Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 10 augustus 2005, 20:38
ed3
Guest
 
Berichten: n/a
Juist met iemand gesproken die wat meer van Palms afweet en hij zei dat hij in z'n kast nog een (goed werkende) Palm IIIc heeft liggen. Is het de moeite om daarmee te beginnen en kijken hoe het voelt om met een Palm te werken. Of is dit model al zo verouderd dat er geen overeenkomsten meer zijn?
Zo ja, Hoeveel zou zoiets nu nog waard zijn ? Heveel zou ik hem ervoor moeten geven?
Ed
Met citaat reageren
  #22  
Oud 10 augustus 2005, 20:41
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Waard: 30 EUR.

De principes zijn hetzelfde, dus als de agendafuncties goed bevallen, dan krijg je vrijwel hetzelfde met de Lifedrive. De Lifedrive heeft natuurlijk wel een mooier scherm, uiterlijk en oneindig meer mogelijkheden.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #23  
Oud 10 augustus 2005, 21:20
ed3
Guest
 
Berichten: n/a
Kan 'word' ook op de IIIc geinstalleerd worden zodat ik er doc in kan schrijven?

Heb net de handleiding ervan on-line gevonden. Lijkt me eerder enkel een mooie 'agenda' met beperkte mogelijkheden.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 10 augustus 2005, 21:23
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ed3
Kan 'word' ook op de IIIc geinstalleerd worden zodat ik er doc in kan schrijven?
Echt MS-word, of gewoon simpele tekst? De huidige versie van Dataviz Docs2Go werkt niet op de IIIc, dus moet je een oudere versie nemen. Gewoon tekst kun je met elke editor schrijven.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #25  
Oud 16 augustus 2005, 23:21
ed3
Guest
 
Berichten: n/a
Weer vele uurtjes verder...

De lifedrive wint het MAAR de r...am is te zwak waardoor hij steeds vastloopt en langzaam werkt.
Bestaat de mogelijkheid dat er binnenkort een liferdive met een hogere ram zal uitkomen?
Zo ja, enig idee wanneer?
Heb het al zo lang zonder Palm gedaan dat enkele weekjes het verschil niet zullen maken.

Nog een vraagje: Is het mogelijk om de radio te beluisteren via je Palm?

Nogmaals bedankt. Dit is een enorm behuplzaam en leerzaam forum!
Ed

Laatst gewijzigd door ed3; 16 augustus 2005 om 23:27.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 16 augustus 2005, 23:38
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302

VERZOEK
Beste ed3, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model handheld of smartphone? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!


Citaat:
Bestaat de mogelijkheid dat er binnenkort een liferdive met een hogere ram zal uitkomen?
Zo ja, enig idee wanneer?
Nee, er zijn nog geen geruchten voor een lifedrive-update, dus die kan zo nog een jaar op zich laten wachten.

Citaat:
Nog een vraagje: Is het mogelijk om de radio te beluisteren via je Palm?
Op een wat oudere Palm wel, tegenwoordig niet.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #27  
Oud 16 augustus 2005, 23:44
ed3
Guest
 
Berichten: n/a
VERZOEK
Beste ed3, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model PalmOS-handheld? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!

Heb er echt nog geen...Ongelooflijk he
Met citaat reageren
  #28  
Oud 17 augustus 2005, 09:46
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Ed, intussen heb ik hem nu al een tijdje, maar vastlopers heb ik (bijna) nooit, terwijl ik er best veel me doe. Langzaam vindt ik ook relatief; het is langzamer dan direct vanuit flash starten maar bijvoorbeeld veel sneller dan mijn laptop (en da's een redelijk nieuwe van de baas...)

--Hans
Met citaat reageren
  #29  
Oud 17 augustus 2005, 11:19
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen: de T5 is een mooi apparaatje voor een goede prijs, maar mist weer wifi. De Lifedrive is toch weer wat logger, maar heeft wel zo'n beetje alles aan boord wat ik zou willen!

Hoe zit het trouwens met autohouders voor de Lifedrive? Ik zie alleen nog maar universele houders, en daar ben ik over het algemeen niet zo kapot van, omdat ik de ervaring heb dat die de PDA vaak niet voldoende vastklemmen... Heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn probleem is ook dat ik voor 15 november een keus gemaakt moet hebben i.v.m. een declaratie-deadline bij mijn werkgever (ik kan tot 450 euro een PDA declareren), en ik weet niet of de nieuwe Tungsten|XX of wat dan ook voor die tijd leverbaar zal zijn...

En natuurlijk ben ik ongeduldig en heb ik liever gisteren dan vandaag een nieuw 'speeltje'

Keuzes keuzes keuzes
Met citaat reageren
  #30  
Oud 17 augustus 2005, 11:32
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Mijn T5 knalde nog wel eens uit de universele autohouder, mijn LifeDrive eigenlijk nooit. Het is gewoon een kwestie van dat ding hard aanknijpen.
Bij mijn T5 had ik een mooi leren mapje, dat er af moest in de auto, bij de LD zit een (plastic) hoesje, die er standaard af moet als je hem wil gebruiken. Een hardcase lijkt me helemaal lastig.

