Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Centro

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #121  
Oud 04 april 2008, 12:46
ginkgo's schermafbeelding
ginkgo ginkgo is offline
Senior lid
Voornaam: Marc
Model: Overig
 
Geregistreerd: 21 maart 2001
Locatie: Veldhoven
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
En als je drie keer drukt? Als je twee keer drukt kan het op 'lock' staan (als in, option lock, net zoals bij Caps lock)
Nee, bij twee keer option gevolgd door power gaat hij gewoon uit.
Met citaat reageren
  #122  
Oud 04 april 2008, 15:28
go2us go2us is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 januari 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 44
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV Bekijk bericht
Ik wordt te weinig gebeld

Maar ik moet de grote schoonmaak nog houden, alleen zit ik met SplashId. Op de Centro geen probleem, maar het synchroniseren met mijn iMac lukt nog steeds niet.

gr, Roel
Hallo,
Ik overweeg een Centro maar de synchronisatie met m'n iMac houd me nog af van aanschaf. Ben benieuwd naar oplossing!
Jos
__________________
Palm TX - Worldmate - Documents to Go
Met citaat reageren
  #123  
Oud 04 april 2008, 16:59
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door go2us Bekijk bericht
Hallo,
Ik overweeg een Centro maar de synchronisatie met m'n iMac houd me nog af van aanschaf. Ben benieuwd naar oplossing!
Jos
De synchronisatie op zich is geen probleem. Zelfs zonder speciale software zoals The Missing Sync met het standaard iSync gaat dit goed.

Ik heb zelf een probleem met SplashId, maar ik lees voldoende succesverhalen op het diverse forums.

Oftewel: gewoon aanschaffen die Centro en lekker synchroniseren met je iMac!

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #124  
Oud 05 april 2008, 13:31
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Zo, na n paar dagen met de Centro bezig geweest te zijn kan ik zeggen dat ik er erg tevreden mee ben.
Hij is nog niet helemaal naar mijn smaak ingericht maar dat komt dit weekend wel.
Iets wat me opvalt, alleen nog maar n rood LEDje, dus geen groen knipperlichtje meer als de telefoon aan staat of oranje als ie geen bereik heeft.
Met citaat reageren
  #125  
Oud 05 april 2008, 16:22
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Zojuist mijn Centro een harde reset gegeven en nu stukje bij beetje weer opbouwen. SplashId werd netjes gerestored! Dat mijn desktopversie niet werkt is geen probleem, de backup en restore is voor mij veel belangrijker.

@Adrian: mijn call log werkt nu weer
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #126  
Oud 05 april 2008, 18:03
Richart Richart is offline
member
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 08 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
Mooi apparaat, die Centro. Lekker klein, goed beeld, klinkt goed. Batterij wat minder dan mijn Treo 650, maar genoeg voor een dag gebruik. Ik dacht alleen na enige dagen dat dit nu toch echt mijn laatste Palm zou zijn en zelfs dat niet voor lang... Ik vond namelijk de nieuwe phone en vooral de "contacts" applicatie geen verbetering. Integendeel zelfs en wennen lukte dan ook niet echt. Ook niet omdat er wederom in de applicatie geha(c)kt was. Ik vond de persoonsgerichtheid van de contacts applicatie al nooit fijn: als ik immers als kontakt een firma heb waar ik met een aantal afdelingen en daar weer verschillende personen te maken heb (zoals bijv. inkoop, expeditie & adminstratie) dan heb ik dat graag onder één kontakt (de firma) staan. Nou kon ik die al die mensen wel apart zetten, maar dan moest ik echt hun namen onthouden . Dit omdat je, als je zowel first name & last name als company naam invult je vervolgens niet op de company naam kon snelzoeken (dus door het intypen van de beginletters). Dat kon sinds mijn Treo 600 enkel nog maar op first/last naam of initialen daarvan als er een company-naam was. Nooit helemaal begrepen waarom en volgens mij kon mijn Handspring dat indertijd wel.

