Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24 november 2008, 18:27
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Palm slankt af en werkt aan opensource-producten

Ik kwam toevallig onderstaand artikeltje (<lees meer) tegen.

"In een poging het hoofd boven water te houden gaat het noodlijdende bedrijf Palm een deel van zijn werknemers ontslaan. Palm werkt momenteel aan een op Linux gebaseerd besturingssysteem en de bijbehorende hardware.

Smartphonebedrijf Palm verliest gestaag marktaandeel aan Apple en RIM, de maker van Blackberry-telefoons. Vorig jaar wilde nog tien procent van de bedrijven voor een Palm kiezen bij de aanschaf van een smartphone, maar dit jaar halveerde dat percentage. Werknemers zouden liever een iPhone of Blackberry van de baas krijgen: volgens onderzoeksbureau Changewave zou respectievelijk 22 procent en 78 procent van de voorkeuren van bedrijven naar die merken uitgaan. De verminderde vraag gaat met een inkomstenverlies gepaard, dat het Amerikaanse bedrijf noopt af te slanken. Palm heeft laten weten een deel van zijn in totaal 1050 werknemers te zullen ontslaan, maar het bedrijf weigert aantallen te noemen. Wel zouden de eerste ontslagen al hebben plaatsgevonden.Om de concurrentie met Apple en RIM aan te kunnen, wil Palm zich toeleggen op de ontwikkeling van een op Linux gebaseerd besturingssysteem, Nova, en van de hardware waarop dit os moet draaien. Daartoe heeft het bedrijf twee voormalige Apple-medewerkers aangenomen, John Rubinstein en Mike Bell, die het Nova-os en de telefoon moeten ontwikkelen. De twee zijn niet de eersten de besten: Rubinstein was medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling van de iPod bij Apple, en Bell was bij dat bedrijf hoofd van de afdeling productontwikkeling. Palm wil het Nova-besturingssysteem nog dit jaar onthullen, terwijl het hardwareplatform voor Nova in de tweede helft van 2009 zou moeten verschijnen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 november 2008, 21:54
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Op zich niets nieuws (behalve dan die ontslagen), maar als Nova niet heel snel komt (inclusief hardware) en als het dan niet direct een succes is, dan is mijn Centro mijn laatste Palm. Niet omdat ik van Palm afwil, maar domweg omdat Palm dan wel kan stoppen.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 november 2008, 22:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mja, het is idd al heel lang 'het komt eraan hoor'.

Wordt tijd dat wat ze roepen iets substantieler wordt. Bovendien is het leven wat er gebeurt wanneer je bezig bent andere plannen te maken.

__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 november 2008, 08:40
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Op Treocentral dit verhaal over een verklaring van Elevation Partners. Dit is een van de investeerders in Palm en er waren geruchten dat ze zich wilden terugtrekken.

Blijkbaar niet, want Elevetion kwam daarna met deze uitspraak:
Citaat:
Elevation Partners is very pleased with the progress Ed Colligan, Jon Rubinstein and the entire Palm team are making. The Company's product pipeline, including a next generation operating system due out soon and a new device targeted for the first half of 2009, excite us enormously. Elevation supports Palm in taking the difficult but necessary steps required to migrate from legacy products. We have a very long-term investment horizon and have no plans to exit our investment in Palm.
'A new device targeted for the first half of 2009', dat zegt nog niets en geeft in ieder geval aan dat dat hier op zijn vroegst na de zomer wordt...

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 november 2008, 09:10
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Behalve dat aan mijn zucht naar nieuwe gimmicks niet wordt voldaan, voldoet m'n Centro voorlopig nog prima. Ik wacht nog af, maar ze zullen het PRECIES goed moeten doen, of ze verliezen het definitief. 1e helft 2009 duurt nog erg lang.

MvdH
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 november 2008, 14:24
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik wil ze op zich nog wel credits geven met de Centro: dat ding verkoopt zo goed in de VS dat ze het nu nog uit kunnen zingen. Als dat ook een soort Treo 680 was geweest (een ok, maar geen spectaculaire verkoper) dan was Palm allang opgedoekt.

Maar een van de redenen waarom de Centro het in de VS goed doet is omdat het CDMA is: dus 3G snelheden vergelijkbaar met UMTS. Bovendien heeft AT&T een erg goed GSM/EDGE netwerk. Ik denk dat ik ook bij mijn Centro was gebleven als Telfort hier in Nederland ook een EDGE-netwerk nog had.

