Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 23 oktober 2005, 23:14
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Al mijn "problemen" zijn bij de nieuwe update verholpen. Ook het verwijderen van de ingestelde alarm tijden werkt goed. Is er echter een snelle methode om naar een bepaalde dag en tijd te gaan, bijvoorbeeld morgenavond om 20:30 (staat in de database) en dan de programma's te bekijken die er dan op zijn.
Met citaat reageren
  #42  
Oud 24 oktober 2005, 01:17
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Ik heb het programma ook eens geprobeerd en ik liep nog tegen volgende dingen aan:

- Alle bijkomende schermen (setup en programmadetails), verschijnen niet als kompleet scherm, maar enkel de tekstvlakken en knoppen komen boven op het overzichtsscherm dat als achtergrond blijft staan.
Dit schept verwarring en maakt het heel onoverzichtelijk.
- Bij het oproepen van de zenderlijst heb ik altijd de neiging om de keuzevakjes aan te klikken voor het in- en uitvinken en dat werkt dan niet, want het gebeurt met selekt en een button.
- Bij het ordenen van de zenderlijst scrollt de selektie uit beeld. De hele lijst dient te scrollen als de selektie zich in de toppositie van de zichtbare zenders bevindt.
- Wanneer je in het onzichtbare gedeelte op en neer scrollt, heb ik de indruk dat ook andere zenders (dan de geselekteerde) van plaats wisselen.
- Bij het bewaren kreeg ik een memory error, waarna het programma stopt. Opnieuw opstarten gaf dezelfde error. Een soft reset heeft dat verholpen.
- Bij het bewaren van de kleurinstellingen kwam een out of bounds error (alleen de eerste keer).
- Bij het overschakelen van RGB naar Palet is de aktuele kleur niet meer geselekteerd.
- Op mijn 33 MHz loopt het vrij traag. Wanneer je op een tijdstip klikt, schuiven de programma's op. Daarna blijft hij een tijdje rekenen en vervolgens wordt het hele scherm terug opgebouwd, terwijl alleen de bovenste tijdbalk nog fout stond.
- Bij het aanklikken van de zoom (tijden onderaan) verschijnt de beschrifting dubbel op de aangeklikte knop en op de andere lijkt ze te verspringen.
- Ik heb de indruk door een flikkering in het scherm dat het programma meerdere malen per minuut probeert de tijdlijn te updaten. Dit lijkt mij overdreven en nutteloos. Afhankelijk van de gekozen tijdschaal is om de een tot vijf minuten voldoende. Misschien bepalen hoeveel sekonden per pixel?


- Verder sluit ik mij bij de wens van RolfY aan om een soort GoTo navigatie te hebben.
- Het automatisch opstarten met de huidige tijd zou via een voorkeurinstelling uitschakelbaar mogen zijn.
- Ik heb wel bedenkingen bij de kategorie indeling, maar dat zal wel aan de XML liggen, waar FBTV niets kan aan doen. Tenzij dat je een kleurmenu kan maken voor een twintigtal in te geven trefwoorden die dan opgezocht worden in de titel (of beschrijving).
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #43  
Oud 24 oktober 2005, 08:42
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Ik heb het programma ook eens geprobeerd en ik liep nog tegen volgende dingen aan:

1 - Alle bijkomende schermen (setup en programmadetails), verschijnen niet als kompleet scherm, maar enkel de tekstvlakken en knoppen komen boven op het overzichtsscherm dat als achtergrond blijft staan.
Dit schept verwarring en maakt het heel onoverzichtelijk.
2 - Bij het oproepen van de zenderlijst heb ik altijd de neiging om de keuzevakjes aan te klikken voor het in- en uitvinken en dat werkt dan niet, want het gebeurt met selekt en een button.
3 - Bij het ordenen van de zenderlijst scrollt de selektie uit beeld. De hele lijst dient te scrollen als de selektie zich in de toppositie van de zichtbare zenders bevindt.
4 - Wanneer je in het onzichtbare gedeelte op en neer scrollt, heb ik de indruk dat ook andere zenders (dan de geselekteerde) van plaats wisselen.
5 - Bij het bewaren kreeg ik een memory error, waarna het programma stopt. Opnieuw opstarten gaf dezelfde error. Een soft reset heeft dat verholpen.
6 - Bij het bewaren van de kleurinstellingen kwam een out of bounds error (alleen de eerste keer).
7 - Bij het overschakelen van RGB naar Palet is de aktuele kleur niet meer geselekteerd.
8 - Op mijn 33 MHz loopt het vrij traag. Wanneer je op een tijdstip klikt, schuiven de programma's op. Daarna blijft hij een tijdje rekenen en vervolgens wordt het hele scherm terug opgebouwd, terwijl alleen de bovenste tijdbalk nog fout stond.
9 - Bij het aanklikken van de zoom (tijden onderaan) verschijnt de beschrifting dubbel op de aangeklikte knop en op de andere lijkt ze te verspringen.
10 - Ik heb de indruk door een flikkering in het scherm dat het programma meerdere malen per minuut probeert de tijdlijn te updaten. Dit lijkt mij overdreven en nutteloos. Afhankelijk van de gekozen tijdschaal is om de een tot vijf minuten voldoende. Misschien bepalen hoeveel sekonden per pixel?


