Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 04 juli 2001, 23:55
edekker
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heule
Nog een kleine update omdat de eerste blijkbaar niet echt duidelijk was. Ik heb op het moment geen database waarmee ik de reisplanner af kan maken. Mocht ik er een hebben dan ben ik in ieder geval van plan wel een betaversie te maken.

Ik heb verschillende mensen, binnen en buiten de NS, gesproken die allemaal zeggen dat er copyright op de database zit, ondanks dat de gegevens bij iedereen bekend zijn.
Wat is er dan met de database gebeurd die je van mij hebt gehad ??

Groeten,

Erwin
Met citaat reageren
  #42  
Oud 05 juli 2001, 10:04
McWine
Guest
 
Berichten: n/a
Reisplanner als AvantGo kanaal

Ik heb zelf helemaal geen flikker aan zo'n NS reisplanner (daar ik in Budapest woon) maar wat dachten jullie van een AvantGo channel? Er zijn al verschillende kanalen, waarmee je vluchtgegevens op kan halen, volgens mij moet dat niet echt moeilijk zijn te maken; eventueel een interface pagina, net als de Volkskrant/ANP.
het adres van de reisplanner:
http://nsr.ns.nl/cgi-bin/nsi.exe
Arnaud
Met citaat reageren
  #43  
Oud 05 juli 2001, 11:55
Heule
Guest
 
Berichten: n/a
Arrow

Ik heb jouw database uiteindelijk nite om kunnen zetten naar een voor de palm
Met citaat reageren
  #44  
Oud 10 juli 2001, 00:11
mk2k
Guest
 
Berichten: n/a
Cool

Het is al weer een tijdje stil met dit bericht...

..Is er al vooruitgang, of lukt het nog steeds niet met die database.

Groeten,
Mk2K
Met citaat reageren
  #45  
Oud 10 juli 2001, 16:03
Heule
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down

Nee nog geen enekele vooruitgang sinds vorige week. Ik post een message zodra er enige vordering is.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 10 juli 2001, 20:39
mk2k
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Jammer.

Ik hoor het dan nog wel.
Succes.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 16 juli 2001, 22:33
jybakker
Guest
 
Berichten: n/a
Zelf doen

Dus als ik het goed begrijp is die database onze enige blocking issue...
Nou ja als iedereen het verder programma technisch ziet zitten moeten we het misschien anders aanpakken.
Als we nu met een man of 20 eens een deel van die reisplanner zelf handmatig invoeren en daarmee bewijzen dat het kan werken ... ik weet het het is een heel karwij maar als er een paar mensen zijn die dit wel willen doen en een paar anderen die het programmeren wel zien zitten dan moet het lukken.

Als dit eenmaal werkt kan je naar de NS gaan en het hen laten zien, als het er dan goed uitziet (visueel etc) en het werkt ook nog dan kun je steun aanvragen en vragen of dit als ongesupporte versie mag worden gebruikt met gebruik van hun database....

Nu ja kijk maar of jullie er wat in zien ... het lijkt mij heel leuk om het te proberen en op die manier de mmensen bij de NS eens te laten zien dat het kan!

Met vriendelijke groet,

Jelle Bakker
Met citaat reageren
  #48  
Oud 17 juli 2001, 08:05
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Op zich geen slecht idee, maar dan moet je van te voren wel met elkaar afspreken hoe de database eruit moet gaan zien. Een tweede, nog veel groter, probleem is dat de gegevens elk jaar veranderen. En om elk jaar het spoorboekje over te typen is een beetje veel van het goede. (Hoewel met het verwijderen van een aantal diensten het overtypen steeds makkelijker wordt. NS, ga zo door!!)
Dus: gewoon de NS blijven vragen om hun database.
Met citaat reageren
  #49  
Oud 17 juli 2001, 09:26
jybakker
Guest
 
Berichten: n/a
Geen probleem ?!?

Nou ja als er een aantal mensen zijn die dit een leuk project lijkt dan moeten we een taskforce oprichten van een paar ontwikkelaars die eerst een goede database in elkaar sleutelen. Dan kan een team beginnen met het invoeren van de tijden en een ander team kan dan beginnen met het ontwikkelen van het programma. Zoals ik al zei het hoeft niet het hele spoorboekje te zijn gewoon een pagina of 50 dat moet toch genoeg zijn om een mooie beta te maken...

Groetjes,

Jelle
Met citaat reageren
  #50  
Oud 17 juli 2001, 13:42
FrUitSkI
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, prima doe maar een taskforce, stuur maar een nieuwsbrief uit oid waar duidelijk in staat wat er moet gebeuren, hoe het eruit moet zien etc.

