Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 oktober 2003, 12:09
Lijn0
Guest
 
Berichten: n/a
Piel Frama voor T3

Vandaag (24 okt. 2003) is de soft-lederen case van Piel Frama voor de Palm T3 uitgekomen en te bestellen.
Lijn Smits.
  #2  
Oud 24 oktober 2003, 12:30
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
En de link is http://www.pielframa.com/tungsten_t3.htm

Wel duur trouwens, 60 euros. Maar ja ik ben en blijf een Nederlander. Het schijnen in ieder geval wel kwalitatief zeer goede cases te zijn.
__________________
What the FAQ?
  #3  
Oud 24 oktober 2003, 14:16
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Ik heb ook de Piel Frama voor mijn Zire71. Moi stukje handwerk, maar daar betaal je inderdaad ook wel voor. Een nadeel waar ik nu mee te maken heb, is dat je toestel word vastgehouden door 'leren heuveltjes' waar de pootjes van je toestel achter blijven hangen. Omdat ik de mijne er ook vaak uit haal, zie je dat die heuveltjes een beetje slijten. Wel jammer voor het geld. Maar toch een heel degelijke case.
__________________
  #4  
Oud 24 oktober 2003, 15:23
Lijn0
Guest
 
Berichten: n/a
Piel Frama

Over de topkwaliteit (en vormgeving) van Piel Frama cases hoeven we ons geen zorgen te maken, die staat buiten kijf, sla de reviews op het net hierover er maar eens op na. Wat de prijs betreft, vergeet niet dat deze cases volledig handgemaakt zijn. De kwaliteit van het gebruikte leder is zeer hoog, dan vind ik 60 euro wel meevallen (vergelijk de prijs maar eens met een beetje lederen portefeuille). Wat slijtage betreft, goed leer wordt er alleen maar fraaier c.q. natuurlijker van. En ja, uiteindelijk slijt natuurlijk alles, ook de cases van PF. Maar tegen die tijd zijn we naar mijn idee sowiezo toe aan een nieuwe pda, waar dan ook weer een nieuwe case bij moet. Dus?
  #5  
Oud 24 oktober 2003, 15:53
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Piel Frama

Citaat:
Op 24-10-2003, om 15:23 heeft Lijn0 dit gezegd in bericht #4
Dus?
Koop ik die case niet Je hebt gelijk het is goed spul, maar 60 euro voor een pdacase vind ik teveel geld. Maar uit jouw lovende woorden kan ik dus opmaken dat jij een pielframa hebt of koopt (of aandelen piel frama hebt ).
__________________
What the FAQ?

Laatst gewijzigd door metck; 24 oktober 2003 om 19:39.
  #6  
Oud 24 oktober 2003, 16:51
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
dat is hoogst persoonlijk metck. Iedereen is een ander bedrag bereid uit te geven voor een case. Ga je voor uiterlijk en uitstraling of ga je voor functionaliteit. Ik vind dat mijn PF aan alle bij voldoende voldoet voor wat ik wil hebben in een Case.
__________________
  #7  
Oud 24 oktober 2003, 19:38
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 24-10-2003, om 16:51 heeft Peter Drake dit gezegd in bericht #6
dat is hoogst persoonlijk metck. Iedereen is een ander bedrag bereid uit te geven voor een case. Ga je voor uiterlijk en uitstraling of ga je voor functionaliteit. Ik vind dat mijn PF aan alle bij voldoende voldoet voor wat ik wil hebben in een Case.
Je hebt helemaal gelijk, dat is voor iedereen persoonlijk. Daarom gaf ik ook mijn persoonlijke mening dat ik de case te duur vind. En bovendien zijn er meer cases dan alleen de PF die uiterlijk, uitstraling, functionaliteit én bescherming bieden, en ook nog eens goedkoper zijn.

Just my $0.02
__________________
What the FAQ?
  #8  
Oud 24 oktober 2003, 20:36
Lijn0
Guest
 
Berichten: n/a
Piel Frama

Lieve mijnheer (mevrouw) MGM. Nee, ik heb geen aandelen in voornoemde fabrikant. Maar het is toch leuk om eens iets moois (wat ook nog goed is) aan te schaffen? Sommige van mijn collega's rijden in zo'n veel te dure BMW. Vindt schijnbaar iedereen (althans, de mannen onder ons) heel normaal, terwijl je voor 2 derde van de aanschafprijs van deze meer dan uitstekende automobielen kunt aanschaffen. Ach ja... Maar goed, ik heb gemerkt dat er, ondanks de prijs, tamelijk veel mensen zijn die nogal gecharmeerd zijn van dit merk. Daarom heb ik, om deze groep een plezier te doen, alleen maar een tip willen geven voor de nieuwe case voor de T3. Niks meer en niks minder.
Oh ja, 5 december is het sinterklaas, wat dacht u ervan om op 4 december uw schoen te zetten? Wie weet...