11- Verder sluit ik mij bij de wens van RolfY aan om een soort GoTo navigatie te hebben.
12 - Het automatisch opstarten met de huidige tijd zou via een voorkeurinstelling uitschakelbaar mogen zijn.
13 - Ik heb wel bedenkingen bij de kategorie indeling, maar dat zal wel aan de XML liggen, waar FBTV niets kan aan doen. Tenzij dat je een kleurmenu kan maken voor een twintigtal in te geven trefwoorden die dan opgezocht worden in de titel (of beschrijving).
Een aantal problemen zou ik simpel kunnen afdoen met: hardware/OS probleem, maar ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn:

1. Dit probleem heb ik ook gezien op mijn G18 en lijkt me een OS4 probleem. Had je dit probleem ook in versie 1?
2. Ik zal proberen het inderdaad wat intuitiever te maken, maar ik beloof niets
3. Klopt. Ik zal kijken of ik de selectie zoveel mogelijk in beeld kan laten.
4. Sorry: "heb ik de indruk" is niet echt een melding waar ik iets mee kan....
5. Heapproblemen. Helaas een hardwareprobleem dus.
6. ??? Misschien hetzelfde ???
7. Dit is logisch. Het palet laat 256 kleuren zien, de sliders "Ware kleuren". Als je met de sliders een van de 256 palettekleuren gekozen hebt, laat de palette wel de juiste kleur zien.
8. Tja, grote databases, dus veel zoek- en sorteerwerk nodig. En dat draait nu eenmaal langzaam op 33MHz. Ook het opnieuw tekenen van een scherm kost op 33MHz meer tijd dan op een OS5 device.
9. Zelfde probleem als 1. ???
10. Ga ik naar kijken.

11. Up/Down is een dag vooruit/terug. Links/rechts is 4 "eenheden" vooruit/terug. Zo kun je op een OS5 device redelijk snel navigeren. Een extra "navigatie scherm" zou ik wel kunnen maken, maar dan onder het menu, anders zouden mensen met snelle devices er meer last dan voordeel van hebben.....
12. Sorry, ga ik niet doen. Het automatisch opstarten met de juiste tijd is er op veler verzoek in gekomen en ga ik er nu niet weer uithalen.
13. Klopt. Er zijn in XML iets meer dan 15 standaard categorieen waar ik een paar van samengevoegd heb.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #44  
Oud 24 oktober 2005, 09:56
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Update

Na wat testen blijkt dat de vierde opmerking van ghia waarschijnlijk overeenkomt met een al eerder door mij opgemerkt probleem. Het gaat om het selecteren van het wel of niet laten zien van de stations. Als je een station helemaal naar beneden beweegt, dan blijft het station dat op de plaats boven dit station stond als het ware kleven aan het station dan je naar beneden wilt hebben en schuift ook mee naar beneden. Ik hoop dat dit het probleem een beetje duidelijker maakt.

