Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #161  
Oud 27 juli 2005, 15:04
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Dat ze het niet aanbieden op de Treo 650 komt deels doordat de combinatie met GSM en Bluetooth nog niet stabiel genoeg is.
Vanwege de frequenties? Die zijn toch verschillend? Heb je daar meer informatie in de vorm van een link of zo over?
Met citaat reageren
  #162  
Oud 27 juli 2005, 15:11
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Een link heb ik niet direct, volgens mij kwam het onder andere voorbij in het interview met Rob Haitani.

Bluetooth en Wifi zitten volgens mij wel op dezelfde frequenties en van sommige Windows Mobile pda's is bekend dat je Wifi alleen kunt gebruiken als de telefoonfunctie uit staat, dus ook daar hebben ze deze problemen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #163  
Oud 27 juli 2005, 15:22
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Een link heb ik niet direct, volgens mij kwam het onder andere voorbij in het interview met Rob Haitani.
Jammer, misschien iemand anders?
//update
Ik heb inmiddels zelf wat gevonden:
Citaat:
bron
Wat zijn de verschillen tussen WiFi (802.11b) en Bluetooth?
Draadloze Bluetooth-technologie en WiFi zijn complementaire technologieën die verschillende dingen doen. Bluetooth is ontworpen om USB- of andere snoerverbindingen te vervangen tussen mobiele telefoons, laptops, en andere computer- en communicatie-apparaten binnen een bereik van 10 meter. WiFi is een draadloos ethernet; het biedt een uitbreiding of vervanging van vaste netwerken voor tientallen computerapparaten.

* Bluetooth is de draadloze equivalent van USB-connectiviteit
* WiFi is de draadloze equivalent van ethernet (netwerkverbinding)
* Bluetooth kan meer veelzijdigheid bieden, waar WiFi beter aangepast is voor een grotere gegevensoverdracht
* Zowel Bluetooth als WiFi gebruiken de niet-gelicentieerde, wereldwijd beschikbare 2,4 GHz ISM-band

Hoe kunnen WiFi en Bluetooth naast elkaar bestaan? Hoe zit het met storingen?
Studies van verschillende bedrijven hebben aangetoond dat er in de meeste gevallen geen waarneembare degradatie in de gegevensoverdracht van beide apparaten is als de afstand groter dan 2 meter is. Vanaf twee meter tot ongeveer een halve meter doet er zich een gedeeltelijke degradatie voor. Wanneer de apparaten heel dichtbij elkaar in de buurt geplaatst worden, kan de signaaldegradatie goed merkbaar zijn.
Maar de combinatie van WiFi en BT werkt wel redelijk tot goed, zo is inmiddels wel gebleken uit de TH55 en de LifeDrive.
Citaat:
van sommige Windows Mobile pda's is bekend dat je Wifi alleen kunt gebruiken als de telefoonfunctie uit staat, dus ook daar hebben ze deze problemen.
Aha, zie je, Windows Mobile loopt ook gewoon achter .

Laatst gewijzigd door metck; 27 juli 2005 om 15:29.
Met citaat reageren
  #164  
Oud 27 juli 2005, 21:32
Rocket Ruud
Guest
 
Berichten: n/a
Hmm, Roel, ik denk dat je bedoelt dat GSM met bluetooth en PALM-OS niet stabiel is? Heb al sinds de SonyEricsson T39 van een jaar of 7 geleden telefoons met de combinatie GSM en Bluetooth. Altijd stabiel gewerkt.
Met citaat reageren
  #165  
Oud 28 juli 2005, 08:03
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
GSM en Bluetooth samen zijn inderdaad erg stabiel. De problemen lijken te ontstaan als je daar ook nog Wifi aan toe gaat voegen.

Ik zie dat ik het iets duidelijk had kunnen opschrijven, ik bedoel dus:
GSM + Bluetooth + Wifi = instabiel

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #166  
Oud 10 augustus 2005, 19:08
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
GSM en Bluetooth samen zijn inderdaad erg stabiel. De problemen lijken te ontstaan als je daar ook nog Wifi aan toe gaat voegen.

Ik zie dat ik het iets duidelijk had kunnen opschrijven, ik bedoel dus:
GSM + Bluetooth + Wifi = instabiel

Groeten, Roel.
Dit lijkt blijkbaar door HP opgelost te zijn: de HW6700 series
Volgens de berichten komt deze smartphone met bluetooth èn wifi in december 2005 op de markt.

Grappig detail: nu is er de HW6500 series, straks de HW6700 series. Haal er een nul van af en je hebt (Treo) 650 en straks (Treo) 670. Toeval?



