Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 september 2006, 20:16
Rimmer
Guest
 
Berichten: n/a
Hard Wired GPS Cradle

Hallo,

dankzij Ghia heb ik deze autohouder gevonden.
http://www.seidioonline.com/index.as...ROD&ProdID=223

Na wat onderzoek van m'n auto (Peugeot 307) heb ik ontdekt dat ie zo'n lekkere warmte werende voorruit heeft wat nadelig is voor GPS ontvangst.

Nu heb ik ook naar deze autohouder gekeken.
http://www.seidioonline.com/index.as...ROD&ProdID=221

Volgens mij best een super ding, maar ik ben bang het misschien toch niet goed werkt.

Heeft iemand met de G4850 ervaring, of weet iemand hoe je een hard wired GPS ontvanger aansluit op een E2?

Groet,
Rimmer
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 september 2006, 21:01
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rimmer
dankzij Ghia heb ik deze autohouder gevonden.
http://www.seidioonline.com/index.as...ROD&ProdID=223
Na wat onderzoek van m'n auto (Peugeot 307) heb ik ontdekt dat ie zo'n lekkere warmte werende voorruit heeft wat nadelig is voor GPS ontvangst.
Nu heb ik ook naar deze autohouder gekeken.
http://www.seidioonline.com/index.as...ROD&ProdID=221
Volgens mij best een super ding, maar ik ben bang het misschien toch niet goed werkt.
Heeft iemand met de G4850 ervaring, of weet iemand hoe je een hard wired GPS ontvanger aansluit op een E2?
De eerste houder (G4500S) is bedoeld voor draadloze GPS (BlueTooth) en voor zover ik kan zien heeft hij geen ondersteuning voor een bedrade GPS-muis. De tweede (G4850S) heeft een SiRF III ontvanger ingebouwd. Dat is een recente en heel gevoelige ontvanger. Of hij gevoelig genoeg is om geen last te hebbebn van de warmtewerende ruiten weet ik niet.
Om je Tungsten|E2 met een draadmuis te gebruiken selekteer je een GPS-muis en kijk je na of er een Y-kabel met sigarenaanstekerplug voor jouw PDA voorzien is. (vb Rikaline met Y-kabel A 6012 P5).
Had je de uitverkoop bij PerfectPassenger al gezien (Holux muis 213 of 210 met kabel of cradle)?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News

Laatst gewijzigd door ghia; 22 september 2006 om 22:05. Reden: fout typenr
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 september 2006, 21:25
Rimmer
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo Ghia,

wederom schijn jij weer wat licht op de zaak.

De volgende tekst komt van de site van perfectpassenger:
Zoals u weet zit er in ieder systeem, in ieder product, in iedere vereniging, in elk team een zwakke schakel. Bij elektronica is dit vaak de kabel waarmee het aangesloten wordt, in geval van navigatiesystemen, komt er bijvoorbeeld een kabel tussen het portier, wordt deze beschadigd bij het inbouwen of het wegwerken of heeft de hond of kat hem te pakken gehad.
Voor al deze pechgevallen hebben we kabels in de aanbieding voor de modellen:
Palm Zire 71, Tungsten|T, Tungsten|T2, Tungsten|T3, Tungsten|C, Tungsten|W, Zire72, Zire31, Tungsten|E, Tungsten|E2, Tungsten|T5, Tungsten|X en LifeDrive en de Sony Clié TJ35, TJ25, SJ22, SJ33, TG50.
(al deze kabels zijn geschikt voor GPS-connectie en opladen van de PDA, enkel de Zire72 is hierop een uitzondering, deze kan enkel via Bluetooth werken)

De Tungsten E2 staat erbij.

Is dit de kabel die ik zoek voor 3 euro?

Werderom bedankt,
Rimmer
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 september 2006, 22:10
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rimmer
De Tungsten E2 staat erbij.
Is dit de kabel die ik zoek voor 3 euro?
Ik denk het wel. (De kabel werkt alleen met Holux draadmuizen en niet met de Seidio carkits.)
Ik lees het ook maar.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 september 2006, 14:24
Rimmer
Guest
 
Berichten: n/a
Voor een ieder die wil gaan navigeren met een Tungsten E2, kan ik de set van Perfect Passenger aanbevelen.

- Voor de E2 heb je de Advanced Carholder met Multi Connector nodig. Deze cradle is gemakkelijk te monteren en voorziet zowel de E2 als de GPS muis van stroom, wanneer deze op de accu wordt aangesloten.

- Voor het ontvangen van het GPS signaal gebruik ik de Holux GR213. Deze is onder de motorkap geplaatst (hij is magnetisch), en geeft bij TomTom volle ontvangst. Super!!!

Ik kan niet anders dan zeggen dat ik voor de volle 100% tevreden ben.

(en Ghia, nog bedankt voor de tip)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023