Lijn Smits.
  #9  
Oud 24 oktober 2003, 21:15
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
ik ga niet m'n leren schoen zetten, ik ga mijn leren Piel Frama neezetten... Hopen dat er een Palm in ligt als ik 's morgens wakker wordt :P
__________________
  #10  
Oud 24 oktober 2003, 21:19
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Piel Frama

Citaat:
Op 24-10-2003, om 20:36 heeft Lijn0 dit gezegd in bericht #8
Lieve mijnheer (mevrouw) MGM. Nee, ik heb geen aandelen in voornoemde fabrikant. Maar het is toch leuk om eens iets moois (wat ook nog goed is) aan te schaffen? Sommige van mijn collega's rijden in zo'n veel te dure BMW. Vindt schijnbaar iedereen (althans, de mannen onder ons) heel normaal, terwijl je voor 2 derde van de aanschafprijs van deze meer dan uitstekende automobielen kunt aanschaffen. Ach ja... Maar goed, ik heb gemerkt dat er, ondanks de prijs, tamelijk veel mensen zijn die nogal gecharmeerd zijn van dit merk. Daarom heb ik, om deze groep een plezier te doen, alleen maar een tip willen geven voor de nieuwe case voor de T3. Niks meer en niks minder.
Oh ja, 5 december is het sinterklaas, wat dacht u ervan om op 4 december uw schoen te zetten? Wie weet...

Lijn Smits.
Zeg maar mijnheer, of gewoon mgm . Nee, ik ben het helemaal met je eens dat PF mooie cases maakt en dat BMW's voor smakeloze mensen zijn (oeps...)
Mijn bedoeling was volstrekt niet om jouw tip teniet te doen of anderzins negatief over te komen. Integendeel, ik heb de link naar de case-Url er zelfs bij gezet. Toen ik echter zelf op de link klikte schrok ik van de prijs, 60 euro is nu eenmaal veel geld. Helemaal als je net een T|3 hebt aangeschaft Jouw tip stelde ik dan ook op prijs, ben ook op zoek naar een case voor de T|3, maar mijn plezier haalde ik niet uit de prijs, maar uit wat ik zag, namelijk een erg mooie case. Zowel de prijs als het uiterlijk doen me denken aan de portefeuilles van Castelijn & Beerens.

En wat betreft Sinterklaas, daar geloof ik niet meer in. Mijn schoen zal ik wel zetten maar de knip van Sint (en Piet) is leeg
__________________
What the FAQ?
  #11  
Oud 25 oktober 2003, 12:52
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
Heb twee jaar tot volle tevredenheid een Slim leather case van Palm gebruikt voor mijn M505.

Deze is er wel voor de T en T2, maar (nog) niet voor de T3. Iemand iets gelezen of gehoord of deze geleverd gaat worden?

Overigens: metck: ik zie in jouw hard-ware opsomming dat je een slim leather case voor je T3 zou hebben? Waar gekocht?
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that black box stuff....
  #12  
Oud 25 oktober 2003, 14:20
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 25-10-2003, om 12:52 heeft fatal dit gezegd in bericht #11
Overigens: metck: ik zie in jouw hard-ware opsomming dat je een slim leather case voor je T3 zou hebben? Waar gekocht?
Mijn slim leather case heb ik denk ik zo'n drie jaar geleden gekocht bij Dixons. Het is dan ook geen slim leather case speciaal voor de T|3. Maar met wat klitteband achterop werkt de case nog prima, totdat er een goede hard case voor de T|3 komt, bijvoorbeeld van innopocket. Die van Palm is in ieder geval niets.

Ik heb trouwens een e-mail naar Innopocket gestuurd en gevraagd wanneer hun hardcase gereed zou zijn. Het antwoord was nietszeggend maar de verwachting is dat redelijk snel zal zijn.
__________________
What the FAQ?
  #13  
Oud 07 november 2003, 12:49
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
Aangezien een Palm slim leather case voor de T3 nog steeds niet beschikbaar is (komt volgens mij ook niet meer), denk ik erover een Piel Frama te bestellen.

