Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 maart 2005, 21:06
John1965
Guest
 
Berichten: n/a
Question Digitizer Vx

Ik heb sinds de installatie van een nieuwe OS (4.1) op mijn Vx een probleem met de digitizer. Alles lijkt normaal te werken, een harde reset (reset + on/off toets) is de digitizer goed in te stellen, maar na een 'soft' reset is de digitizer van slag af, het lijkt wel of hij een 'gain' heeft vanuit het centrum van het scherm.
Om deze reden heb ik het ding nu al weer een tijdje niet gebruikt tot enige ergenis, dus vandaag maar weer eens een poging gedaan.
Ik dacht dat het aan OS4.1 lag, dus ge-downgrade naar OS3.5 maar nog steeds niet goed!!
Tijdens de vele pogingen met hotsync steeds een nieuwe user gebruikt om eventuele foute settings te vermijden.
Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd, ik heb uiteraard al wat zitten speuren op dit forum maar ik kon niet iets vinden omtrent mijn probleem.

John1965
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 maart 2005, 21:36
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Doe je tussen de harde reset en een softe reset een hotsync? Zo ja, probeer het dan eens zonder hotsync ertussen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 maart 2005, 21:50
John1965
Guest
 
Berichten: n/a
@Bram,

Als ik nu een harde reset doe, en de elementaire instellingen doe zoals de onvermijdelijke digitizer alignment en daarna tijds en landen instelling is alles nog in orde. Waarneer ik nu wat rond dool tussen de diverse programma elementen is alles normaal en in werkende conditie. Nu een softe reset , de tijds instelling komt nu op ter controlle met de juiste instellingen maar de digitizer is nu weer van slag, zodat ik niet verder kom en opnieuw een harde reset moet uitvoeren.

John1965
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 maart 2005, 22:16
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Ik had een ssortgelijk iets met een M105. Na een middag puzelen bleek het te zitten in de laatste palmdesktop versie die (bij de M105 sectie) van internet was gedownload. (gebruik andere veld namen contact tegen adress enz) Blijkbaar reageerdde de M105 daar allergisch op. Na een harde reset werkte alles goed totdat je een hotsync deed dan was er met de digitizer geen land mee te bezeilen. Een oudere desktopversie (ik dacht 4.1 NIET de 4.1.2 of hoger!!! je moet er een hebben die de OUDE benamingen gebruikt en NIET de outlook achtige benamingen zoals contacts, calendar, tasks) geinstalleerd (b.v. van de originele cd) en het werkte als een trein.

edwin

Laatst gewijzigd door edwin2003; 29 maart 2005 om 22:20.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 maart 2005, 19:19
John1965
Guest
 
Berichten: n/a
@edwin2003

Ja, ik heb ook wel eens wat rariteiten meegemaakt met hotsync, achteraf vaak ook wel weer te verklaren maar in dit geval doe ik helemaal niks met hotsync ofzo. Heel simpel gezegd 'harde reset ', de noodzakelijke digitizer instellingen doen. Nu werkt 'alles' weer normaal en naar behoren. Dan een 'soft reset ' en voila; de digitizer is van slag en daardoor is het nu onmogelijk geworden om uit het tijds instellingen scherm te komen. Dus maar weer een 'harde reset '...

Het lijkt erop dat de verhouding tussen scherm en digitizer ongeveer 1 staat tot 3 is geworden voor de vertikale as, dus het gehele digitizer vlak werkt dan voor alleen het middelste gedeelte op het scherm. Horizontaal lijkt de resolutie wel in over éénstemming te zijn tussen digitizer en scherm.

John1965
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 maart 2005, 19:30
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Je bedoelt na harde reset , zonder dat palm een pc zelfs maar heeft geroken, werkt alles goed echter als je hem uit zet en weer aanzet en dan een soft reset doet heb je het probleem (en intussen absoluut niet aan de pc gehangen).
Als dat zo is dan heb je m.i. maar een weg en dat is laten repareren of nog even snel een T3 halen (of als je houd van een lange accuduur een M515)

Pech dus. Maar ja mijn T3 begon na reparatie van de digitizer 3 mnd geleden ineens gisteravond te rammelen. Opengemaakt was er een schroefje los geraakt, nou ja zeg. Gelukkig geen schade (en niet weer een week kwijt)
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 september 2005, 09:22
horzel horzel is offline
Junior lid
Model: Palm V/8mb
 
Geregistreerd: 27 april 2005
Berichten: 4
D'r zijn ook prgramma's waarmee je je digitizer opnieuw in kunt stellen.

Kijk eens naar: ReDigi of DigiFix

Hier moet vast ook meer info over te vinden zijn op deze site.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 oktober 2005, 12:50
robben
Guest
 
Berichten: n/a
Digitizer Vx

Allen,

Wellicht niet meer relevant, maar hier toch een poging tot hulp, omdat ik zelf zojuist met het probleem worstelde. De volgende link geeft het eenvoudige én werkbare antwoord:
http://www.freewarepalm.com/utilities/z-digitizer.shtml

Groet
Henry
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 oktober 2005, 18:35
justme
Guest
 
Berichten: n/a
Na het installeren van een Mah jongg spel vertoonde mijn Palm V dezelfde mankementen. Harde reset , alles werkt, gewoon resetten en geen land meer mee te bezeilen. Ook ik ben toen aan de slag gegaan met diverse automatische calibreer programma's maar het probleem bleef.

Tegen beter weten in heb ik de Palm Desktop die op CD werd meegeleverd bij de Palm geinstalleerd, tot mijn verbazing werkte het toen weer.
Importeren van de ene Desktop naar de andere ging niet, maar door de mappen te verslepen van de ene naar de andere (via verkenner) waren alle gegevens weer beschikbaar.
Na een synchronisatie wilde de Palm opnieuw resetten , daar schrok ik wel van want daar ging het voorheen fout. Dit keer echter niet. Alles werkt weer.
Om problemen in de toekomst te voorkomen (tot op zekere hoogte) heb ik wel het 'welcome' scherm gekoppeld aan een knop. Nu kan ik altijd callibreren ook wanneer de digitizer helemaal van slag is.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 oktober 2005, 05:52
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Probleem is dat bij de nieuwere palm's de velden zijn hernoemd. Volgens mij is de laatste versie die bij een oudere palm veld naam nog goed werkt de versie 4.1.0 (ik had hetzelfde met een M130 van een vriend, koste mij een zondag voordat ik het opgelost.)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023