Mijn houtje-touwtje oplossing was dan de firmanaam als "last name" invullen en onder de 5 beschikbare nummerplaatsen de afdelingen of personen te plaatsen met hun nummers. Dit werkte super in de Treo 600, maar in de 650 was dit al minder, daar waren ineens alle namen en nummers verdwenen. Alleen als ik de namen áchter de nummers zette bleven de nummers wel zichtbaar, als ik ze ervoor zette was niets meer zichtbaar in het zoekmenu. Gelukkig was e.e.a. nog wel zichtbaar als ik het kontakt selecteerde, zodat ik vervolgens na "done" drukken het juiste nummer kon bellen. Een manier die wellicht mijn eigen nummergeheugen tegoed is gekomen Zie de attached afbeelding voor de verschillen.

De Centro is dus nog erger, die laat wel één letter zien in het zoekscherm, maar ook maar één letter in het selectiescherm en nu ook daar de nummers met tekst ervoor of erachter helemaal niet meer. Dit samen met de (imho) veel minder toegankelijke favorietenlijst (lijst van 1x7 ipv de 650 2x7 en bij de Centro alleen horizontaal scrollen, waar de favorieten-bladzijden bij de 650 ook naast elkaar staan) dus niet handig. En dan ook nog eens een enorme trage Versamail. Ik was niet echt blij...

Totdat ik eraan dacht om in dit forum eens te zoeken voor een vervanger voor de Contacts applicatie en iemand Takephone noemde. Bedankt voor de tip, want wat een vondst! Takephone laat me op kontaktnaam én op company-naam zoeken en zelfs meer. Daar kan ik direct nummers selecteren ook al staat tekst ervoor of erachter. De sneltoetsen/applicatie starten staan direct in beeld en er is ook weer dubbele favorietenlijst (2x5 met horizontaal scrollen). Verder tal van gave kleine andere verbeteringen. Zoals het geweldige speaker-silent icoontje en nog veel meer van die coole dingetjes. Waarom is dit niet de standaard? Nu Snappermail aan het proberen en dat lijkt ook prima.

Anyway, ik hou de Centro dus toch. Palm rules again (maar wel dankzij 3rd party applicaties!).
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Treo tot Centro.jpg‎ (150,2 KB, 48x gelezen)
Met citaat reageren
  #127  
Oud 07 april 2008, 10:16
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Eerste teleurstelling, vage batterij leegloop!!
Gister avond de Centro volledig opgeladen na een "Extreme Low" battery. Na enkelen uren opladen en groen lichtje de lader eruit.

Vanochtend werd ik wakker en was de batterij alweer leeg!!????
Het enige wat er gebeurd is vanacht is een (update) backup door Resco Backup Pro. De eerste update backup na een enkele keer n full update gedraaid te hebben. Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat deze zoveel heeft gevraagd van de batterij???

Lijkt me eerder op een proces dat blijft draaien oid. Het enige wat ik aangepast heb gister is Toysofts Freedom geinstalleerd en CardReader 2x gebruikt, weet iemand of er problemen zijn met deze tools op de Centro? Bestaat er een "task manager" voor PalmOS die me laat zien welke processen er draaien en hoeveel resources ze vragen, dan kan ik ff op onderzoek uit?
Met citaat reageren
  #128  
Oud 07 april 2008, 10:30
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Is na de backup je backlight wellicht aan blijven staan?
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #129  
Oud 07 april 2008, 10:51
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Ik zou het niet weten, vanochtend was ie uit in ieder geval.
Met citaat reageren
  #130  
Oud 07 april 2008, 11:07
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Even een automatische backup overdag laten uitvoeren, kun je zien wat er gebeurt.


