problemen (batterij, achterlopende klok, GSM wat "vastloopt") die mij eigenlijk een beetje terug doen verlangen naar de TX. Ik ben momenteel met Palm "in gesprek" over een omruiling want mijn 680 is gewoon niet goed.

Mocht het schermprobleem het enige probleem zijn en bevalt de TX verder goed zou ik het scherm laten repareren en er verder lekker mee doorgaan.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 februari 2007, 08:37
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Probeer eerst eens het programma PowerDigi van PalmPowerups. Het is shareware dus je kan het eerst uitproberen (en daarna kopen uiteraard). Bij mij was dit de oplossing voor dit probleem.

Moet zeggen dat het gewoon een manco van palm is, de Tungsten|C had destijds eenzelfde probleem wat mbv een update van het systeem verholpen werd.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 februari 2007, 09:17
pda_mart's schermafbeelding
pda_mart pda_mart is offline
Lid
Voornaam: Mart
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 december 2003
Locatie: Oegstgeest
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobB Bekijk bericht
Probeer eerst eens het programma PowerDigi van PalmPowerups. Het is shareware dus je kan het eerst uitproberen (en daarna kopen uiteraard). Bij mij was dit de oplossing voor dit probleem.
Ook bij mij was dit de oplossing van het probleem. Het is mij nog steeds niet duidelijk of het hier nu een hardware of een software probleem is.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 februari 2007, 09:36
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pda_mart Bekijk bericht
Het is mij nog steeds niet duidelijk of het hier nu een hardware of een software probleem is.
Een hardware probleem wat in de software opgelost kan worden.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 februari 2007, 12:19
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobB Bekijk bericht
Een hardware probleem wat in de software opgelost kan worden.
Het is echt de vraag of software de oplossing van het probleem is. Voor sommigen zal het helpen...voor anderen (waaronder ik) hielp het absoluut niets, waardoor reparatie alsnog nodig was. Zolang je garantie hebt zou ik 'm laten repareren.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 februari 2007, 14:38
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Die reparatie waarbij je het scherm laat vervangen door een glazen scherm werkt perfect....nooit meer gedonder met het touchscreen en nog helderder ook! Kostte mij trouwens tegen de 90 euro (oude scherm was niet meer bruikbaar).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023