Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 oktober 2005, 10:51
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
[Review] Palm T|X

Palm heeft vandaag twee nieuwe modellen geintroduceerd: de Z22 als opvolger van de Zire21 en de T|X als opvolger van de Palm Tungsten|T5. Van de T|X hebben we nu al een review!
Beide modellen staan inmiddels op de Amerikaanse Palm-website, de Nederlandse site is nog niet aangepast.

De prijzen voor beide modellen luiden als volgt:
* Z22 voor $99
* T|X voor $299

Met trots (en vooral na een nacht heel hard doorwerken) kan ik melden dat wij - dankzij de goede medewerking van Palm Benelux en haar PR-bureau - al gelijk een review kunnen presenteren van een van de nieuwe modellen: de Palm T|X. Een review van de Z22 volgt binnenkort, want ook die is inmiddels op het Palmclub-hoofdkantoor gearriveerd

Je kunt het review vanaf nu hier lezen: http://www.palmclub.nl/reviews/handh...m/tungsten/tx/
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg photo_tx_specs.jpg‎ (45,7 KB, 141x gelezen)
Bestandstype: jpg photo_z22_specs.jpg‎ (36,6 KB, 100x gelezen)

Laatst gewijzigd door jean-paul; 12 oktober 2005 om 14:35. Reden: url aangepast
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 oktober 2005, 11:08
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Uitstekende review van een prima PDA! Misschien nog even de threadtitel "[Review] Palm Tungsten|X" wijzigen in "[Review] Palm T|X"?

Ik verwacht dat veel mensen vallen over weinig innovatieve karakter van deze PDA, maar ik heb het idee dat veel Palm-medewerkers zijn ingezet op andere projecten (Windows Mobile, Hawkins' geheime third project etc.). Dit heeft voor de gebruiker wel het voordeel dat de T5-accessoires herbruikbaar zijn, het OS verder doorontwikkeld (lees: stabiel) is en dat (vrijwel) alle T5-compatibele software ook hierop probleemloos zou moeten draaien.

Andere (ook overwegend positieve) reviews vind je op BargainPDA, Mobile Tech Review en PalmInfocenter. Daar zie ik trouwens screenshots van PocketTunes met de iTunes-skin staan. Deze kost $ 4,95. Wordt-ie nou standaard meegeleverd met de T|X?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg Palm_TX_ss3.jpeg‎ (25,5 KB, 94x gelezen)
__________________
WM is een drieletterwoord

Laatst gewijzigd door digilb; 12 oktober 2005 om 11:22.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 oktober 2005, 11:27
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Werkt Avvenu goed? Of staat dat alleen op de Amerikaanse exemplaren? Op de Nederlandse Palm-site kan ik het namelijk zo snel niet terugvinden.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 oktober 2005, 11:46
palmdoc's schermafbeelding
palmdoc palmdoc is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: Nijmegen
Berichten: 113
Prima review!
Het valt wel op dat de meeste reviews behoorlijk posititef zijn (terecht m.i.). Meestal zijn de high-end gebruikers die de reviews schrijven behoorijk kritisch zijn en in de pre-views ook veel kritiek was.
Ik denk dat palm met deze T|X een prima palm heeft gemaakt, die voor een grote groep aantrekkelijk is. Ikzelf wacht nog even op wat gebruikerservaringen voordat ik mijn good-old T|T3 (met voicerecorder en trilalarm) aan de wilgen hang.
__________________
IIIc -> T|T3 -> Treo 650
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 oktober 2005, 12:12
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Uitstekende review van een prima PDA! Misschien nog even de threadtitel "[Review] Palm Tungsten|X" wijzigen in "[Review] Palm T|X"?
Stom, done
Citaat:
Andere (ook overwegend positieve) reviews vind je op BargainPDA, Mobile Tech Review en PalmInfocenter.
Thanks, die links plak ik er zo nog even in.
Citaat:
Daar zie ik trouwens screenshots van PocketTunes met de iTunes-skin staan. Deze kost $ 4,95. Wordt-ie nou standaard meegeleverd met de T|X?
Nee, waarschijnlijk heeft iedereen een standaardafbeelding gebruikt (tenzij het op de US-modellen anders is)
Citaat:
Werkt Avvenu goed? Of staat dat alleen op de Amerikaanse exemplaren? Op de Nederlandse Palm-site kan ik het namelijk zo snel niet terugvinden.
Is niet op de cd-rom of in ROM meegeleverd, dus vermoedelijk een Amerikaanse aangelegenheid. Ik had er anders wel iets over geschreven
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door palmdoc
Prima review!
Thanks!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 oktober 2005, 12:22
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Werkt Avvenu goed? Of staat dat alleen op de Amerikaanse exemplaren? Op de Nederlandse Palm-site kan ik het namelijk zo snel niet terugvinden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeanpaul
Is niet op de cd-rom of in ROM meegeleverd, dus vermoedelijk een Amerikaanse aangelegenheid. Ik had er anders wel iets over geschreven
Bram vertelt me net dat het gewoon door iedereen gedownload kan worden. Het is dus waarschijnlijk gewoon een extra service. Er stond in ieder geval niets over in de documentatie of op de cd-rom.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 oktober 2005, 12:30
RvdP RvdP is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: Palm Foleo
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Locatie: Hengelo (O)
Berichten: 105
Prettig leesbare review.
Maakt me nieuwsgierig naar de eerste gebruikerservaringen. Overweeg binnenkort mijn inmiddels bijna 2 jaar oude (jonge) T|E te vervangen. Dit zou een goed kandidaat kunnen zijn.

Groeten
Rob
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 oktober 2005, 12:34
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Welke gebruikerservaringen mis je nog?

