Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 november 2004, 16:23
RvdP RvdP is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: Palm Foleo
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Locatie: Hengelo (O)
Berichten: 105
Hot-sync probleem

Hallo,

ja ik heb de zoekfunctie gebruikt en ja ik heb de resetpagina gelezen en gebruikt. Ik heb de Palmdesktop vanaf CD opnieuw geinstalleerd etc.
Toch het volgende probleem en daarbij hoort ook mijn angst al mijn gegevens kwijt te zijn dan wel te raken. Goed nu waar het om gaat:

Kreeg gisteren een fatal alert bij gebruik van de agenda (Datebook 5 - niet geregistreerde versie) deze gebruik ik al een lange tijd.
Soft reset , leverde geen oplossing, bleef een fatal alert krijgen zodra ik iets in mijn agenda wilde invoeren.
Bij de standaard agenda ging het allemaal goed.
Eerste conclusie: het ligt aan datebook 5 (logisch toch)
Daarom eerst maar even willen synchroniseren, echter bij het synchroniseren van de calender/datebook loopt het proces al vast.
Kan dus niet meer synchroniseren, tijdelijk uitschakelen van calender bij hotsync leverde ook een vastlopende hotsync op. Dus ook geen recente backup op de computer.
Datebook 5 van de palm gedelete.
Backupman gedraaid en bakckup veilig gesteld op de sdkaart. Bleek mijn sdkaart compleet in de war: 3 maal een palm directory etc.
Kaart geformatteerd, opnieuw een backup gemaakt en nu is dat deel in ord
Hard reset uitgevoerd, en via backupman gegevens weer in de palm gezet.
Op de desktop, palmdesktop verwijderd, opnieuw geinstalleerd en ook nu loopt calender vast bij synchronisatie, het enige dat wel synct is notepad.
Backup desktop ook veilig gesteld (zoals aangegeven op resetpagina)
Hoe krijg ik nu toch de agenda gegevens van de afgelopen 3 jaar teug op de desktop, plus de rest?
HELP dus aub. ik snap er even niets meer van, doe ik iets niet goed/fout?

Groeten
Rob
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 november 2004, 16:50
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Kreeg gisteren een fatal alert bij gebruik van de agenda (Datebook 5 - niet geregistreerde versie) deze gebruik ik al een lange tijd
Na 45 dagen hoort hij niet meer te werken, zolang kan die tijd toch niet zijn?

Als alles wel op je Palm staat, en onmogelijk naar je desktop wil, is de database van je agenda waarschijnlijk corrupt.

Citaat:
Daarom eerst maar even willen synchroniseren, echter bij het synchroniseren van de calender/datebook loopt het proces al vast.
Kan dus niet meer synchroniseren, tijdelijk uitschakelen van calender bij hotsync leverde ook een vastlopende hotsync op. Dus ook geen recente backup op de computer.
Begrijp ik dat je bent pas bent gaan synchroniseren ná het probleem? Later zeg je weer dat je een backup hebt gemaakt, staat hier wel alles in? Je zou de hele agenda van je Palm af kunnen gooien, en met die backup verder kunnen gaan.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 november 2004, 16:59
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Datebook5 geeft vaak zulke error's als het programma niet legaal is. (ik zeg niet dat het zo is, dat weet je zelf het beste).

Ik zou alles van Datebk5 wissen (met Filez) en ook de Palmsoftware op je desktop. Deze zou ik daarna opnieuw installeren (dus niet eroverheen, maar helemaal 'vers'). Je kunt dan voor de zekerheid bij je eerste Hotsync 'Handheld overwrites Desktop' aanvinken.

Of was dit wat je al geprobeerd had?

Succes in ieder geval.
__________________
До свидания!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 november 2004, 10:12
RvdP RvdP is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: Palm Foleo
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Locatie: Hengelo (O)
Berichten: 105
Dag:

Citaat:
Na 45 dagen hoort hij niet meer te werken, zolang kan die tijd toch niet zijn?
Ook na die 45 dagen kun je prima gebruik maken van Datebk 5. Je kunt zelfs de lastige popups omzeilen. En tot nu toe ging het altijd goed.