Niet BT en IR continue aanstaan?
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #131  
Oud 07 april 2008, 11:11
Phaedrus Phaedrus is offline
Senior lid
Voornaam: Dirk
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Delft
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spud Bekijk bericht
Lijkt me eerder op een proces dat blijft draaien oid. Het enige wat ik aangepast heb gister is Toysofts Freedom geinstalleerd en CardReader 2x gebruikt, weet iemand of er problemen zijn met deze tools op de Centro? Bestaat er een "task manager" voor PalmOS die me laat zien welke processen er draaien en hoeveel resources ze vragen, dan kan ik ff op onderzoek uit?
Ik heb geen problemen met Resco Backup of Cardreader, beide gebruik ik regelmatig.
Je kunt met palminternals achterhalen welke applicaties op de achtergrond draaien en met Cleanstart kun je 'autostart' dingen uitzetten na een reset.
Met citaat reageren
  #132  
Oud 08 april 2008, 10:13
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Ik denk dat het Freedom is. Had daar iets aangevinkt wat batterijverbruik veroorzaakt. Ik zal kijken hoe de Centro zich de komende dagen gaat gedragen. Freedom helemaal verwijderd want het deed niet wat ik hoopte dat het deed.

thx voor alle feedback.
Met citaat reageren
  #133  
Oud 09 april 2008, 10:29
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Update: Het was inderdaad Freedom. Na weer een volgeladen batterij gister avond, was de centro vanochtend nog steeds bijna vol. Gelukkig!
Met citaat reageren
  #134  
Oud 10 april 2008, 21:44
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Er zit nog een fout in HsExtensions2.0_enUS.prc. De alt knop geeft wel hele bijzondere "alternatieven" nu. Ik heb m maar weer ff uit de RAM gehaald en dan werkt de alt knop weer zoals ik gewend ben.
Met citaat reageren
  #135  
Oud 11 april 2008, 12:43
ginkgo's schermafbeelding
ginkgo ginkgo is offline
Senior lid
Voornaam: Marc
Model: Overig
 
Geregistreerd: 21 maart 2001
Locatie: Veldhoven
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spud Bekijk bericht
Er zit nog een fout in HsExtensions2.0_enUS.prc. De alt knop geeft wel hele bijzondere "alternatieven" nu. Ik heb m maar weer ff uit de RAM gehaald en dan werkt de alt knop weer zoals ik gewend ben.
Mij is niks opgevallen. Wat doet de alt-knop zoal voor raars?
Met citaat reageren
  #136  
Oud 17 april 2008, 23:54
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Vanavond de hele avond bezig geweest met het configureren van m'n nieuwe (witte!) Centro. Op het eerste oog voldoet 'ie aan al m'n wensen (nou ja, bijna....), maar d'r is één ding wat niet wil werken.

Als ik, via Minitones, een mp3 als ringtone probeer in te stellen, wil de Centro dit maar niet begrijpen. Voor het oog gaat alles goed, maar voor het oor niet. Als ik gebeld word krijg ik zo'n hele lullige standaard ringtone, terwijl m'n mp3 toch echt ingesteld staat.
Heeft dit iets te maken met m'n Telfort abo? Ik neem genoegen met één ringtone voor telefoon en heb er dus ook maar één ingesteld. Zou dus geen last moeten hebben van het roaming probleem. Toch? Of gaat er iets anders mis/doe ik iets fout?
Met citaat reageren
  #137  
Oud 18 april 2008, 01:50
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ja, Telfort is roamen op KPN. De Centro denkt dus dat je aan het roamen bent, en zal automatisch het 'roaming' ringtone kiezen, en die kun je denk ik dan niet instellen in minitones.

Absoluut een grote fout van Palm, dat wanneer je aan het roamen bent, dat je dan 100% per sé een andere ringtone moet definiëren.