Paar vraagjes hierover aan Piel Frama T3 gebruikers:

- kan je hotsyncen met case?
- worden de knopjes goed beschermd tegen onbedoeld indrukken?
- de knopjes lijken wat verzonken te liggen in het leer. Kan je hier met je vingers nog goed bij?
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that black box stuff....
  #14  
Oud 07 november 2003, 12:54
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 07-11-2003, om 12:49 heeft fatal dit gezegd in bericht #13
Aangezien een Palm slim leather case voor de T3 nog steeds niet beschikbaar is (komt volgens mij ook niet meer), denk ik erover een Piel Frama te bestellen.

Paar vraagjes hierover aan Piel Frama T3 gebruikers:

- kan je hotsyncen met case?
- worden de knopjes goed beschermd tegen onbedoeld indrukken?
- de knopjes lijken wat verzonken te liggen in het leer. Kan je hier met je vingers nog goed bij?
- Hotsyncen met de palm in de case via de cradle kan niet. Een hotsync annex charge kabel kan wel ingeplugd worden als de palm in de case zit.
- je laatste twee punten vallen eigenlijk samen. De knopjes zijn goed beschermd tegen onbedoeld indrukken doordat ze verzonken liggen in het leer (als je het niet vertrouwd kun je altijd nog het keylock gebruiken). Het is iets lastiger om de knoppen in te drukken vergeleken met wanneer je geen case gebruikt, maar dat is het eeuwige compromis van bescherming en gebruikersgemak.
__________________
What the FAQ?
  #15  
Oud 09 november 2003, 09:33
Lijn0
Guest
 
Berichten: n/a
Piel Frama

Ik heb de case van Piel Frama, voor de T3, nu enkele weken in gebruik en deze bevalt meer dan uitstekend en voelt heerlijk aan, absoluut geen spijt van ondanks de wat hoge prijs. Zeker een aanrader. Inderdaad, hotsyncen gaat niet met deze case maar iedere avond als ik thuiskom, de T3 uit de case in de cradle en 's ochtends de T3 weer in de case, is een handeling van niks, het is een gewoonte geworden, denk er niet eens bij na. Nee, voor mij geen andere case.
  #16  
Oud 09 november 2003, 20:55
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
Wil ik na lang wikken en wegen eindelijk bestellen (Lijn0, bedankt voor het laatste duwtje in de rug), krijg ik steeds een foutmelding bij de VISA betaling. Jullie ook last van gehad?

Ik heb al een mail naar Piet Frama gestuurd, even afwachten dan maar. En daar zijn wij gadget-freaks toch al zo goed in..........
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that black box stuff....
  #17  
Oud 10 november 2003, 08:44
Lijn0
Guest
 
Berichten: n/a
betaling credit card PF

Klopt, ik heb hetzelfde probleem gehad. Maar na enkele malen deze pagina opnieuw op te starten werkte het betaalsysteem plotsklaps. Had de case overigens binnen enkele dagen(!) na deze cc betaling in huis, en da's zeer snel te noemen.
Lijn0
  #18  
Oud 11 november 2003, 16:47
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
Ik bleef problemen houden met de VISA betaling, heb dit gemeld, als alternatief gaven ze aan dat ik per mail kon bestellen, en ze zouden mij dan bellen vanuit Spanje om het credit-card-nummer te noteren.

Da's vandaag gebeurd, ik word gebeld, mijn dochter (6) neemt op en meldt dat er een man uit Spanje aan de lijn is. Zij meteen aan Sinterklaas denken, maar ik moest haar teleurstellen.

In ieder geval goede service van PF.
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that black box stuff....
  #19  
Oud 11 november 2003, 16:53
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Citaat:
Op 11-11-2003, om 16:47 heeft fatal dit gezegd in bericht #18
ik word gebeld, mijn dochter (6) neemt op en meldt dat er een man uit Spanje aan de lijn is. Zij meteen aan Sinterklaas denken


/me gaat even off topic
  #20  
Oud 14 november 2003, 20:34
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
Dinsdag besteld, donderdag in huis! vanuit Spanje!

Wat een service. En de case ziet er prachtig uit. Ik ben weer helemaal gelukkig.

Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  pb150292.jpg‎
Bekeken: 73
Grootte:  16,6 KB
ID: 832  
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that black box stuff....

Laatst gewijzigd door fatal; 15 november 2003 om 08:07.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023