Verder valt op dat als ik op het batterijtje druk dat ik de info krijg van het station dat op dat punt staat maar niet zichtbaar is.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 24 oktober 2005, 10:02
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Ja, ga ik naar kijken, want zo klopt het inderdaad niet. (Niet om het goed te praten, maar zoals je in menig TV en VCR kunt zien is dit niet de meest eenvoudige materie....)
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #46  
Oud 24 oktober 2005, 10:17
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Kunnen er voor Belgie ook de commerciele zenders in? (VTM, Kanaal 2, VT4 en VijfTV)
VTM, Kanaal2 en VT4 toegevoegd. Even de zenderdatabase downloaden.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #47  
Oud 25 oktober 2005, 12:55
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
En weer een aantal verbeteringen in FBTV versie 2.0.4:
- Op de batterij klikken opent menu.
- Een melding als de data "op" is.
- Update "sharing violation" fout opgelost.
- Zendervoorkeuze verbeterd: geen aparte "verbergen" button meer, de gekozen zender blijft in beeld en de fout van onterechte verwisselingen zou opgelost moeten zijn.
- Een navigatieschermpje (onder het menu)

EDIT
Oh ja: vandaag (overdag) eerst even een nag-screen, vanavond ga ik compileren met een betaalde versie, dan is het nag-screen weer verdwenen.

__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!

Laatst gewijzigd door fransbr; 22 februari 2006 om 10:52.
Met citaat reageren
  #48  
Oud 25 oktober 2005, 15:19
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Hallo Frans, het lukt me op mijn Apple (OSX 10.4) nog steeds niet om het bestand te downloaden. Ik krijg slechts enkele pagina's abracadabra op mijn scherm. De pdb-files lukken prima.
Nu krijg ik het prc-bestand wel via email doorgestuurd door mede-forumleden of door jou (bedankt allemaal), maar is er geen mogelijkheid om het downloaden vanaf je site of vanaf je bijdrage hierboven te realiseren voor Apple-gebruikers? Of misschien het geheel als zip te verpakken?
Met citaat reageren
  #49  
Oud 25 oktober 2005, 16:11
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Vrieselaar
... maar is er geen mogelijkheid om het downloaden vanaf je site of vanaf je bijdrage hierboven te realiseren voor Apple-gebruikers? Of misschien het geheel als zip te verpakken?
Mijn eerste prio was (is) debuggen. Daarna staat op het programma: een zip/sit maken, externe updater(s) testen en links daarnaar toevoegen op mijn site. Heb je al eens geprobeerd met een andere browser de .prc te downloaden of met jouw browser ergens anders een .prc te downloaden, want het lijkt me toch echt een probleem van jouw browser (welke is dat trouwens?).
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #50  
Oud 25 oktober 2005, 16:14
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Frans, ik heb het probleem ook wel eens, maar dan als ik met de browser op de Treo 650 de prc probeer binnen te halen.
Met citaat reageren
  #51  
Oud 25 oktober 2005, 16:37
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
... want het lijkt me toch echt een probleem van jouw browser (welke is dat trouwens?).
Dat is Safari.
Vanavond zal ik het uitproberen met Internet Explorer en Firefox. Of dat lukt laat ik je nog weten.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 25 oktober 2005, 16:53
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Asl het goed is is het nag-screen nu weg.
Ik heb ook een FBTV_LR.zip klaar staan.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #53  
Oud 25 oktober 2005, 17:03
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Frans, ik heb het probleem ook wel eens, maar dan als ik met de browser op de Treo 650 de prc probeer binnen te halen.
Het lijkt me te maken te hebben met de headers die je Apache server meestuurt: "Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1". En de browser van Henk laat het dan als text zien. Waarom PDB's wel goed gaan, is omdat de Content-Type header er dan zo uitziet: "Content-Type: chemical/x-pdb". Misschien eens kijken naar forcetype.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #54  
Oud 25 oktober 2005, 17:46
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Ik heb ook een FBTV_LR.zip klaar staan.
Dat is snel, Frans. Heel erg bedankt.
Met citaat reageren
  #55  
Oud 25 oktober 2005, 18:14
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Een zeer goede verbetering deze versie! Hij lijkt(?) zelfs iets soepeler te draaien, maar dat kan ook wishfull thinking zijn
Ik heb *alweer* een nieuwe wens Zou er in een toekomstige versie ook een categoriekiezer kunnen komen? Met andere woorden: een overzicht van alle sport-, amusement, nieuws-, etc. programma's. Die categorieen heb je er immers toch al inzitten en als extra menuoptie lijkt me dat een handige toevoeging
Met citaat reageren
  #56  
Oud 26 oktober 2005, 08:37
Speijk Speijk is offline
Senior lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Locatie: Houten
Berichten: 76
Stuur een bericht via ICQ naar Speijk Stuur een bericht via MSN naar Speijk
Hoi,


Sinds verzie 2 werkt de automatische update niet meer, niet via de palm (over gprs) en niet via de conduit van notgo. Doe ik iets verkeerd?


