Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10 juni 2007, 12:44
Henkvv
Guest
 
Berichten: n/a
Adapt AD-750 met Treo 680 problemen

Ik ben in het bezit van een Palm Treo 680 met laatste updates met hierop TomTom navigator 6 met kaarten van de Benelux.
Navigator draait goed en om hier gebruik van te maken heb ik een Adapt AD-750 gps bluetooth ontvanger gekocht.
De palm treo vond deze ontvanger goed en ik heb hem via de thrusted devices gepaired.(wachtwoord ingevoerd).
Totnutoe gaat alles goed. De eerste keer dat ik Navigator startte vond hij gelijk de gps ontvanger en kan ik perfect navigeren.
Toch komt het ook geregeld voor dat navigator zegt dat hij geen gps-ontvanger kan vinden.
Het valt mij dan op dat in Palmos het bluetooth icoontje (actief blauw, inactief grijs) dan wit is.

Het enige wat dan werkt is de ontvanger verwijderen uit de lijst van thrusted devices. De gps-ontvanger uit en weer aan zetten (anders herkent mijn Palm hem niet) en dan weer opnieuw laten pairen.

Ook als ik eerst Navigator opstart (met gps-ontvanger dus uit) wil navigator op geen enkele wijze meer contact maken met de gps-ontvanger.

De gps-ontvanger werkt verder prima op andere apparaten (ook op de Treo als hij eenmaal contact heeft) dus het lijkt mij een bluetooth probleem op mijn Palm Treo 680. Vooral ook omdat het bluetooth status icoontje wit wordt.

is er mischien een bluetooth update ergens aanwezig of weet iemand anders hoe dit probleem is op te lossen? Het is namelijk erg irritant als ik de devices elke keer opnieuw moet pairen.

Bedankt,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 juni 2007, 22:38
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Een collega had hetzelfde probleem met een Treo 650.
Het liep niet helemaal lekker.
Hij heeft hem omgeruild voor een Holux GR236.
Nu helemaal geen problemen meer.
Een witte bluetooth icoontje wil trouwens zeggen dat je Treo een actieve verbinding heeft met je GPS.
Heb je trouwens deze update al geinstalleerd ?
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.

Laatst gewijzigd door Vanstra; 10 juni 2007 om 22:53.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juni 2007, 10:59
Henkvv
Guest
 
Berichten: n/a
Die update heb ik inderdaad geinstalleed. Anders wil navigator niet eens draaien.

Ik denk dat het dan even kijken wordt naar die andere ontvanger.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 juni 2007, 21:43
chevynl
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn 650. Ik heb een Oasis Stein Bluetooth receiver en het werkt ongeveer maar voor max 30 seconden goed icm met TomTom 5.21.

Dan krijg ik binnen TT de melding welk GPS apparaat ik wil gebruiken terwijl hij wel goed staat onder de trusted devices. De verbinding valt dus iedere keer weg.

Iemand een suggestie ?
Bvd
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 juni 2007, 08:26
Henkvv
Guest
 
Berichten: n/a
Hey,

Het probleem wat U heeft is iets anders. Bij mij valt de verbinding namelijk niet weg maar wil hij die niet eens maken. Heeft hij wel verbinding dan werkt alles prima.

Mijn oplossing:
Ik heb indertussen mijn adept ingeruild en een TomTom SiRF III Bluetooth GPS Receiver aangeschaft.
Dit heeft het probleem opgelost.
De volgende uitleg werd gegeven: TomTom navigator moet de communicatie poorten routen via de Palm. Waarschijnlijk heeft de Palm hier problemen mee.
De receiver van TomTom heeft een andere communicatie protocol die de Palm niet hoeft te routen.

Bij mij heeft het in ieder geval het probleem opgelost door de TomTom SiRF III Bluetooth GPS Receiver (79 euro) aan te schaffen.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023