Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 september 2004, 21:48
Marlie
Guest
 
Berichten: n/a
HELP HELP, ik krijg de software niet geïnstalleerd

Hallo iedereen!

Ik ben compleet nieuw in het wereldje van PDA. Na jaren gezeul met papieren agenda's heb ik vandaag dan eindelijk een pda gekocht.
Een Sony Clié PEG-SJ22 om precies te zijn.

Het grote probleem is nu dat ik de software niet geïnstalleerd krijg... Ik heb de cd-rom netjes in de cd-rom drive van mijn computer (met Windows XP Proffesional edition) gestopt, maar er gebeurde niets (en dan bedoel ik helemaal niets)...
Op allerlei manieren heb ik nu geprobeerd om de software handmatig te installeren, dit lukt niet. Via configuratiescherm niet, via verkenner niet en ook niet via het knopje automatisch afspelen...
BAAL, BAAL, BAAL

Nu ben ik geen gigantische held met computers...

Heeft er iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit op moet lossen?
Heb de PDA ook al gewoon aangesloten via USB, maar dan komt er ook geen reactie...

In ieder geval heel erg bedankt alvast!

Groetjes,
Marlie
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 september 2004, 22:13
pal's schermafbeelding
pal pal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Paul
Model: Tapwave Zodiac
 
Geregistreerd: 28 mei 2001
Locatie: Nijmegen
Berichten: 178
Lightbulb Idee?

Hoi Marlie,

Ik heb zelf geen XP, maar vond dit voor je op de Palm-website:

"Solution ID : 1465

How to install Palm™ Desktop Organiser Software onto Windows NT, Windows 2000, and Windows XP.
In order to install the Palm™ Desktop organiser software correctly on NT-based Windows Operating Systems, it is necessary to give full administrator rights to the user who is to install the software. These administrator privileges can be removed from the specific user account after installation if necessary.

Microsoft Windows XP Users have to use Palm Desktop 4.x. Therefore the above described solution will not work if you are using MS Windows XP Pro or MS Windows Home Edition."

Haal even de nieuwste Palm Desktop software hier op:
Palm Desktop 4.1

Succes !

Groeten,

Paul
__________________
pal(m)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 september 2004, 23:07
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Misschien begrijp ik je helemaal verkeerd, ik denk dat het probleem ver onder het niveau ligt dan het probleem dat jij vermoed. Ik denk dat deze meneer nog niet weet hoe een PAlm werkt. Allereerst, als je alle cd's hebt geinstalleerd moet je ook hotsync hebben. Om je eerste Hotsync te doen ga je op je clie naar hotsync en drukt op het Hotsync logo. Dan gaat je Clié verbinding maken met je computer. Een Palm is niet is als een externe computer van je huidige, maar een systeem op zich. Hij wordt ook niet op die manier herkent door XP. Door Hotsync uit te voeren worden alle gegevens die uitwisselbaar zijn met je pc overgezonden. JE kan je Palm ook helemaal niet herkennen in Verkenner. Ook software wordt op je Clié gezet bij een hotsync.

Als ik nu onbuttige informatie uit leg, vergeef me dan, want ik kan uit je vraag niet goed begrijpen wat je bedoelt. Duidelijk zijn en veel kenmerken aangeven werkt absoluut beter.

Succes!
__________________
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 september 2004, 23:36
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Methode werkt, Palm Desktop niet: je moet Palm Desktop voor de Clie hebben die bijgeleverd is.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 september 2004, 04:44
Marlie
Guest
 
Berichten: n/a
In ieder geval al bedankt voor de antwoorden!
Het probleem is nog niet opgelost. Ik begrijp dat je moet synchroniseren en ik weet ook hoe.
Maar dit kan pas na het installleren van de bijgeleverde software (op cd-rom) en daar zit het probleem. Ik krijg de software niet geïnstalleerd. Heb wel volledige administratorbevoegdheden binnen windows xp, maar de cd-rom wil niet starten en het setup programma is ook niet handmatig te starten.

Hoop dat ik nu wat duidelijker ben...

Groetjes,
Marlie
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 september 2004, 23:08
pal's schermafbeelding
pal pal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Paul
Model: Tapwave Zodiac
 
Geregistreerd: 28 mei 2001
Locatie: Nijmegen
Berichten: 178
Hmmmm

Zoals ik het van Marlie begreep is de software niet te installeren. 1 De autorun werkt niet. 2 Via configuratiescherm - Software toevoegen niet en 3 Via verkenner gewoon keihard op de setup.exe klikken niet.
Geen van bovenstaande installmogelijkheden doen het. Het kon een admin-probleem zijn (volgens PalmOne), maar dit is inmiddels door Marlie zelf ontkracht: er ZIJN admin-privileges. De nieuwste Palm Desktop zal ook geen verlossing brengen als ik onze koude-soep en Sony-expert Gazpacho mag geloven (dankje Gaz). Het MOET de originele Clie (Palm) Desktop zijn.

Ik begin mij af te vragen of a. Die cd-rom niet gewoon "rot" is en b. Er beter een andere Clie (Palm) Desktop kan worden geregeld om eens te proberen. En nee, niet hier naar vragen, want er wordt geen software hier verhandeld...

Beter in de richting?
__________________
pal(m)
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 september 2004, 23:43
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Soms kan het liggen aan de windows installer. Dat kan je testen door een ander programma vanaf CDROM te proberen te installeren. Je hebt vast nog wel een CD waar ook een setup.exe op staat, zoals fotobewerking, scanner, bijlage tijdschrift, .. .
Loopt dit ook niet, dan ligt het aan je windows systeem. Loopt het wel, is er iets mis met je Palm-CD.
Als je Setup.Exe dubbel klikt komt er een popup melding? Zie je setup.exe (even) verschijnen in de processlijst van taakmanager? Komen er meldingen in het systeem event rapport?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 september 2004, 20:21
pal's schermafbeelding
pal pal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Paul
Model: Tapwave Zodiac
 
Geregistreerd: 28 mei 2001
Locatie: Nijmegen
Berichten: 178
offtopic

offtopic: hee, Gerard heeft ook een Tungsten W !
Hoe bevalt ie?

Ontopic: Marlie zou eens kunnen testen indeed. Maar het is akelig stil aan Marlie's kant...
__________________
pal(m)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 september 2004, 19:26
Marlie
Guest
 
Berichten: n/a
Het probleem is ontdekt.... Het ligt aan mijn pc (of eigenlijk aan mijn broer en wat-ie doet met de pc, maar da's een lang verhaal). Op een andere pc is het allemaal geen probleem dus problem solved. In ieder geval bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Marlie
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023