Zie ook het ja-nee-verhaal hierzo.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #138  
Oud 18 april 2008, 09:35
ginkgo's schermafbeelding
ginkgo ginkgo is offline
Senior lid
Voornaam: Marc
Model: Overig
 
Geregistreerd: 21 maart 2001
Locatie: Veldhoven
Berichten: 88
Je moet dus de roaming belmelodie veranderen. Dat is bij telfort de enige optie. Ik zou graag verschillende melodieen gebruiken, maar helaas kun je de roaming beltoon niet uitzetten. Je kan kan merken de ontwikkeling van de Centro niet al te veel heeft mogen kosten, er zitten toch een aantal net-niet dingen in.

Mijn lijstje met klachten en eigenaardigheden (sommige gelden ook voor PalmOS Treo's):
  • In geval van roaming worden alle custom beltonen genegeerd.
  • In de handleiding en ook in de review op palmclub staat dat het ledje aangeeft wanneer er een ongelezen sms is. Dit is zonder extra software niet het geval.
  • Voice dial via een BT headset werk niet. Dit komt omdat de BT implementatie in PalmOS niet volledig is.
  • Druk je in de phone applicatie twee maal op de options key, dan werk de manuele keyguard niet meer. (Zie mijn eerdere post)
  • Het is mij nog steeds niet gelukt om een ontvangstbevestiging voor SMS in te stellen. Vroeger ging dat prima met de SMS applicatie van mijn T3.
  • Graffiti is nog steeds aanwezig. Niet echt hinderlijk natuurlijk, maar wel apart dat het kennelijk te veel moeite was om het eruit te slopen. Met een programma's als Graffiti Anywhere, kun je het activeren.
  • Graffiti shortcuts. Het lusje om ze te activeren zit onder de alt toetst, maar zelf shortcuts instellen is mij nog niet gelukt.
  • Engelstalige spellingscorrectie die niet normaal is uit te zetten. Schrijf je Het Nederlandse woord 'wel', dan veranderd de centro dit automatisch in 'we'll' . Deze feature kan alleen worden uitgezet door een gehackte database in het geheugen te plaatsen.
  • Ontbreken van de command bar. Vroeger kreeg je met een graffiti streep van linksonder naar rechtsboven een balk onderaan je scherm met knoppen voor bijvoorbeeld knippen en plakken. De centro heeft de balk wel in zijn OS maar je kunt hem niet activeren. Hierdoor is het in sommige dialoogvensters onmogelijk om te knippen en plakken. Er zijn programma's beschikbaar die het mogelijk maken de command bar weer te gebruiken op Treo/Centro.
  • Het standaard scherm van de phone applicatie vind ik behoorlijk nutteloos. Het zou leuk zijn als je met bijv. plugins er allerlei info op kwijt zou kunnen. Een analoge klok zou ik wel waarderen.

Al met al een flink lange lijst. Maar begrijp me goed, ik ben nog steeds zeer tevreden over de Centro. Afgezien van de ringtone icm Telfort en het ontbreken van de receipt voor SMS heb ik van deze zaken nauwelijks last, of ze zijn goed op te lossen met extra (gratis) software.
Met citaat reageren
  #139  
Oud 18 april 2008, 10:13
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ginkgo Bekijk bericht
Je moet dus de roaming belmelodie veranderen. Dat is bij telfort de enige optie.
Dan is mijn vraag; Hoe?

Ik heb genoeg aan één ringtone, maar zie nergens een optie om de roaming ringtone te veranderen.
Met citaat reageren
  #140  
Oud 18 april 2008, 10:28
ginkgo's schermafbeelding
ginkgo ginkgo is offline
Senior lid
Voornaam: Marc
Model: Overig
 
Geregistreerd: 21 maart 2001
Locatie: Veldhoven
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rup. Bekijk bericht
Dan is mijn vraag; Hoe?

Ik heb genoeg aan één ringtone, maar zie nergens een optie om de roaming ringtone te veranderen.
Vanuit de phone applicatie. Druk menu, daarna W. Selecteer als het nodig is Ring Tones bij Applications. Onderaan het scherm kies je nu de roaming ring tone.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023