PS
overtypen is niet cool, heeft iemand aan OCR gedacht, dat zou de boel wel kunnen versnellen.
Met citaat reageren
  #51  
Oud 17 juli 2001, 19:47
Heule
Guest
 
Berichten: n/a
Post

Fantastisch dat er zo veel gereageerd wordt op dit onderwerp. Overtypen is natuurlijk geen duurzame oplossing, maar ik denk dat met een overgetypte database van alle intercities ik een aardig prototype kan maken om daarmee de NS over te halen.

Mijn afstudeer vertelde me dat hij waarschijnlijk wel aan de database kan komen. Hij is nu twee weken op vakantie, maar daarna gaat hij er achter aan.

Ik ga dus een prototype maken met alleen de intercities en misschien zelfs alle treinen. Ik denk dat de NS dan niets meer kan weigeren. Zeker niet als ze zien hoe groot deze topic nu al is geworden.

Mijn hand is ook nog steeds niet genezen en dat gaat volgens de chirurg ook nog wel twee weken duren. Ik wacht dus eerst af of ik dan in het bezit ben van de database. Mocht dat niet het geval zijn dan doe ik misschien een beroep of een paar mensen alle intercitytijden kunnen overtypen. Ik weet niet hoeveel werk dat is. Als het meevalt doe ik dat gewoon zelf.

en blijf vooral posten. Alle ideeen zijn welkom!

Met citaat reageren
  #52  
Oud 22 juli 2001, 10:19
Oxy
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy zo stil....

Project dood ?
Met citaat reageren
  #53  
Oud 22 juli 2001, 10:37
jybakker
Guest
 
Berichten: n/a
Nee nee, niet dood, nog niet wakker(still booting up) :-)

Wat mij betreft is dit project zeker niet dood!!!

Voor mezelf is het op dit moment lastig om er nu veel tijd in te steken omdat ik bezig ben met een studenten introductie voor 2000 man ... Ben van plan om vanaf 1 september hier meer tijd in te gaan steken.

Wat mij voor dit moment wel handig lijkt is dat alle mensen die geintereseerd zijn en die graag mee willen helpen zich centraal ergens aanmelden. Als iedereen nu even zichzelf omschrijft wat hij/zij kan (programmeren, databases maken, matrix tabellen opzetten, etc) dan kunnen we inventariseren wat we nodig hebben en van daaruit het project opstarten.
Ik stel voor de we de eerste tijd toch alleen nog maar gaan brainstormen en proberen op een lijn te komen met waarin we gaan programmeren wat we nu werkelijk gaan maken etc etc.

Ik heb alvast een group aangemaakt:: "NS4Palm", ik hoop dat wie wil meedoen zich hier zal aanmelden.
De group staat onder de E-group van Yahoo:
Group name
ns4palm
Group home page
http://groups.yahoo.com/group/ns4palm
Group email
ns4palm@yahoogroups.com

Hopelijk snel tot ziens,

Met vriendelijke groet,

Jelle Bakker
Met citaat reageren
  #54  
Oud 22 juli 2001, 14:45
Oxy
Guest
 
Berichten: n/a
mooi zo...

lijkt me namelijk errug handig een mobiele reisplanner
Met citaat reageren
  #55  
Oud 23 juli 2001, 00:11
SoulDarkness
Guest
 
Berichten: n/a
Wink maare, die avant go channels?

Hebben we het nu hier over een avant go channel die men wil maken, of een programma die we kunnen inladen in onzer palmies?
Met citaat reageren
  #56  
Oud 23 juli 2001, 00:22
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Nee, het gaat hier om een databaseprogramma. Een NS-reisplanner voor je Palm.
Toch hoop ik dat we de NS zelf zo ver krijgen, om het programma te maken.
Naast dat het veel tijd en moeite scheelt, zou de NS er een extra feature aan vast kunnen knopen.
Via een hotsync zou je dan namelijk de laatste aanpassingen door kunnen voeren: wijzigingen, werkzaamheden etc. Dit doen ze nu al met de Reisplanner Plus.

Misschien is het een goed idee een oproep naar alle belangstellende Palmgebruiker te doen, een mailtje naar de ns te sturen. Dat ze toch een beetje vaart moeten zetten achter een palmversie van de reisplanner. Dat steeds meer treinreizigers een Palm op zak hebben en dat het natuurlijk behoorlijk klantvriendelijk zou zijn, dat daar een reisplanner op zit.
Vooral de voordelen ervan opnoemen voor zowel de reiziger en zeker voor de NS zelf, wil vaak nog wel helpen.