Citaat:
Begrijp ik dat je bent pas bent gaan synchroniseren ná het probleem? Later zeg je weer dat je een backup hebt gemaakt, staat hier wel alles in? Je zou de hele agenda van je Palm af kunnen gooien, en met die backup verder kunnen gaan.
Uiteraard heb ik regelmatig gesynct, alleen de laatste 4 dagen niet.
Toen verscheen de error. Heb een back up gemaakt op de sd kaart - vervolgens datebk5 erafgegooid via de delete functie.
Vevolgens wilde ik synchroniseren met de desktop en daar liep de calender-sync al vast. Daarna de palmdesktop geheel verwijderd en vanaf cd opnieuw geinstalleerd. Calender loopt nog steeds vast, tasks ook bij synchroniseren. De palm doet het wel weer prima.
De memo's, note pad, documents to go, contacts syncen wel als ik de calender en taks sync op do nothing zet.

Kreeg bij de palm - toen ik in datebk 5 iets wilde invoeren fatal alert de melding data mgr line 7399 - DM writecheckfaliure o.i.d in beeld dus ik vermoed ook dat er een corrupt record in de claender database zit. Echter waar - hoe krijg ik hem weg en hoe kan ik weer gewoon synchroniseren zonder mijn verleden aan gegevens kwijt te zijn?
Trouwens hij gooide ook de sdkaart geheel overhoop zodat ik die inmiddels ook 2 x geformateerd heb. Gelukkig werkt backupman als een trein.

Stel nu dat ik de laatste synchronisatie backup wil terug zetten (heb deze elders bewaard) hoe werkt dát dan. Is het een kwestie van de date.bak en date.dat bestanden kopieren naar de nieuwe backupmap?

Groeten
Rob

Rob
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 november 2004, 12:51
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385


Op de site van Pimlico kun je een programma vinden: dbscan. Die haalt de corrupte records uit de database.

En volgens mij moeten we niet discussieren hoe je langer dan 45 dagen van datebk5 gebruik kunt maken. Zonder te betalen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 november 2004, 19:21
RvdP RvdP is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: Palm Foleo
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Locatie: Hengelo (O)
Berichten: 105
Hoi,

Citaat:
Op de site van Pimlico kun je een programma vinden: dbscan. Die haalt de corrupte records uit de database.
Dit programmaatje opgehaald en de scan uitgevoerd. Ik kwam zo'n 23 corrupte records tegen tot hij ook tijdens dit programma de al eerder genoemde fatal alert gaf met dezelfde melding als eerder.

Toen ik eerder vandaag de findfunctie gebruikte kwam er opeens een andere fatal alert melding.( Emul68kMain.c,line:456 line 1111 exeption at a address 00107A7A)
Ik moet zeggen dat ik er wel moedeloos van word inmiddels.

Citaat:
En volgens mij moeten we niet discussieren hoe je langer dan 45 dagen van datebk5 gebruik kunt maken. Zonder te betalen
Je hebt helemaal gelijk en zodra mijn palm weer geod werkt zal ik mij registreren. Twee dagen even de standardagenda gebruiken liet mij merken hoezeer ik gewend ben geraakt aan datebk 5 en alle functionaliteiten erin. Ik kan niet meer zonder geloof ik


Nu nog graag antwoord op een eerdere vraag: op welke wijze zet ik een backup van de datebookgegevens (records) terug op de desktop, het kan nu even niet via de palm zelf dus.

Alvast bedankt weer voor het meedenken en oplossingen aandragen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 november 2004, 14:07
RvdP RvdP is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: Palm Foleo
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Locatie: Hengelo (O)
Berichten: 105
Volgens mij is het probleem, althans nu even, verholpen.
Nadat de dbscan niet leidde tot verbetering; het verwijderen van alle tasks/to do's evenmin en ook alle documenten van DTG geen soelaas bood heb ik maar een harde reset gedaan. Gelukkig (want op de thuis PC was alle info van de agenda inmiddels verdwenen) synchroniseer ik ook op mijn werk. Daar liep het systeem overigens ook vast maar had ik alle gegevens nog. Weliswaar een paar dagen ouder maar dat overleef ik wel.
Alles (DTG, Dakebk5 etc) opnieuw geinstalleerd en pfff na enig zweten blijkt de palm weer gewoon te werken (geen fatal alerts) en - dat was het spannends - ook weer te synchroniseren.

Zoals beloofd zal ik vandaag of morgen - in de veronderstelling dat het blijft werken zoals het nu doet - mij registreren bij/voor datebk 5.
Overigens - mocht ik die indruk gewekt hebben - heb ik geenszins een illegale versie gebruikt van Daktebk5 maar nam ik de 'nag'schermen voor lief die de 2de helft van de maand verschijnen. De functionaliteit - zo verzekeren ook de makers - leidt daar immers niet onder.

Groeten
Rob
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023