Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 november 2002, 11:46
FreestyleR FreestyleR is offline
Senior lid
Voornaam: Denny
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Palm 's ochtends ineens leeg??!!

Hey,

Vanochtend probeerde ik mijn palm aan te zetten, maar tot mijn grote schrik deed deze het niet
Dus ik zet mn palmpje m130 in de cradle en ik druk nogmaals op de aan/uit knop. De palm gaat nu aan maar batteryhack geeft aan dat er nog maar 5% accu-power over is!! Onmogelijk...aangezien er gisteravond nog zo'n 30% power was.
De auto-off timer staat op 30 sec. (ik heb wel 'always on' geïnstalleerd, maar ik weet zeker dat de palm uit stond toen ik ging pitten)

Wat ken er nou aan de hand zijn?

btw, wel alle ingevoerde gegevens en programma's stonden er nog op!

bvd en greetz
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 november 2002, 12:04
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Geeft de Palm dit probleem ook als de batterij wel helemaal vol is? Want uit voorzorg gaat de Palm niet meer aan, omdat de batterij te ver leeg is. Hoe het kan dat het in één nacht zo snel ontlaadt weet ik ook niet.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 november 2002, 12:13
FreestyleR FreestyleR is offline
Senior lid
Voornaam: Denny
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Nee, ik heb de Palm eind september nieuw gekocht. Dit is de eerste keer dat mn Palm weigert in te schakelen. Wel vind ik, maar dat kan ook verbeelding zijn, dat de accu snel leeg is (uurtje of 5/6 bij constant gebruik).

Verder was het voor mij ook een raadsel, maarja ik zit nog volop in de garantie...

greetz
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 november 2002, 22:19
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
(uurtje of 5/6 bij constant gebruik).
Dat vind ik nog best veel, is dat dan met achtergrondverlichting op laag en contrast ook niet al te hoog ofzo?

Ik kom namelijk echt niet aan deze mooie waardes, maar ik heb mijn backlight wel (bijna) altijd op high staan.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 november 2002, 23:22
FreestyleR FreestyleR is offline
Senior lid
Voornaam: Denny
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Tis eigenlijk meer een gokje (nooit echt gemeten ofzow)..en 't kan dus best zijn dat het stukken minder is maarja.
Ik schrok me wel kapot vanochtend toen mn trouwe palm niet aanging hoor! Hopen dat het niet al te vaak voorkomt!!

greetzz
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 november 2002, 11:18
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Ik heb dat met mijn m500 ook gehad laatst! 's ochtends zat er geen leven meer in. Zelfs na een paar uur opladen kreeg ik em niet aan de gang. Diverse resets geprobeerd, waarna 'ie in een 'loop' terechtkwam. Alleen een harde reset hielp nog.
Vervolgens een complete restore gedaan, waarna bepaalde progs niet meer werken en PowerRun nog maar de helft van de progs op mijn mmc ziet.

Sinds die tijd doet ook mijn accu raar: na maar een paar minuten gebruik geeft de teller plotseling 73% aan. Veel te veel verbruikt dus.

De meeste problemen heb ik provisorisch opgelost: ik laad vaker op (al geeft ie na een paar minuten aan dat ie al weer vol is) en de progs op mijn mmc heb ik erafgegooid en opnieuw geinstald.

Maar waar het vandaan kwam?
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 november 2002, 14:58
FreestyleR FreestyleR is offline
Senior lid
Voornaam: Denny
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Unhappy palm weggebracht

Ik heb dit probleem nu al voor de zoveelste keer gehad...dus ik heb hem maar ffies weggebracht, aangezien ik nog volop in de garantie zit.