Off-topic
Gefeliciteerd met je 100e post

Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 oktober 2005, 12:51
jempen jempen is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 128
Ik heb Avvenu getest en het werkt super! Nu nooit meer VPN verbindingen of wat dan ook . Ik kan overal bij mijn documenten, video's, foto's.

De T|X is volgens Avvenu ook volledig ondersteund , ook op de LifeDrive werkt het perfect. Gewoon dowloaden vanaf www.palm.com/avvenu.

Compatible met Palm LifeDrive, Treo 650 en T|X
Het enige wat een amerikaanse gelegenheid is betreft het uploaden van foto's via MMS, Canada en US only.
__________________
Palm
Palm M105 -> Tungsten E -> Tungsten T3 -> Treo 600 -> Treo 650 + Lifedrive -> Treo 750 + Palm TX -> Treo Pro
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 oktober 2005, 13:04
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik heb ook een account aangemaakt op Avvenu, ik zal het eens gaan uittesten, maar het ziet er interessant uit.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 oktober 2005, 13:18
palmdoc's schermafbeelding
palmdoc palmdoc is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: Nijmegen
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Welke gebruikerservaringen mis je nog?
De gebruikservaringen van de wat langere duur, dan komen vaak wat andere dingen aan het licht. Doet niets af aan jouw review hoor!
__________________
IIIc -> T|T3 -> Treo 650
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 oktober 2005, 14:17
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
De exacte accucapaciteit is overigens 1400mAh, met dank aan PIC (en niet mijn domheid dat ik het gebruik van .7 ben vergeten)
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 oktober 2005, 15:38
palmstruik palmstruik is offline
helemaal vrijwillig lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Berichten: 27
mooie review. iedereen mag vinden wat ie vindt, too little, too late etc. maar dit voldoet precies aan wat ik graag in een palm zie. en de prijs is ook erg scherp.

één vraag: ik lees tegengestelde opmerkingen over het scherm; het zou óf verbeterd zijn, óf hetzelfde als T3 en lifedrive. hoe zit het echt?

jeroen
Met citaat reageren
  #14  
Oud 12 oktober 2005, 18:24
Jantah's schermafbeelding
Jantah Jantah is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 27 augustus 2005
Berichten: 10
Stuur een bericht via MSN naar Jantah
Ik was niet van plan om dit jaar al afscheid te gaan nemen van mijn TH55, maar ik moet zeggen dat het me nu toch gaat kriebelen. Dit is echt een 100% Palm zoals deze moet zijn: snel, solide, stabiel, bruikbaar. Terug naar de core business zou ik haast zeggen. Ten opzichte van de Sony mis ik alleen de camera en de voice recorder (die ik beide nog nooit heb gebruikt). Ik ben wel meteen weer helemaal up to date qua software ondersteuning, de T|X heeft een fatsoenlijke stylus en kan de SD kaartjes van mijn digitale camera lezen. Wel jammer dat de drive mode ontbreekt.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 12 oktober 2005, 20:38
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul

Hallo jantah en welkom op het forum!

Met citaat reageren
  #16  
Oud 12 oktober 2005, 21:55
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantah
Ik was niet van plan om dit jaar al afscheid te gaan nemen van mijn TH55, maar ik moet zeggen dat het me nu toch gaat kriebelen.
Bij mij kriebelt het (nog) niet... OK, de stylus is, zoals gewoonlijk bij Palm, een stuk beter dan die van de Sony.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 12 oktober 2005, 22:38
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Goede review! Ik was vantevoren al van plan om 'm te kopen, en de bestelling is geplaatst!

Voor deze prijs is het een super-apparaat, zeker als je kijkt naar de software die je er bij krijgt. Geen voice-memo of trilalarm, maar die gebruik ik toch niet.

Waar ik echter nog steeds niet bij kan is het gebrek aan een cradle. Zelfs in the old days had je standaard een cradle bij de Vx, T|T of Sony's, maar het lijkt alsof Palm er op aan het bezuinigen is. Jammer, zeker bij een topmodel als de T|X zou ik dit verwachten. En 45 euro uitgeven aan een plastic houdertje gaat me net even te ver... Het kan niet anders of dat is een enorme winstpost!

Ik hoop dat ik over een jaar geen spijt krijg omdat de ietwat trage processor dan TomTom 6 niet meer aankan (bij wijze van spreken dan hè)...
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #18  
Oud 12 oktober 2005, 23:28
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, natuurlijk is de cradle wegbezuinigd. Kijk maar eens wat je krijgt voor zo'n € 329,- (PDAshop) qua specificaties. Bedenk dan eens dat je in 2001 (direct na de introductie van de Palm m500 en m505) voor een Palm Vx (maarliefst!) € 400 betaalde. De T|X is alleen al qua processor 14x sneller en dan nog de rest... Het is dus wel verklaarbaar

Persoonlijk heb ik m'n Vx vervangen door een Tungsten|E (onder andere) omdat ik dan tenminste een makkelijk mee te nemen kabeltje had. Dus ik ben juist blij met zo'n kabeltje, maar als je enkel thuis met je desktop sync't is het misschien jammer.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 12 oktober 2005, 23:39
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Waarom staat de review nog niet bij de rubriek 'reviews'?
Niet dat ik wil zagen, maar wat de moeite is (het review), mag gezien worden...
Met citaat reageren
  #20  
Oud 12 oktober 2005, 23:45
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi
Waarom staat de review nog niet bij de rubriek 'reviews'?
Niet dat ik wil zagen, maar wat de moeite is (het review), mag gezien worden...
Dat is het nadeel van het huidige systeem: het kost vrij veel moeite om een review online te zetten, en soms wordt er een stap vergeten. Met een cms heb je dat probleem niet, maar dat kost wel moeite om over te stappen. Maar dat komt er wel aan (ooit)
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023