Maar nu heb ik even een Treo Pro.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 november 2008, 16:06
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Maar nu heb ik even een Treo Pro.
Dan moet je je toestel aanpassen bij je avtar
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 november 2008, 16:50
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hij staat niet in de lijst
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 november 2008, 03:04
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Hij staat niet in de lijst
Nu wel
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 november 2008, 12:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ha fijn, bedankt
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #11  
Oud 28 november 2008, 16:09
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Goh, als vanouds... ..ik zit ook niet muurvast aan mijn iPhone hoor, we zien wel wat Palm te brengen heeft in de toekomst..
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 november 2008, 11:58
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis Bekijk bericht
Goh, als vanouds... ..ik zit ook niet muurvast aan mijn iPhone hoor, we zien wel wat Palm te brengen heeft in de toekomst..
als er nog een toekomst is voor PALM
Met citaat reageren
  #13  
Oud 02 december 2008, 14:50
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
En nu ook op Webwereld het nieuws dat Palm gaat afslanken na een slecht kwartaal (dit is gebaseerd op de voorlopige cijfers, pas op 18 december worden de werkelijke cijfers bekend gemaakt)

Citaat:
Palm haalde in het kwartaal september tot en met november van het gebroken boekjaar een omzet van ongeveer 190 miljoen dollar. Deze valt hiermee fors lager uit dan de 330 miljoen dollar die analisten op Wall Street hadden verwacht.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #14  
Oud 02 december 2008, 20:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
PALM: Summary for Palm, Inc. - Yahoo! Finance

Palm opende vandaag op $1.20. Da's krankzinnig laag. Na de eenmalige $9 dividenduitkering had het aandeel rond $7 moeten staan, nu is er maar 20% van de originele waarde van over.

In de VS heeft iedereen al een Centro, de Treo Pro is niet gesubsidieerd, en de 800w is geen topper en wordt door maar 1 aanbieder verkocht.

Maargoed, Palm heeft dat aan zichzelf te danken. Ik weet niet waar ze naartoe willen, maar het leven is nog immer dat wat er gebeurt wanneer je bezig bent andere plannen te maken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #15  
Oud 02 december 2008, 21:52
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
PALM: Summary for Palm, Inc. - Yahoo! Finance

Palm opende vandaag op $1.20. Da's krankzinnig laag.
Krankzinnig laag was de $.99 waarmee ze van de beurs afgezwiept werden!
Met citaat reageren
  #16  
Oud 02 december 2008, 21:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
Krankzinnig laag was de $.99 waarmee ze van de beurs afgezwiept werden!
Nou, op zich wil ik niet weer een Foleo net-niet product meemaken, dus laten we hopen dat ze het lang genoeg uitzingen tot aan PalmOS Nova.

Dan maar 200 mensen ontslaan.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #17  
Oud 22 december 2008, 23:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Palm, Inc. (NASDAQ:PALM) today announced that Elevation Partners has agreed to make an additional $100 million equity investment in Palm. Under a definitive agreement reached today, Elevation will increase its investment in Palm by acquiring newly issued Series C preferred stock that is convertible into Palm common stock at a price of $3.25 per share, a 31 percent premium to the closing price of Palm common stock on Dec. 19, 2008. The Series C preferred stock carries a 0% dividend rate. Elevation will also receive warrants to acquire 7 million shares of Palm common stock at the same price. Prior to March 31, 2009, Palm may elect to cause Elevation to sell up to $49 million of this new investment to other investors on the same or better terms than on which Elevation invested.

"The additional capital from Elevation Partners will enable us to put added momentum behind the new product introductions scheduled for 2009 and will provide us with enhanced stability in unsettled economic times," said Ed Colligan, president and chief executive officer of Palm, Inc. "Elevation has been a great partner to Palm, and we appreciate their continued confidence and support."

"We believe that Palm is in a position to transform the cell phone industry, and we are pleased to have the opportunity to make this additional investment in the company. Palm has an industry-leading team and an exciting, differentiated product roadmap. We are proud to be associated with the company and look forward to great things from Palm in 2009 and beyond," stated Roger McNamee, co-founder of Elevation Partners.

The transaction is expected to close by Jan. 31, 2009, subject to customary closing conditions.
Eigenlijk zou ik mijn aandelen nu moeten verkopen. Ze staan immers 2x (!) zo hoog als toen ik ze aankocht. Maar ik hou ze nog even vast tot na de aankondiging van Nova. En dan wil ik van niemand meer horen dat ik een Palm-hater ben, wanneer ik al het geld daarna door het putje zie vloeien.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #18  
Oud 22 december 2008, 23:37
Arie1961's schermafbeelding
Arie1961 Arie1961 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Rozenburg ZH
Berichten: 144
zie dit net op tweakers
U2-zanger Bono steekt honderd miljoen in noodlijdend Palm | Mobile | Tweakers.net Nieuws
misschien gaat het toch nog goed komen
__________________
Palm Tungsten E2 / Treo 680 / HTC Wildfire

Desktop : Debian Wheezy / Windows 7 (in Virtualbox)
Laptop : Debian Jessie / Windows 7 (in Virtualbox)

SpiderOak referral link
Met citaat reageren
  #19  
Oud 23 december 2008, 20:27
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arie1961 Bekijk bericht
zie dit net op tweakers
U2-zanger Bono steekt honderd miljoen in noodlijdend Palm | Mobile | Tweakers.net Nieuws
misschien gaat het toch nog goed komen
Wat een poen zeg. Hij moet er dan wel vertrouwen in hebben!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023