Bron: http://davesipaq.com/news/hw6700_hp_uk.html
Met citaat reageren
  #167  
Oud 10 augustus 2005, 20:47
schooierd's schermafbeelding
schooierd schooierd is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 45
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
*HP specificatietabel*
Huhhh, Windows Mobile 2005 Second Edition?
Deel één is nog niet eens beschikbaar...?
Met citaat reageren
  #168  
Oud 10 augustus 2005, 20:52
Burn's schermafbeelding
Burn Burn is offline
Lid
Voornaam: bernd
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 07 november 2003
Locatie: Breda
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AadjeS
...
Ooit heb ik wel eens een NLM gemaakt voor Novell Netware, maar de meesten van jullie weten wellicht wel hoe het de afgelopen 10 jaar met Novell is vergaan.
...

Dan ga ik natuurlijk vergelijken:

...

Microsoft heeft als geen ander begrepen dat je de developer community in de watten moet leggen om een heel breed software aanbod te krijgen. En dat doen ze dan ook. Ok, ik snap het. Visual studio .NET is niet gratis zoals de GCC C++ compiler. Maar dat is echt appels met peren vergelijken.

...

is dat Palm OS alleen in de toekomst interresant kan blijven als er VEEL meer producten op de markt komen. En dat kan alleen als ze (palmsource, palmone, palmwhatever) VEEL meer aan marktontwikkeling voor de developer community gaan doen.

Welterusten...
ik vind dit een mooie vergelijking, alleen zou ik de draai anders maken: Ik werk als beheerder/consultant met netware en zie dat ongeveer 1/3 van de klanten die de afdeling waar ik voor werk Novell Netware gebruiken.

Tevens zie ik dat 1/3 van de klanten met oude versies van windows/exchange werken (nt/echange 5.x komt best veel voor in het mkb, terwijl Netware 5.x en groupwsie 5.x bijna niet voorkomen)

De grotere klanten hebben naast de netware servers (file, print, email en backup) ook windows servers draaien (voornamelijk voor database applicaties)

deze vergelijking kan je samenvatten door te stellen dat Novell tot nu toe bij de basis is gebleven van file/print, en dat microsoft zich heeft gericht op applicaties (en marketing)

trek je deze vergelijking door naar het palm OS en Windows mobile, zie je iets verrgelijkbaars: Palm is lange tijd de underdog geweest met de snelheid van de prosessoren, maar heeft een ding niet uit het oog verloren: de palm is in eerste plaats een agenda, en die moet lang zonder netspanning kunnen.

Microsoft daarentegen heeft alles op alles gezet om de nieuwste technieken te ondersteunen, vooral te spelen op het oog en het uiterlijk (levensduur van de accu kan je op een reclamefoto niet zien) en dit heeft tot gevolg dat de accu helaas wat sneller leeg is,

De vergelijking van Novell en PalmSource gaan qua OS zelfs verder. Ongeveer anderhalf jaar geleden heeft Novell Suse overgenomen. Sindsdien zijn ze met een Linux small business suite op de markt gekomen (niet dat je dat voor de clients wilt, het werkt nog niet goed genoeg, maar het servergedeete is wel goed) en op de Netware servers is Bash beschikbaar gekomen. Alle services, op Bordermanager na, kan je draaien op een linux server!