Groeen
Rob
Met citaat reageren
  #57  
Oud 26 oktober 2005, 09:26
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
@Bram/Henk: ik heb in de Apache server "prc" achter "pdb" gezet in het mime-type bestand. Ik kan de server echter niet zomaar opnieuw opstarten, dus zal het nog wel een poosje duren voordat hij het vlekkeloos doet.

@JP: Ik zal kijken wat ik kan doen. Komt (wel wat lager) op mijn prio lijstje

@Speijk: "doet het niet meer" is niet echt een operking waar ik iets mee kan . Krijg je een foutmelding (zie post #32 van Bram)? Die fout is nu opgelost. Zijn er meer menen met een probleem met updaten?
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #58  
Oud 26 oktober 2005, 12:34
Speijk Speijk is offline
Senior lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Locatie: Houten
Berichten: 76
Stuur een bericht via ICQ naar Speijk Stuur een bericht via MSN naar Speijk
Hoi,

Die "doet het niet meer" sloef ook op demogelijkheid dat ikergens een instelling was vergeten

Met GPRS krijg ik inderdaad dezelfde fout als Bram. Dit heb ik gisterenochtend voor het laatst geprobeerd. Omdat mijn database nu up to date is kan ik dat nu ook even niet uitproberen of het weer werkt.

Via de conduit zie ik het volgende in de log:

Citaat:
Start FBTV installatie
Ophalen zip bestand van internet
Uitpakken bestand D:\Temp\fbtv.zip
installeren FBTV_Prog.pdb op palm
FBTV: Installing 2737 records to table FBTV_Prog
FBTV: Exception EPalmSyncError, Message = Error 16387 :The requested database, record, resource, etc. could not be found.
Fout bij het installeren van FBTV_Prog.pdb. Zet beide bestanden handmatig op je palm voordat je FBTV gaat gebruiken
"Handmatig" installeren gaat wel goed.
Ik heb overigens nog versie 2.02 in gebruik. Ik zal de versie 2.04 installeren.
Met citaat reageren
  #59  
Oud 26 oktober 2005, 12:41
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Frans,

Het programma werkt (v 2.04) goed, ook de update deed het gisteren.
Wel heb ik nog een wensje (totaal geen prioriteit, want hoe je dit zou moeten doen zou ik ook niet weten en dus is het waarschijnlijk wishfull thinking, maar toch), het direct kunnen zappen naar het betreffende kanaal via bv noviiremote of de showview codes direct kunnen versturen.
Verder perfect en bedankt, ik blijf testen en als ik wat vindt zal ik het hier melden.

groet, Rolf

P.s. de gemelde problemen met het scrollen liggen aan mijn digitizer die toen net problemen begon te geven.
Met citaat reageren
  #60  
Oud 26 oktober 2005, 13:26
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speijk
Via de conduit zie ik het volgende in de log:
Ik maak (bewust) geen gebruik van conduits. Ik heb nooit support gegeven op externe updaters (via een conduit) en zal dat ook nooit gaan doen. De reden daarvan heb ik al vaker uitgelegd. Ik zou zeggen: neem contact op met degene die de conduit gemaakt heeft, want zo werkt-ie inderdaad niet. De updater van notgo schijnt wel te werken en ga ik binenkort zelf ook eens testen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolfY
het direct kunnen zappen naar het betreffende kanaal via bv noviiremote
Deze discussie is bij versie 1 ook al gevoerd. Het zou heel mooi zijn als alles automatisch zou kunnen, maar ik denk niet dat de producent Novii zijn software zo gaat aanpassen dat vanuit FBTV de betreffende code's rechtstreeks aan te roepen zijn. En noviiremote nabouwen ... (ja: dat is wishfull thinking )
Bovendien: het gebruik van een Palm als IR afstandsbediening is een hele leuke toepassing maar werkt (wat mij betreft) helaas te slecht ivm. het slechte bereik.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 61 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 61 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023