Maar ik mis hem wel

greetzz
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 december 2002, 13:34
palmario's schermafbeelding
palmario palmario is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 01 december 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 64
Palm ineens leeg

Heb dat ook meermaals gehad; palm is anderhalf jaar oud (M505) en soms laadt hij niet goed op. Dit is eigenlijk begonnen sinds ik de nieuwe cradle (van de omruilactie) gebruik. Heel irritant als je hem nacht hebt opgeladen en hij is toch leeg; al een paar keer gehad dat hij dan hard reset nodig had. Nu doet hij het weer goed!
__________________
Psion 5, Psion 5MX, Palm V, Palm Vx, Palm M505, Palm Tungsten T, heb ik het geduld te wachten op OS6 of koop ik toch de te dure Sony UX-50?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 december 2002, 21:15
davista
Guest
 
Berichten: n/a
omruilactie ??? ik heb ook problemen met men cradle ruilen ze die dan gewoon om of moet je dan ook een paar weken w8ten tot ze alles terug hebben uitgetest en shit.?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 02 december 2002, 23:32
palmario's schermafbeelding
palmario palmario is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 01 december 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 64
cradle

Er was een omruilactie voor de cradle voor de eerste serie m505. Met mijn originele cradle had ik nooit problemen, maar met de gedachte dat dat nog zou kunnen komen, heb ik er toch maar een besteld. Toch vind ik dat hij snel leegloopt. In het programma Uptime zie ik dat ik hem 1 dag en 3 uur geleden volledig had opgeladen. Ik heb hem nu 49 minuten aangehad en er zit nog maar 51% in. Nu maakt me dat niet zoveel uit, maar als ik in de toekomst lange teksten wil gaan invoeren met mijn PPK zal dat wel een probleem zijn. Hopelijk heb ik dan al een Tungsten!
__________________
Psion 5, Psion 5MX, Palm V, Palm Vx, Palm M505, Palm Tungsten T, heb ik het geduld te wachten op OS6 of koop ik toch de te dure Sony UX-50?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 05 december 2002, 02:09
palmario's schermafbeelding
palmario palmario is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 01 december 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 64
Probleem opgelost

Ik heb het probleem met mijn accu kunnen oplossen. Wat ik heb gedaan is: Een harde reset uitvoeren (resetgaatje indrukken, dan power-knop indrukken, resetgaatje loslaten, power-knop loslaten indien er komt te staan "Erase all data?"). Alvorens te hotsyncen, maak je de backup-map van je palm op je pc leeg. Indien je nu hotsynct, worden alleen de agenda, adressen en notities (in mijn geval het belangrijkste) gerepareerd. De andere belangrijke programma's heb ik er daarna in 10 minuutjes weer opgezet. Mijn -voorzichtige- conclusie is dan ook dat het aan door mij geinstalleerde software moet hebben gelegen, daar ik nogal veel software op mijn palm installeer. Ik weet niet precies aan welk programma het heeft gelegen, een van de volgende zou het geweest kunnen zijn: Filez, EVPlugBase, Uptime, Today, Silence. Indien je hetzelfde accu-probleem hebt en je draait een van deze programma's, voer dan eens bovenstaande procedure uit en misschien helpt dat bij jou dan ook.
Succes gewenst door een gelukkig man!
__________________
Psion 5, Psion 5MX, Palm V, Palm Vx, Palm M505, Palm Tungsten T, heb ik het geduld te wachten op OS6 of koop ik toch de te dure Sony UX-50?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 05 december 2002, 11:52
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Dan ga ik die schoonmaakprocedure dan ook maar es proberen.

bedankt voor de tip!
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 22 december 2002, 14:21
FreestyleR FreestyleR is offline
Senior lid
Voornaam: Denny
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Media Markt -reparatieservice

hey,

Mn Palm is nu al 4 weken -voor reparatie- weg. Weet iemand hoe lang het nog kan duren voordattie terug komt? Ik heb al meermalen Media Markt Rotterdam (waar ik mn palm gekocht en weggebracht heb) gebeld, maar die gasten nemen niet op. (ik krijg een muziekje maar verder nix)?!!!



ps. wat ik ook ff wil weten, is of er meer mensen zijn met klachten over media markt?

Laatst gewijzigd door FreestyleR; 22 december 2002 om 14:28.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 22 december 2002, 17:27
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Je had ook Palm zelf kunnen benaderen en de reparatie met hen kunnen regelen. Dynabyte (waar ik mijn palm gekocht heb) stuurt je ook regelrecht naar de fabrikant.
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 22 december 2002, 17:43
FreestyleR FreestyleR is offline
Senior lid
Voornaam: Denny
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Maar, als hij dan gerepareerd moet worden, kost het mij dan centjes om de Palm op te sturen, of wordt dit vergoed door Palm Benelux?...en hoe lang ben ik hem dan kwijt?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023