Om een lang verhaal kort te maken: een overstap van de kernel naar linux betekent absoluut niet dat deze kernel niet meer met de executables van het huidige palmos overweg zou kunnen. het niet ondersteunen van alle features betekent ook niet dat het een slechte agenda is...
__________________
He was drinking so much lowalcohol that he was endangered of becoming a low-alcoholic
Met citaat reageren
  #169  
Oud 10 augustus 2005, 22:14
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schooierd
Huhhh, Windows Mobile 2005 Second Edition?
Deel één is nog niet eens beschikbaar...?
Kun je nagaan hoe snel de ontwikkelingen van Windows Mobile gaan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burn
de palm is in eerste plaats een agenda, en die moet lang zonder netspanning kunnen.
Ooit met een Tungsten T3 gewerkt? Mijn PPC gaat vele malen langer mee dan de batterij van de T3.
Met citaat reageren
  #170  
Oud 11 augustus 2005, 00:42
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts op 10-08-05, 20:08 in bericht #166
Dit lijkt blijkbaar door HP opgelost te zijn: de HW6700 series
Volgens de berichten komt deze smartphone met bluetooth èn wifi in december 2005 op de markt.
De vraag is alleen maar of ze ook samen en tegelijkertijd te gebruiken zijn.
Citaat:
Grappig detail: nu is er de HW6500 series, straks de HW6700 series. Haal er een nul van af en je hebt (Treo) 650 en straks (Treo) 670. Toeval?
Ja, tot er een Treo671,5 uit komt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schooierd op 10-08-05, 21:47 in bericht #167
Huhhh, Windows Mobile 2005 Second Edition?
Deel één is nog niet eens beschikbaar...?
'T zal wel een copy/paste foutje zijn, alhoewel het meestal verstandig is bij MS om pas bij de second edition van een nieuw OS in te stappen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burn op 10-08-05, 21:52 in bericht #168
Microsoft daarentegen heeft alles op alles gezet om de nieuwste technieken te ondersteunen, vooral te spelen op het oog en het uiterlijk (levensduur van de accu kan je op een reclamefoto niet zien) en dit heeft tot gevolg dat de accu helaas wat sneller leeg is,
Als je programma's te snel draaien, je batterij te lang mee gaat of je geldbeugel uitpuilt dan kan je ook nog altijd de verpakking van je inhoud verzwaren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts op 10-08-05, 23:14 in bericht #169
Ooit met een Tungsten T3 gewerkt? Mijn PPC gaat vele malen langer mee dan de batterij van de T3.
En ook als je TH55?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burn op 10-08-05, 21:52 in bericht #168
Om een lang verhaal kort te maken: een overstap van de kernel naar linux betekent absoluut niet dat deze kernel niet meer met de executables van het huidige palmos overweg zou kunnen. het niet ondersteunen van alle features betekent ook niet dat het een slechte agenda is...
Amen!
En nu MonteVista er ook nog komt aan helpen, kan het niet meer stuk!
Ondertussen zal mijn Tungsten|W het nog wel uit houden tot de Linux/PalmOS Mobile Manager SmartPhone eraan komt.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News

Laatst gewijzigd door ghia; 11 augustus 2005 om 00:47.
Met citaat reageren
  #171  
Oud 11 augustus 2005, 06:11
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
En ook als je TH55?
De batterij levensduur van mijn TH55 was, gezien alle mogelijkheden en features, onverslaanbaar. maar je levert bij de TH55 wel in op snelheid, en dat is bij de nieuwere zwaardere PalmOS applicaties wel te merken.

Blijft eeuwig zonde dat Sony de Clie-serie niet doorontwikkeld heeft. Dan was deze discussie wellicht een hele andere kant opgegaan.
Met citaat reageren
  #172  
Oud 11 augustus 2005, 06:17
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Citaat:
Blijft eeuwig zonde dat Sony de Clie-serie niet doorontwikkeld heeft. Dan was deze discussie wellicht een hele andere kant opgegaan.
Toch knap dat je continu jouw eigen mening als _de_ werkelijkheid blijft poneren...

--Hans
Met citaat reageren
  #173  
Oud 11 augustus 2005, 07:50
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383

Off-topic

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door h4ns
Toch knap dat je continu jouw eigen mening als _de_ werkelijkheid blijft poneren...

--Hans
???????
Waar je dat nou vandaan haalt?
Of moet ik elk bericht beginnen met " mijn mening is:"

Mijn mening is dat ik het eeuwig zonde vind dat Sony de Clie-serie niet doorontwikkeld heeft. Dan was deze discussie wellicht een hele andere kant opgegaan. Let op: dit is slechts mijn mening.

Even serieus:
Mijn mening is dat ik jouw opmerking niet begrijp. Naar mijn mening geef ik in mijn berichten geen indicatie dat het werkelijkheden zijn, tenzij ik het er specifiek bij vermeld.

Verder nog: je zult van mij nooit ervaringen of meningen lezen over apparatuur of software die ik zelf niet intensief heb gebruikt. Als ik de batterijduur van verschillende PDA's met elkaar vergelijk is dit gebaseerd op mijn eigen uitgebreide ervaringen, niet op speculaties of meningen (of werkelijkheden) van anderen.



Laatst gewijzigd door Frank; 11 augustus 2005 om 13:33.
Met citaat reageren
  #174  
Oud 11 augustus 2005, 10:01
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
En daar moeten we het maar weer bij laten in deze thread!

Als jullie onderling hierover verder willen discussiëren dan kan dat via PM's en/of mail (of op de volgende borrel).

Dan kunnen we hier weer on-topic verder.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #175  
Oud 11 augustus 2005, 13:33
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383

Off-topic

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
(of op de volgende borrel).
Uitstekende suggestie Roel


Met citaat reageren
  #176  
Oud 11 augustus 2005, 13:39
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Hmmm, had ik net ff tijd om te reageren...