--Hans
Met citaat reageren
  #31  
Oud 17 augustus 2005, 11:47
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Mijn probleem is ook dat ik voor 15 november een keus gemaakt moet hebben i.v.m. een declaratie-deadline bij mijn werkgever (ik kan tot 450 euro een PDA declareren), en ik weet niet of de nieuwe Tungsten|XX of wat dan ook voor die tijd leverbaar zal zijn.
Mochten er in het najaar nog nieuwe Palms uitkomen, gebeurt dat meestal voor die tijd. Je zou nog een maandje kunnen wachten op geruchten: eind september vorig jaar klopten de geruchten voor de T5 aardig. Let op dat resultaten uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #32  
Oud 18 augustus 2005, 12:12
ed3
Guest
 
Berichten: n/a
Ben ondertussen nog iets interessants tegengekomen... De Alphasmart DANA wireless. Die voldoet eigenlijk precies aan mijn vraag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ed3
Hallo!
Heb al wat rondgekeken en nu maar meteen mijn eerste vraag:
Ik ben op zoek naar een (eerste) p...da. Eerst en vooral voor de 'gewone' agenda en adresfuncties maar zou er graag ook een hebben die mijn laptop kan vervangen. Het is een oud model en gebruik hem vooral voor word/ excel en mail en een beetje surfen. Zou een een van de bovengenoemde p...da deze machine kunnen vervangen (met zo een opvouwbaar keyboeard) zoeken!
Ed
maar... hij is duurder dan de lifedrive en ik krijg er eigenlijk minder voor (memory, kleurscherm, maar om te typen is hij wel ideaal...Het zou ook mogelijk zijn iets op het web op te zoeken..vraag me of dat in de praktijk wel waar is.
Iemand ervaring?
Groetjes!
Met citaat reageren
  #33  
Oud 18 augustus 2005, 12:27
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
maar... hij is duurder dan de lifedrive en ik krijg er eigenlijk minder voor (memory, kleurscherm, maar om te typen is hij wel ideaal...Het zou ook mogelijk zijn iets op het web op te zoeken..vraag me of dat in de praktijk wel waar is.
Iemand ervaring?
De Dana Wireless draait PalmOS4 op een 33MHz processor: eigenlijk wat traag. Met internetten zie je geen kleur, en snel zal het niet gaan.
Maar als je WiFi en een toetsenbord zoekt, is een tweedehands tungsten|c dan niks?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #34  
Oud 18 augustus 2005, 12:40
ed3
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
De Dana Wireless draait PalmOS4 op een 33MHz processor: eigenlijk wat traag. Met internetten zie je geen kleur, en snel zal het niet gaan.
Maar als je WiFi en een toetsenbord zoekt, is een tweedehands tungsten|c dan niks?
Het toetsenbord ervan is wat klein. Met die DANA kan je echt op je schoot typen.
Heb net een Alphasmart forum gevonden en even over surfen opgezocht: Het gaat inderdaad niet snel maar als je de afbeeldingen uitschakeld is het te doen...
Nog even verder denken...
Bedankt!
Met citaat reageren
  #35  
Oud 18 augustus 2005, 12:50
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Vergeet niet dat je voor alle palms ook een opklapbaar toetsenbord kunt kopen. Typt niet lekker op schoot want je moet echt een vaste ondergrond hebben, maar past wel in je broekzak.
Maar wat zijn je eisen precies?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #36  
Oud 18 augustus 2005, 13:04
ed3
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zoek eigenlijk een soort vervanging voor mijn laptop (5+) die alsmaar moeilijker doet.
Ik gebruik hem vooral voor word, email, zou er ook de stock enzo van mijn winkel in willen en agenda enz...
Ik surf er natuurlijk ook mee (vooral nieuws en forums en ebay )maar dit is zeker niet het belangrijkste.
Wil dus wel een goed keyboard zodat de datainvoer makkelijk gaat . Het formaat is niet zo belangrijk omdat ik niet echt veel rondreis.
Dit alles bracht mij naar de lifedrive met keyboard maar lees dat er toch wat problemen mee zijn en..hij doet wel veel maar daar ben ik daar eigenlijk wel naar op zoek...
En zo kwam ik bij de Dana, niet goedkoop maar wel degelijk en eigenlijk enkel positieve reacties en Al de Palm software kan erop geinstalleerd worden. Er kan dus veel mee gedaan worden maar heeft geen funfactor (die ik eigelijk niet zoek maar voor hetzelfde geld wel kan krijgen met de lifedrive...)
Dit zijn mijn gedachten momenteel...
Bedankt voor het meedenken.
Zal binnenkort wel beslissen maar nu nog even denken voor ik zo een bedrag uitgeef.
Groetjes!
Ed
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023