Peter B
Met citaat reageren
  #57  
Oud 26 juli 2001, 08:02
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
SMS

Treininformatie per sms

In een poging de informatie aan reizigers te verbeteren
willen de Nederlandse Spoorwegen al op korte termijn gebruik gaan maken van sms. Het project, onder de naam
Kwaliteitsverbetering Actuele Reisinformatie (KARIN), gaat daarnaast gebruik maken van internet.
Ook op de stations moet de informatievoorziening verbeteren: daar moeten lichtkranten en informatieborden
verschijnen.
"Momenteel worden reizigers op stations via de omroep,
centrale-halaanwijzers en de medewerkers dikwijls niet, te
laat en/of onvolledig geïnformeerd bij de verstoringen van de treindienst", schrijft NS in een nog vertrouwelijk
rapport waar het Algemeen Dagblad de hand op wist te leggen. Het rapport maakt deel uit van het plan 'Bestemming Klant: NU'.
Bron: algemeen dagblad
Met citaat reageren
  #58  
Oud 30 juli 2001, 08:17
Chiel54 Chiel54 is offline
Lid
Voornaam: Peter
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 43
Lightbulb NS-reisplanner

In Duitsland zijn ze in ieder geval verder dan onze maandenlange discussie over een reisplanner, zie http://www.freewarepalm.net:

S-Bahn Stgt v1.1

Size: 12 KB
Date: July 29, 2001
Type: Freeware
Min. Requirement:
• PalmPilot Professional
• Palm OS v3.0
Download:
• sbahn11.zip

Author: Lars Empacher
Email: lars.empacher@gmx.de

Description:
Wann fährt die nächste S-Bahn zum Flughafen? Oder die letzte nach Ditzingen?
Dies ist der kompletter Fahrplan der S-Bahn im Verkehrsverbund Stuttgart, in 19kByte.

Man wählt den Abfahrbahnhof und Richtung, Linie oder Zielbahnhof und erhält den Aushangfahrplan und auf Wunsch den Zuglaufplan.


Chiel

Met citaat reageren
  #59  
Oud 21 augustus 2001, 19:49
BurningSheep
Guest
 
Berichten: n/a
Ik weet niet of de ns die reisplanner op diskette nog steeds verkoopt, maar daar zaten die dbb files ook gewoon in (ik heb een versie uit 99/00 en uit 00/01).
Als het nou zou lukken om daar een convertor naar pdb voor te schrijven dan ben je volgens mij al een heel eind. Ik heb even gekeken naar die dbb files, maar het is jammer genoeg geen standaard formaat (dan was het allemaal een stuk makkelijker geweest ). Je kan er wel gemakkelijk uithalen wat de trein stations zijn en waarschijnlijk ook een paar kenmerken van de stations zelf (zoals of er fietsenverhuur op het station aanwezig is, of een taxistandplaats), maar hoe dat systeem met de afstanden e.d. werkt dat is volgens mij nog een heel gepuzzel.

Ik heb er maar eventjes naar gekeken, omdat ik me afvroeg of er een reisplanner was voor de palm, en via google kwam ik dus ook bij deze thread terecht. Ik heb voorlopig dus geen tijd om dit verder uit te pluizen, maar het lijkt me wel erg leuk om te doen.
Met citaat reageren
  #60  
Oud 15 september 2001, 15:23
Hugo's schermafbeelding
Hugo Hugo is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Berichten: 39
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Hugo Stuur een bericht via Yahoo naar Hugo
Iemand heeft wel een WAP NS-planner gebouwd

Ik zou een ns-reisplanner op m'n palm superhandig vinden!
Misschien dat iemand hier iets aan heeft bij het programmeren:

Een student (Michiel Hendriks: thekiller@cyberjunkie.com) op de TU Twente heeft een Wap NS-reisplanner gebouwd. Misschien weet hij hoe je dit op een palmdatabase zet.
Het adres van de wappagina is: http://el-muerte.student.utwente.nl/ns/ (klik hier om via een internetwapalizer te bekijken: http://www.wapsilon.com/6210/http://...utwente.nl/ns/).
P.S. op http://el-muerte.student.utwente.nl vind je info over de maker.

Veel succes!
__________________
Hugo van Hoogstraten

Laatst gewijzigd door Hugo; 15 september 2001 om 15:29.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023