--Hans
Met citaat reageren
  #177  
Oud 24 september 2005, 14:13
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Na heel wat interessante (en minder interessante) meningen... gelezen te hebben in dit forum. Staat mijn besluit vast. Zeker na het artikel van "Tanker Bob"...
Ik verlaat deze wereld en sluit me aan bij PPC. Af en toe kom ik nog wel eens terug om de leuke discussies te lezen.
Vaarwel tungsten T.... welkom Dell Axim X51V
Met citaat reageren
  #178  
Oud 24 september 2005, 16:29
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi
Na heel wat interessante (en minder interessante) meningen... gelezen te hebben in dit forum. Staat mijn besluit vast. Zeker na het artikel van "Tanker Bob"...
Ik verlaat deze wereld en sluit me aan bij PPC. Af en toe kom ik nog wel eens terug om de leuke discussies te lezen.
Vaarwel tungsten T.... welkom Dell Axim X51V
Succes
En als ik je één tip mag geven: zorg voor voldoende backups. Vooral als je gaat experimenteren is dit van wezenlijk belang.
Met citaat reageren
  #179  
Oud 13 oktober 2006, 10:42
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Van hier:

http://www.palmclub.nl/forums/showth...t=25665&page=2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
@ Gaz: Om even in te gaan op het OS, volgens mij zie je het zwarter in dan dat het is. Palm heeft keer op keer handige toevoegingen aan het OS aangebracht. Denk alleen al aan de overstap T3 - T5 waarbij "onehanded walkthrough menu's" werd geintroduceerd (met de blauwe omranding bij buttons / menuitems) een van de essentiele features van het OS dat wij nu kennen.

Voor de Treo 680 kan ik je ook een aantal voorbeelden geven. Bekijk het anders op een andere manier: het (basis) PalmOS was en blijft goed, innovaties komen eenmal in de vorm van toevoegingen / wijzigingen. Dit is ook het geval geweest voor OS1, OS3, OS4 etc. Waarom gaat men vanaf OS 5 steeds roepen dat het OS achterhaald is en niets vernieuwend? Als ik naar de Treo 700p of de Treo 680 kijk dan vind ik dat Palm de OS-versie best 6.5 had kunnen noemen. (Kijk maar even naar TomTom, die noemen het ook niet versie 5.3 maar versie 6 - In dit opzicht is Palm wel eerlijk gebleven) Anyway ik vind dat er genoeg innovaties in de nieuwe toestellen te vinden zijn.

Als Palm zo doorgaat dan loop ik over 2 jaar liever met een PalmOS 5.9999 toestel dan met een toestel met een ander OS.
Omdat OS5 er al zo'n 3 jaar is en zo'n beetje alles eruit gehackt is wat er te hacken valt. Verouderd is ook: verouderd tov de concurrentie (WM en Symbian) waar men bij vorige OS'en minder last van had. Je gaat niet ontkennen dat je nu liever de features van Cobalt had (dus: alles wat Garnet nu heeft plus meer, o.a. multitasking) als Cobalt niet dood was geboren.

Ik zeg dat juist het basis OS zijn ouderdom begint te tonen. Hoezo niet standaard files browsen op de kaart, hoezo geen standaard kaartlezer, waarom niet iets anders kunnen doen als de RSS reader de feeds staat te updaten, huh?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #180  
Oud 13 oktober 2006, 10:59
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Ik zeg dat juist het basis OS zijn ouderdom begint te tonen. Hoezo niet standaard files browsen op de kaart, hoezo geen standaard kaartlezer, waarom niet iets anders kunnen doen als de RSS reader de feeds staat te updaten, huh?
- Standaard files browsen op de kaart - voeg Files aan het OS toe (applicatie is te vinden op T5, TX, LifeDrive) - Al kom ik met FileZ ook al heel ver hoor!
- Standaard kaartlezer - voeg Drive Mode (of Card Export II / Card Reader eraan toe) - ook weer aanwezig op de T5 en de LifeDrive
- Iets anders kunnen doen als de RSS reader de feeds staat te updaten - voeg Chatter functionaliteit (draait lekker op de achtergrond) aan je RSS programma (Smaato komt binnenkort met een nieuwe RSS reader die dit moet kunnen).

Alles bij elkaar uitgerekend, met een minimaal aantal wijzigingen kom ik toch uit op PalmOS versie 5.492. Maar dit bestaat toch allemaal al? Had jij misschien een LifeDrive moeten aanschaffen i.p.v een Treo? Daar zitten deze functionaliteit er standaard op.

Nu even inhoudelijk over het OS en niet toestelspecifiek, zijn er nog meer wensen?
__________________
De Palm professional

Laatst gewijzigd door bluevoice; 13 oktober 2006 om 11:04.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023